Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do mostu přes Koberný zatéká. Stát chyby reklamuje

Tábor - Stát reklamuje závady na dálničním mostu přes rybník Koberný mezi Veselím nad Lužnicí a Planou nad Lužnicí. V zimě by byly nebezpečné. 

3.8.2014
SDÍLEJ:

Dálnice před sjezdem do Plané a Chýnova.Foto: David Peltán

Silničáři našli vady na novém úseku dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem, který byl otevřen loni v létě. Na části trasy se sesouvají svahy a do mostu přes rybník Koberný prosakuje voda, která pak vzlíná k vozovce.

„Stát už vady reklamoval, nicméně zhotovitel je zatím nenapravil," potvrdil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

Stát dosud úsek od stavebních firem do správy nepřijal a kvůli zjištěným vadám se tak v nejbližší době ani nestane, řekl ministr dopravy Antonín Prachař. Odpovědnost za stavbu, na které se pracuje od roku 2008, nese podle ŘSD sdružení společností Strabag, Eurovia, Metrostav a Inžinierské stavby Košice.

Problém se zatékáním do mostu může nastat především v zimním období. V novém mostu jsou vytvořeny vzduchové kapsy, které se plní vodou. V zimním období pak tato voda zmrzne a namrzá od ní i vozovka na mostě, což je riziko pro řidiče. Při teplotách pod bodem mrazu je tak z důvodu bezpečnosti nutné snížit povolenou rychlost.

Otevřením nového úseku se prodloužila jihočeská část D3 na 42 kilometrů v úseku Nová Hospoda – Veselí nad Lužnicí. Stavba za více než deset miliard korun má odvést provoz z přetížené silnice procházející Planou nad Lužnicí, Sezimovým Ústím a Soběslaví. Nejpravděpodobnější variantou opravy je odfrézování současného povrchu a pokládka nového silničního krytu. Konkrétní způsob opravy ale musí podle ŘSD navrhnout zhotovitel.

Přes půl kilometru dlouhý most stál přes miliardu korun. Hned od začátku jeho kvalitu řidiči kritizovali. Stěžovali si na zvlnění. Podle stavbařů je to ale běžný jev, který se provozem srovná. 

Most je označován jako zajímavé stavební dílo o délce 554 metrů, které bylo realizováno metodou letmé betonáže. Tato metoda umožňuje výstavbu z betonových zárodků na pilíři, a tím je minimalizován nepříznivý vliv na stávající přírodní prostředí pod mostem. Most je založen přímo v rybníce na 230 kusech velkoprůměrových pilot délky až 36 metrů. Při betonáži bylo zpracováno 14 tisíc kubíků betonu. Most je realizován s nadvýšením, které předpokládá dlouhodobé dotvarování konstrukce.

Autor: Alena Šatrová

3.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Barcelona, teroristický útok
AKTUALIZOVÁNO
1 22

Islamisté na videu oslavují katalánské útoky a hrozí Španělsku dalším terorem

Ilustrační foto.
3 10

Ženám s rakovinou chybí lék prodlužující život, v Česku už není hrazený

Po prezidentu Benešovi zbyl v Náměšti telefon

V rámci našeho 50dílného seriálu Poznáváme Česko se tento týden vydáme do míst, kam nebyl ještě před časem povolen vstup. Dnes se zaměříme na sídlo, ve kterém chtěl žít náš prezident, klášter, který po odchodu armád povstal opět z popela, a hřbitov, na nějž se zapomnělo.

SLEDUJEME ON-LINE

Reorganizace, nebo konkurz? Věřitelé rozhodnou o budoucnosti OKD

Bude se těžit dál, nebo je konec? Odpověď na tuto otázku by měli dnes svým hlasováním dát ve známost věřitelé společnosti OKD, kteří se hned ráno sešli u Krajského soudu v Ostravě.

Dvě třetiny školáků budou mít v dospělosti problémy s kostmi

/INFOGRAFIKA/ Vyžeňte děti na sluníčko a servírujte jim ryby, vyzývají lékaři české rodiče. Přišli totiž na alarmující věc: jen třetina českých školáků má dostatek vitaminu D. Ten se přitom do těla dostává právě ze slunečního svitu, ryb a mléka. Pokud ho děti nemají dostatek, hrozí jim v budoucnu závažné choroby. Například problémy s imunitou či špatný vývoj kostí.

Ferrari představilo nový model Portofino. Náhrada za Californii T má 600 koní

Trochu nečekaně dnes Ferrari ukázalo nový nejlevnější model v nabídce, který náhradní vysluhující Californii T. Portofino přichází se zcela novým šasi, nižší hmotností a pochopitelně řádnou dávkou koní navíc z přeplňovaného motoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení