VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující MHD čekají velké změny

České Budějovice - U nádraží finišuje úprava křižovatky, s níž souvisí přesun zastávek autobusů a trolejbusů. Lidé musejí strpět pár dnů plných zmatků.

20.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

Úplná uzavírka křižovatky ulic Nádražní a Žižkova plánovaná na víkend udělá tečku za několikaměsíčními úpravami frekventované části krajského města. Výsledkem budou změny pro cestující MHD, řidiče i chodce.

Zítra a v neděli dělníci na křižovatku položí nový asfaltový koberec, pak se místo otevře ve změněné podobě. Trolejbusy cestujícím nově zastaví přímo před vlakovým nádražím, kam budou díky změně uspořádání středových ostrůvků moci odbočit přímo z Žižkovy třídy. Část Žižkovy bude nově vyhrazena pouze pro MHD, běžný provoz se přesune do Průmyslové ulice. A před železniční poliklinikou, kde byly dosud zastávky, podle náměstka primátora Františka Konečného nově vzniknou místa pro krátkodobé stání aut.

Mluvčí dopravního podniku Viktor Lavička však upozornil, že změny vstoupí v platnost postupně. Proto lze v příštích dnech čekat v lokalitě zmatky. Například od pondělí do čtvrtka ještě vozy MHD zastaví před poliklinikou, přestože už tady bude hotové dopravní značení pro budoucí parkoviště.

Co vás překvapíNádražní ulici v Českých Budějovicích nebude na křižovatce půlit zábradlí, umožní to jak pohyb chodců, tak odbočování ze Žižkovy třídy vlevo. Mezi vlakovým nádražím, Mercury a Grandem vzniknou dva nové přechody. Provoz na křižovatce budou řídit semafory. Přesunou se zastávky MHD.

Busy pojedou jinudy, čekají se zmatky

U konce je rekonstrukce křižovatky ulic Nádražní a Žižkova. Změny umožní chodcům bezpečné překonávání vozovek po nově vyznačených přechodech, motoristé získají nová parkovací místa před nádražní poliklinikou. Právě odtud se přímo před nádražní budovu přesunou zastávky MHD. Ovšem v několika etapách.

Mluvčí dopravního podniku Viktor Lavička upřesnil, že od pondělí 22. do čtvrtka 25. 8. zastaví všechny spoje MHD před železniční poliklinikou, ač tady už bude nově vyznačené parkoviště. Od pátku 26. 8. do soboty 27. 8. už budou všechny dotčené linky používat v zastávce Nádraží nová stanoviště, pojedou však ještě částečně po původních trasách. „Například linky 6, 9, 10, 12, 13, 18, 21 a 59 zastaví před budovou železniční stanice, ale ve směru k nádraží pojedou stále Průmyslovou ulicí," uvedl pro příklad Viktor Lavička.

V novém režimu začnou spoje jezdit od neděle 28. srpna, kdy vstoupí v platnost nové jízdní řády. To už všechny linky pojedou v novém režimu, tedy ve směru k nádraží Žižkovou třídou, navíc obslouží zastávku U Koníčka.

Podle náměstka primátora Františka Konečného vzniknou před vlakovým nádražím kromě zastávek i místa pro parkování maximálně na tři minuty.

Co s podchodem? Může tu být parkoviště pro kolaBývalo to místo plné lidí. Podchodem pod Nádražní ulicí pěší bezpečně překonávali cestu mezi vlakovým a autobusovým nádražím či k zastávkám MHD u hotelu Grand. Lidí tu však postupně ubývalo. Možná z pohodlnosti nebo z obavy o svou bezpečnost v podchodu raději riskovali a frekventovanou silnici přecházeli přímo v křižovatce, v místech bez přechodů.

S úpravou křižovatky ulic Nádražní a Žižkova dostanou chodci v obou ulicích nové přechody řízené světelnou signalizací. Podchod tak pozbude svého smyslu. Jak prostor využít?

Dříve v podchodu fungovala například trafika nebo pekařství. Nyní zůstává pouze jediný obchod nabízející například poštovní známky z celého světa. Krámek ale bude podle informací Deníku v provozu do konce letošního roku, pak skončí.

Koordinátor cyklistické dopravy ve městě Lukáš Bajt přišel s nápadem, že by podchod mohl sloužit jako parkoviště pro kola. „Poloha u vlakového nebo autobusového nádraží je ideální. Lidé přijedou hromadnou dopravou do Budějovic, vyzvednou si své kolo a pokračují do práce. Odpoledne zase kolo zaparkují a domů odjedou vlakem nebo autobusem," rozvinul svou myšlenku Lukáš Bajt. Upozornil však, že jde o nápad, o němž se zatím oficiálně nejednalo. „Určitě by bylo vhodné vypracovat studii, která by změnu užívání podchodu zpřesnila," zmínil cyklo-koordinátor.

V případě využití podchodu pro kola by byly nezbytné jisté úpravy, například vybudování pozvolnějších sjezdů do podzemí nebo výtahu. „Parkoviště by zabíralo jen část podchodu, pro zbytek prostoru by se muselo najít jiné využití. Už proto, aby odtud lidé nezmizeli docela," dodal Lukáš Bajt s tím, že podobný prostor i s opravnou kol vznikl v rámci rekonstrukce náměstí například v belgickém městě Gent.

Najde-li podchod skutečně zamýšlené využití, pak bude třeba podle Lukáše Bajta vyřešit i otázku zabezpečení bicyklů. 


Autor: Martin Tröster

20.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útočná puška ČZ 805
1 7

Právo na obranu se zbraní získá podporu poslanců, tvrdí šéf výboru

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
AKTUALIZOVÁNO
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies