Na jednu stranu sice ŘSD vyslovilo odvážný slib, že 
do roku 2021 bude jihočeská dálnice D3 a rychlostní komunikace R3 hotova až ke hranicím s Rakouskem, což členové sdružení s mírným optimismem ocenili. Těžko se ale smiřovali s faktem, že nejsou vyloučené změny v připraveném návrhu dálnice. Redukce by se mohly týkat hlavně úseku u Českých Budějovic, například počtu sjezdů z komunikace.

Na dotaz Deníku, kdo bude mít v případě sporů o podobu dálnice poslední slovo, ovšem šéf ŘSD Tomáš Čížek konstatoval, že je třeba vzájemná spolupráce. Doplnil, že kdyby například trval na tom, že tunel Pohůrka  má být zkrácen, ale České Budějovice to nebudou mít v územním plánu, tak se ŘSD nepohne z místa.

Českobudějovický primátor Juraj Thoma na to reagoval poznámkou, že nejlepší by bylo přestat experimentovat 
a stále přezkoumávat navrženou podobu dálnice a držet se připravené varianty, která už má i územní rozhodnutí.

Primátor varoval, že případné změny se musejí odrazit v příslušných dokumentech, což může trvat i roky. „Neměli bychom se pouštět do dobrodružství," upozornil  Juraj Thoma a náměstek primátora Miroslav Joch dodal, že změna územního plánu nebo územního rozhodnutí je navíc akce s nejistým výsledkem. Dálnici přitom citelně tlačí čas. Dotace, které chce ŘSD využít, jde čerpat jen do roku 2021.

„Zpoždění za horizont roku 2021 jsou neakceptovatelná," zdůrazňuje Tomáš Čížek, šéf Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), když mluví o jihočeské dálnici od Veselí nad Lužnicí po hranice s Rakouskem. Nyní jsou podle Tomáše Čížka připraveny k výstavbě čtyři úseky mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným. Pro dva už se hledá i stavebník.

Pro úsek od Českých Budějovic k hranici už je také schválena studie, která je podkladem pro začátek výkupu pozemků. Až na hranice má být komunikace hotova do roku 2021.

Stále ovšem přetrvávají nejasnosti kolem podoby dálnice u Českých Budějovic. Ministr dopravy se podle primátora Juraje Thomy vyjádřil v tom smyslu, že u krajského města by mohly být jen dva sjezdy, protože je třeba šetřit. Vedení města je ale proti jakýmkoliv změnám navržené podoby dálnice.

Na čtvrteční schůzce se zástupci ŘSD a regionální politici dohodli alespoň na tom, že bude připraven harmonogram příštího postupu ve věci přípravy a stavby D3 a jihočeská města i obce dostanou informaci o případných variantách vývoje. Podle účastníků schůzky by se stavba neměla zdržovat, protože pokud se pro ni nepodaří nyní využít evropské dotace, může být s jejím financováním velký problém.

V Českých Budějovicích ale v souvislosti s přípravou dálnice zaznívají i pochyby. Například Jaroslav Janda z Nového Vráta upozorňuje, že dálnice rozdělí zastavěné území budějovické kotliny možná 
na stovky let a upravil by její trasu. Podle ministerstva dopravy se ale o změně trasy neuvažuje.