Když se v březnu zastupitelé města zabývali zprávou kontrolního výboru ke kontrole prodeje jednoho z objektů v bývalých kasárnách U Sloupů, padlo i rozhodnutí, že se prodejem bude zabývat také finanční výbor. A pracovat se mělo také na celkové analýze dosud uskutečněných prodejů v areálu kasáren.


Výstupy ale zatím stále nejsou k dispozici. „V současné chvíli se na analýze pracuje s odborem bytovým a hospodářským," uvedl místostarosta Jiří Cais.


Z připomínek některých zastupitelů vyplynulo, že by mělo vedení města zvážit, zda by nebylo dobré dosud neprodané objekty minimálně udržovat v takovém stavu, aby se případně zvýšila jejich prodejnost. „Obávám se, že pokud bychom měli vynakládat prostředky do oprav a údržby zbylých objektů, byly by jednak značné a pak dost možná i nevratné," domnívá se starostka Jaroslava Martanová s tím, že již nyní se zdá, že většina zbylých objektů bude prodejná velmi komplikovaně.


Nicméně připustila, že kalkulace nutných nákladů by zaznít měla. „Městská správa domů, která má areál na starost, už některé kroky alespoň k zabezpečení objektů činí. Podle mého názoru by měla být schopna odhadnout náklady na zabezpečení vstupů a oken proti vnikání do objektů, případně opravy střech tak, aby do budov nezatékalo a nedocházelo k jejich dalšímu znehodnocování," uvedla starostka.
Vzhledem ke změně složení zastupitelstva Vimperku po minulých volbách možná někteří z nových členů neměli možnost prohlédnout si objekty, o kterých se diskutovalo. A to především uvnitř. Nabízí se proto otázka, zda vedení města plánuje jedno z pracovních jednání zastupitelů přímo v areálu kasáren U Sloupů. „Podobnou formu jednání neplánujeme, ale určitě nabídneme zastupitelům možnost si objekty detailně prohlédnout, stejně jako celý prostor kasáren, aby viděli reálný stav," dodala starostka.


Od zastupitelstva dostal finanční výbor úkol prověřit, jakým způsobem byly dosud prodávány nemovitosti v areálu bývalých kasáren U Sloupů. Většinu podkladů už má finanční výbor podle slov jeho předsedy Bohumila Petráška z větší části pohromadě. „V nejbližších dnech budeme na jednání finančního výboru projednávat podklady, které máme od vedoucího odboru bytového a hospodářského. V podstatě lze říci, že se jedná o srovnání odhadních a prodejních cen u nemovitostí prodaných v minulosti v kasárnách, případně, zda se nemovitosti prodávali přímo jejich nájemci, nebo jiné osobě," uvedl předseda finančního výboru.


Další podklady pro analýzu zadanou zastupitelstvem získal finanční výbor také od městské správy domů. „Týká se to nákladů, které se vkládají do nemovitostí v kasárnách a jaké jsou tržby z nájemného. Do pronajatých majetků ale město prakticky nevkládá s tím, že na základě uzavřené nájemní smlouvy se jim vložené náklady na zhodnocení následně odečtou v případě prodeje od kupní ceny nemovitosti," dodal Bohumil Petrášek.


U nepronajatých objektů má finanční výbor k dispozici jak celkové náklady, tak i náklady vyčíslené podle nemovitostí, které městská správa domů vynakládá na běžnou drobnou údržbu a zabezpečení objektů. Určitý výhled, kolik by stálo město uvést nevyužité objekty do prodeje schopného stavu, finanční výbor neřeší. „Upřímně řečeno si ani nedovedu představit, jak bychom to stanovili. Zřejmě by se na to musel podívat odborník, který by řekl, co by bylo potřeba udělat a kolik by to mohlo stát. Vůbec nedovedu ani jen odhadnout, o jaké částky by se jednalo při vědomí toho, v jakém stavu zejména ty velké objekty jsou. Určitě by muselo záležet i na případném dalším využití," dodal Bohumil Petrášek.