VYBERTE SI REGION

Černou v Pošumaví svírají kleště čtyř koridorů

Černá v Pošumaví – „Jsme  v kleštích, jinak se to nazvat nedá," shodují se nezávisle na sobě jak Petr Beneš, provozovatel jednoho z kempů v Černé v Pošumaví, tak i starostka obce Irena Pekárková.

3.7.2013
SDÍLEJ:

Černá v Pošumaví.Foto: www.ckrumlov.cz

Oba o víkendu řekli prakticky tu samou větu, i když se jich Deník tázal každého na jiném místě a v jiném čase. O co jde? O koridory budoucích staveb, které svazují rozvoj obce úplně stejně jako zmíněné kleště. Ty jsou lidově řečeno nalajnované a teprve budoucí jednání ukážou, zdali sevření obce uvolní i kdyby jen částečně.
Čtenáři Deníku si jistě vzpomenou na koridor Šumavské elektrické dráhy,       o němž se v uplynulých měsících hojně mluvilo i psalo. Kraj si v tomto případě nakonec prosadil své a vedení obce dostalo možnost koridor zúžit. „Ať to udělám, jak to udělám, vždycky to někomu ublíží, a i když jsme koridor zúžili, stejně vede přes některé chaty," řekla starostka Irena Pekárková.

Ale to zdaleka není všechno. Černou v Pošumaví se totiž táhnou koridory čtyři. Kromě trasy plánované Šumavské elektrické dráhy, o níž navíc vůbec není jisté, že ji někdy někdo vůbec postaví, tu v mapách najdete budoucí trasu plynovodu taženého až do Rakouska, polipenský vodovod a ochranné pásmo silnice na Frymburk, vedle níž by měla vyrůst cyklostezka.

To vše více či méně určuje podobu obce do budoucna a striktně vymezuje místa, kde se asi už nikdy nebude moci nic postavit, lidově řečeno, ve vyšším zájmu.

A nejedná se zdaleka jen o soukromé hotely nebo apartmány. V kleštích jsou totiž i veřejně prospěšné stavby, jako je například základna záchranářů.
V praxi to pak vypadá asi takto: Když Petr Beneš před několika lety jednal s obcí o dlouhodobém pronájmu kempu, který v Černé spravuje, vycházelo se ze studie, která jasně stanovila, co by toto místo mělo do budoucna nabízet. V rámci rostoucího turistického ruchu bylo totiž dříve či později nutné rozšířit kemp ještě o loděnici s kapacitou nejen na uschovávání lodí, plachetnic, windsurfingů, ale i jízdních kol a současně i zázemí pro první pomoc Vodní záchranné služby.

Celý článek si můžete přečíst v úterním tištěném vydání Českokrumlovského deníku.

Autor: Zdeněk Zajíček

3.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies