VYBERTE SI REGION

Šumavská lokálka bude po rekonstrukci trati rychlejší

Českokrumlovsko - Zejména obyvatelé Lipenska zaznamenali, že na železniční trati od Kájova směrem na Volary probíhají rozsáhlé práce.

20.11.2014
SDÍLEJ:

Práce na trati přes českokrumlovský region intenzivně pokračují. Foto: Deník/ Zuzana Kyselová

Ti, kdo jezdí kolem, si toho ani nemohli nevšimnout, neboť chvílemi a místy, jako ještě nedávno v Hůrce, to vypadá, jako by se železničáři rozhodli trať zcela zdemolovat. Opak je však pravdou.

Jde o to, že Správa železniční dopravní cesty v pozici investora revitalizuje přes sto let starou šumavskou trať 
z Českých Budějovic do Volar. Cestující pak mají mít jízdu rychlejší, bezpečnější a pohodlnější.

„Revitalizace trati přichází v pravý čas," sdělil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý. „Vždyť naposledy se do ní výrazně investovalo před padesáti lety. Cestující se mohou těšit na podstatné zkrácení dojezdové doby." Doposud totiž na této trati jezdily vlaky rychlostí 50 až 70 kilometrů
v hodině, místy dokonce jenom 20 kilometrů v hodině. „Po revitalizaci rychlost stoupne na 75 kilometrů 
v hodině, v úseku mezi Českými Budějovicemi a Boršovem nad Vltavou dokonce až na 90 kilometrů v hodině," doplnil Pavel Surý. „Celková časová úspora dosáhne 26 minut," upřesnil.

Zhotovitel stavby, kterým je společnost AŽD (Automatizace železničních drah) Praha, nyní dokončuje rekonstrukci železničních stanic v Hořicích na Šumavě, Polné na Šumavě a v Černé v Pošumaví," informoval Českokrumlovský deník o postupu prací mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja. „Rekonstruujeme zastávky Mezipotočí, Hodňov, Žlábek a Horní Planá zastávka."

Kromě toho pracovníci mění most u zastávky Žlábek. Připravuje se také aktivace moderního zabezpečovacího zařízení v železniční stanici Černý Kříž.
Jde o rozsáhlou akci, do které je zapojeno kolem 150 pracovníků, kteří pokračují v práci i když padne tma. „Termíny pro vyloučení vlakové dopravy jsou krátké, proto jsou práce intenzivní, aby bylo možné obnovit provoz vlaků v úseku Kájov – Horní Planí do 10. prosince," řekl Jiří Dlabaja.

Stavba není jednoduchá vzhledem k tomu, že se odehrává na území národního parku, chráněné krajinné oblasti a vojenského újezdu. „Současně se jedná o geologicky různorodou krajinu, přesto se společnost snaží co nejvíce minimalizovat vliv stavby na obyvatele regionu a rekreanty," ujistil Jiří Dlabaja. „Navíc uzavírky silnice v Hůrce v době od 6. do 11. listopadu využili silničáři k opravám vozovek na přerušených trasách."

Až práce na trati skončí, co bude jinak?
„Bude vylepšené zabezpečení přejezdů. To znamená v Novosedlech, Mezipotočí, Hůrce, v Horní Plané a Perneku, stejně tak na cyklostezce mezi Novou Pecí a Černým Křížem," uvedl příklady mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja. Pro lidi v okolí stavba zrovna dvakrát příjemná není. „Stavba pochopitelně omezuje dopravu po silnici," řekl včera podnikatel z Hůrky Emil Horváth. „Vozovka je sice průjezdná, ale pohybují se tam mašiny a musí se tam dávat pozor a jezdit pomalu. Nejhorší to bylo, na to si stěžovali lidi z širokého okolí, když stavaři sypali kamení na trať. Byl to hrozný rachot. A komplikace působil i zcela uzavřený železniční přejezd. Objíždění bylo opravdu nepříjemné. Když pracují a pohybují se po kolejích, tak to jde. Je štěstí, že se stavba odehrává v této době, kdy už panuje horší počasí, takže z hlediska turistického ruchu je tu mrtvo. Jinak cyklisté využívají i vláček, čili teď je asi na opravu nejpříhodnější doba," zhodnotil Emil Horváth.
Termín dokončení celé trati je stanoven na duben roku 2016, celkové náklady na necelé dvě miliardy korun, příspěvek z EU tvoří něco přes miliardu.

Plány na trati na rok 2015

V roce 2015 dojde k rekonstrukci železničních stanic Křemže, Zlatá Koruna, Český Krumlov a Kájov. Budou rekonstruovány zastávky Vrábče, Holubov, Třísov, Plešovice a vybudována zastávka Český Krumlov zastávka. Dojde k výměnám mostů v km 4,172 v Boršově, v km 15,365 v obci Holubov a v km 31,883 v Kájově. Bude aktivováno moderní zabezpečovací zařízení v železniční stanici Křemže, Zlatá Koruna, Český Krumlov, Kájov, Hořice na Šumavě, Polná na Šumavě, Černá v Pošumaví, Horní Planá a Nová Pec. Trať bude následně řízena jedním dispečerem ze železniční stanice Kájov. Během stavby budou rekonstruovány i některá úrovňová křížení s pozemními komunikacemi, včetně nového zabezpečení.

Autor: Zuzana Kyselová

20.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies