VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České dráhy ladí prodej nádražní haly

České Budějovice - Jen s nejnutnějšími opravami se musí v posledních letech smířit cestující, kteří v Českých Budějovicích nastupují a vystupují z vlakových spojů. Budova hlavního nádraží viditelně chátrá a dosud marně čeká na důkladnou rekonstrukci. Změna je už ale na dohled.

2.11.2015
SDÍLEJ:

Českobudějovické vlakové nádraží.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

Do oprav nejen vyžilé fasády by se měl ale pustit až nový vlastník Správa železniční dopravní cesty. Současný majitel, České dráhy, totiž nemá šanci žádat o dotace na potřebné úpravy, proto nyní chystá podmínky prodeje objektu.

„Připravujeme transakci po právní a procesní stránce. České dráhy nechaly vypracovat aktualizovaný odhad tržní hodnoty části závodu „železniční stanice" nezávislým renomovaným soudním znalcem. Jakmile ministerstvo dopravy ukončí příslušná jednání s Evropskou komisí a Vláda ČR transakci i zajištění jejího financování schválí, budou o prodeji rozhodovat představenstvo, dozorčí rada a valná hromada akciové společnosti ČD," přibližuje dění mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Jak doplnila, přípravy na potřebnou rekonstrukci jsou odvislé od toho, kdo bude majitelem výpravní budovy. „Už aby se začalo," přeje si maminka na mateřské Eva Freyová. „Nedávno jsem po delší době cestovala vlakem a nestačila jsem se divit, jak ta budova od posledně zpustla, je to ostuda Budějčáků," mračí se.

Nádraží čeká změna vlastníka

Nádraží v Českých Budějovicích.

Opadávající venkovní fasáda, nevábné prostředí uvnitř haly či nedůstojné prostory pro čekání na spoje, to jsou jen některé z nešvarů, které lidé kritizují na českobudějovickém vlakovém nádraží.

Už řadu let se mluví o jeho rekonstrukci, jenže velkorysé projekty na modernizaci ztroskotaly a i poslední plány na nové střešní konstrukce, fasádu, vylepšení interiéru a změnu vnitřních dispozic narážejí především na finanční problémy.

České dráhy, které jsou vlastníkem budovy českobudějovického vlakového nádraží, totiž nemohou na opravy čerpat evropské dotace. Z tohoto důvodu se chystá prodej objektu Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), která tuto možnost má.

Do té doby dráhy opravy omezují jen na nejnutnější zákroky. „Poslední rozsáhlé úpravy se uskutečnily v rámci opravy odjezdové haly v roce 2002. V interiéru šlo o celkovou opravu a restaurování odbavovací haly, zřízeno tu bylo informační centrum. Vně budovy se pracovalo na zastřešení kopule a souvisejících konstrukcích, sanaci krovů, objekt byl opatřen ochranou proti holubům, doplnili jsme sochařskou výzdobu. V loňském roce se pro výpravní budovu a přilehlé objekty rekonstruovala výměníková stanice," vyjmenovává mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová poslední velké zásahy.

Nyní společnost zajišťuje jen neodkladné práce, jako je zabezpečení opadávající fasády v nejnutnějším rozsahu či instalace sítí proti holubům. „Letos v létě se v Českých Budějovicích opravovaly omítky a je nově vymalovaná příjezdová hala," doplňuje.

Co nového přinese změna vlastníka, zatím není jisté. „Všechny naše investice jsou závislé na připravovaném převodu staničních budov. Do té doby do oprav bohužel nemůžeme investovat," popsal situaci mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Autor: Hana Svítilová, Redakce

2.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies