VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Co se změní v budějovické dopravě

České Budějovice - Nový způsob parkování ve městě, revoluce v dopravě v okolí nádraží, úpravy některých křižovatek i úplně nové dopravní stavby, to vše letos plánuje uskutečnit či alespoň důkladně připravit českobudějovická radnice.

23.1.2016
SDÍLEJ:

Zásadní změny čekají poslední úsek Žižkovy třídy a její křižovatku s Nádražní ulicí. Vzniknou tu nové trasy pro MHD či přechody pro chodce. Naopak současné podchody by mohly sloužit cyklistům jako krytý parkovací prostor.Foto: Deník/Radka Doležalová

Pokročit by například mohla snaha o zavedení inteligentního dopravního systému. „Dopravu by měly už v dostatečné vzdálenosti před křižovatkami hlídat strategické detektory, díky kterým bude možné lépe regulovat vznikající kolony," naznačuje náměstek primátora František Konečný.

Zlepšit by se měl i průjezd křižovatky na Mariánském náměstí. Radnice tu chystá prodloužení pruhu pro hromadnou dopravu tak, aby autobusy a trolejbusy projížděly křižovatkou hladce až do zastávek a vzájemně si nepřekážely s ostatní dopravou.

Světla mají nově řídit dopravu na křižovatce ulic B. Němcové a L. B. Schneidera, kde nyní vznikají často složité dopravní situace. Semafor má zlepšit průjezdnost.

U sportovní haly by mohl vzniknout parkovací dům.Parkovací dům u sportovní halyRadnice má záměr postavit na místě současného bezplatného parkoviště pro 250 aut u sportovní haly parkovací dům s kapacitou až pět set míst. S financováním stavby, jejíž rozpočet se bude pohybovat kolem sto milionů korun, by mohla pomoci Evropská unie. O finální podobě parkovacího domu se nicméně bude ještě jednat. Náměstek primátora František Konečný připustil, že lze uvažovat i o levnější variantě, nicméně jít cestou úspor by v tomto případě nebylo právě ideální. „Prostranství u sportovní haly je exponované z hlediska pohledu, takže je třeba, aby parkovací dům vypadal hezky."

Křižovatka u výstavištěŠedesát tisíc aut denně projíždí křižovatkou Husovy třídy a komunikace Na Dlouhé louce nedaleko hlavní brány výstaviště. Ke zlepšení propustnosti tohoto uzlu bude nutné zrušit některé přechody pro chodce. Místo toho by měla od Dlouhého mostu až na druhou stranu křižovatky vést lávka pro pěší. Plány ale zatím narážejí na překážku v podobě neúspěšných jednání o odkupu pro stavbu potřebných pozemků, které jsou nyní v soukromých rukou. Úpravy křižovatky by měly pamatovat také na dva odbočovací pruhy do Husovy třídy.

Poslední etapa úprav Žižkovy uliceNové přechody pro chodce, semafor, ale především zbrusu nová podoba celé křižovatky s možností odbočení vlevo na Nádražní ulici pro autobusy a trolejbusy by měly letos vzniknout na východním konci Žižkovy třídy. Změní se i poloha zastávek městské hromadné dopravy, přesunou se přímo před nádraží. Souvisí s tím také změny v paralelní Průmyslové ulici, kam chce naopak radnice pustit auta a hodlá tu i vybudovat stezku pro cyklisty.

Propojení Strakonické a M. HorákovéNa poslední z šesti potřebných stavebních povolení čeká záměr propojit ulice M. Horákové a Strakonická přes někdejší vojenské cvičiště ve Čtyřech Dvorech. Třebaže povolení se vztahuje na samotnou silnici, město je odhodláno letos započít už s přípravami pro doprovodné stavby, jako jsou chodníky, cyklistické trasy apod. Samotná nová komunikace se bude muset přizpůsobit hlukové studii, provoz tu tedy bude povolený v omezeném režimu podobně jako na Modrém mostě, zřejmě se tu nebude smět jezdit v noci.

V Kanovnické ulici by měla vzniknout pěší zóna.Nová pěší zónaZměny letos čekají Kanovnickou ulici v centru města. O záměru upravit dopravní poměry v centru Budějovic jednal už před časem náměstek primátora pro dopravu František Konečný s českobudějovickým biskupem Vlastimilem Kročilem. Na rohu ulic Kanovnická a U Černé věže totiž stojí katedrála sv. Mikuláše, přičemž pozemky v jejím okolí vlastní Děkanství u sv. Mikuláše.
Z Kanovnické mají v rámci úprav zmizet parkovací stání podél chodníků i před katedrálou.

Nová silniceSpojení z nové čtvrti mezi Stromovkou a Švábovým Hrádkem má vylepšit zbrusu nová silnice, která vyústí na Branišovské ulici naproti místu, kde dnes končí ulice Milady Horákové.

Podjezd nádražíPosun by mohl zaznamenat záměr vybudovat podjezd pod nákladovým nádražím, který prozatím leží u ledu. Radnice chce mimo jiné vypsat výběrové řízení na projekt, usilovat o vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení či jednat s majiteli dotčených objektů.

V Mánesově ulici by měl vzniknout nový odbočovací pruh.Mánesova uliceDopravním zácpám by mělo ulevit snadnější odbočování u budovy KOH I NOOR z Mánesovy ulice do ulice Boženy Němcové. Vzniknout tu má pravý odbočovací pruh.




Autor: Hana Svítilová

23.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
64 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Požár v budově Grenfell Tower
AKTUALIZUJEME
3 30

Požár v Grenfell Tower způsobila lednička, potvrdila policie

Premiér Sobotka vyzval prezidenta Macrona: Zvyšujte platy v České republice

V Bruselu se dnes dopoledne odehrála důležitá schůzka mezi francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a státy Visegrádské skupiny. Setkání navrhl už před dvoudenním summitem EU v Bruselu Emmanuel Macron a jak předpokládal, hlavním tématem měla být politika přerozdělování uprchlíků a odpor střední Evropy k povinným kvótám. Toto téma však nakonec zcela zapadlo. Maďarsko, Polsko, Slovensko a v neposlední řadě i Česko vyložily na stůl zcela jiné karty.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Německé automobilky se bojí tvrdého brexitu, ohroženy jsou tisíce míst

Takzvaný tvrdý brexit ohrozí 18 tisíc pracovních míst v německém automobilovém průmyslu. Podle analytiků Deloitte vozidla pro britské spotřebitele výrazně prodraží, což by mohlo mít za následek pokles prodeje automobilů až o pětinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies