„Shodli jsme se na důležité dopravní prioritě, kterou je silniční a dálniční propojení Prahy a Salzburgu přes České Budějovice a Linec," zdůraznil po středečním setkání v Českých Budějovicích Jiří Zimola.

Zatímco na rakouské straně má být dálnice k českým hranicím hotová v roce 2016, na české straně jde stavba doslova hlemýždím tempem a její ukončení je v nedohlednu. „Pokud nebude rychlostní silnice R3 k hranicím včas dokončena, hrozí, že se úsek 
u hranic stane úzkým hrdlem a z komunikace bude silnice smrti," varuje Jiří Zimola. Česká vláda v rychlém dálničním propojení obou zemí prioritu nevidí.

„Zorganizujeme proto setkání obou hejtmanů, českého i rakouského velvyslance s českým ministrem dopravy, abychom domluvili další postup vzájemného dálničního propojení," dodává Jiří Zimola. „Za dobu stavby komunikace k hranicím se na české straně už vystřídalo pět ministrů dopravy," připomněl hornorakouský hejtman Josef Pühringer s tím, že propojení dopravní sítě je důležité i z hlediska bezpečnosti provozu.

Hejtmani dále prozradili, že  v druhé polovině dubna se ve Freistadtu otevře  zemská výstava o společné historii obou regionů. „Snažíme se odstraňovat v hlavách a srdcích mnoha lidí zbytky ¸železné opony', což je hlavním cílem této akce," připomněl Josef Pühringer s tím, že před pětadvaceti lety by ho ani ve snu nenapadlo, že výstavu s českou stranou zorganizují. Pochvaluje si i turistiku, protože loni objevovalo krásu Horních Rakous 50 tisíc Čechů.

Hejtmani dále hovořili například o protipovodňových opatřeních na Malši, turistickém značení a nevyhnuli se ani otázkám dostavby Jaderné elektrárny Temelín. „Nevěnovali jsme tomuto tématu zásadní pozornost, protože  se má případně řešit na centrální úrovni," zmínil se Jiří Zimola v reakci na prohlášení hornorakouského kolegy, který opětovně vyjádřil nesouhlas s jádrem. 

„Postoj Horních Rakous k jaderné energetice je dlouhodobě neměnný, což potvrdili jeho zástupci i při dnešním jednání," uvedl ředitel temelínské i dukovanské jaderné elektrárny Miloš Štěpanovský.