VYBERTE SI REGION

Čekanický dopravní ping-pong v Táboře dohraje úřad

Tábor – Trumf, jak to s nákladní dopravou v Čekanicích dopadne, v tuto chvíli opět drží táborský odbor dopravy 
a svůj verdikt chce sdělit ke konci září. Jisté ale je, že na jedné straně čtvrti žijí optimisté a na té druhé pesimisté.

16.9.2014
SDÍLEJ:

Družstevní ulice.Foto: Archiv Deník

Tým Michaely Petrové bojuje za současný stav a věří, že škola plná dětí je štítem, který nikdo jen tak neprolomí. Protistrana z Družstevní ulice, vedená Josefem Koudelkou, tedy pociťuje pachuť prohry, ale rozhodně se ještě nevzdává. „Před deseti lety se o totéž pokoušeli z ulice U Kovárny, ale ničeho nedosáhli. Jenže já se do kouta zahnat nenechám," tvrdí Josef Koudelka, který se již dva roky osobně angažuje v omezení průjezdu těžké dopravy jejich ulicí.

V Čekanicích pamatuje lepší časy, musí se ale vrátit na počátek nového tisíciletí. „To bylo v roce 2003, když se budoval koridor Tábor – Doubí. Někdo si zařídil, aby se do některých ulic nainstalovaly značky zakazující vjezd autům nad 2,5 tuny," ilustruje.
Družstevní ale žádné omezení nedostala, čímž se stala hlavní tepnou nákladních aut. Zvláště i tím, že táborská průmyslová zóna nemá napojení na dálnici.

Nainstalované zákazové značky v Průběžné a Soví ulici teď chrání prostor před základní školou. Odbor dopravy ale nyní posuzuje, zda je má pustit i sem. „Za sebe můžu říct, že to by bylo šílené a značky by měly zůstat tak, jak jsou teď. Abychom chránili děti. Nahoře jsou samé firmy, tam auta tolik nevadí," staví se do týmu Michaely Petrové Lukáš Randl ze Soví ulice. 

Jak by to s posouzením na táborském odboru dopravy mohlo dopadnout, nechtěl Erazim Troch, který jej dočasně vede, spekulovat. „Teď běží správní řízení a rozhodnuto by mělo být někdy koncem měsíce," říká a upřesňuje, že posuzují návrh, aby z celých Čekanic a Blanického Předměstí zmizely všechny omezující značky. „To by pomohlo Družstevní ulici, protože nákladní auta by tak mohla jezdit všude," přibližuje Erazim Troch.

Radnice naopak před časem udělala pokus osadit celé Čekanice značkami, zakazující vjezd autům nad 3,5 tuny. Odbor dopravy, coby první instance zastupující státní správu, jí to ale zamítl. Následovalo tedy odvolání na krajský úřad, ale ani tam radnice se svým pokusem neprorazila. Podle zdůvodnění by došlo k rozporu se zákonem o pozemních komunikací.

Řešení dopravy v této příměstské části se tedy zatím nijak neposunulo. Radní teď pouze odpověděli na petici, kterou od občanů kromě nich dostal i hejtman Jiří Zimola. Jedním z požadavků petentů je urychlení výstavby spojnice Chýnovská – Vožická 1/19.
„Z kraje nám napsali, že na této přeložce se pracuje a dokonce má vysokou prioritu číslo jedenáct. Ale i kdyby všechno šlo hodně dobře, stavět by se začalo až někdy v polovině roku 2016," citovala Michaela Petrová krajskou odpověď na petici.

Tábor rovněž potvrdil, že i on intenzivně pracuje na „své" přeložce, a sice silnice II/137 v úseku Chýnovská – Vožická, která již má pravomocné stavební povolení.

Autor: Alena Šatrová

16.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies