VYBERTE SI REGION

Jen vybílit nestačí. Modernizace vlakového nádraží se blíží

České Budějovice – Obchody, moderní prostředí a také více sedaček by v budově českobudějovického vlakového nádraží uvítal Lukáš Blažek 
z Českých Budějovic, jenž 
v pátek odpoledne postával 
v nádražní hale.

12.4.2016
SDÍLEJ:

Českobudějovické vlakové nádraží.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

„Líbilo by se mi, kdyby se to tady podobalo hlavnímu nádraží v Praze. Je tam všude dost místa na sezení a také relativně uklizeno. V Budějovicích je jen pár sedaček před tabulí příjezdů. A ty bývají většinou obsazené. Takže člověku pak nezbude než při čekání na vlak chodit sem a tam," posteskl si.

Lukáš Blažek, ale i další stovky cestujících, které denně budějovickým vlakovým nádražím projdou, se snad už brzy dočkají změny k lepšímu. Nádražní budova s oprýskanou omítkou, o níž se hovoří jako o ostudě Budějovic, má totiž změnit majitele.

Koncem minulého roku vláda schválila návrh Ministerstva dopravy na převedení části majetku Českých drah na stát, respektive Správu železniční dopravní cesty. V tomto „balíčku" je i budějovická nádražní budova. Poté, co ji stát získá, bude moci do její opravy investovat prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. S opravou by mohly pomoci i strukturální fondy Evropské unie, což s dosavadním vlastníkem nešlo.

Mluvčí Ministerstva dopravy Zdeněk Neusar potvrdil, že převod nádraží musí ještě posvětit správní rada Českých drah. Ta by o tématu měla jednat v nejbližších dnech. 

Není to zrovna reprezentativní brána do města. Lidi, kteří do Českých Budějovic přijedou vlakem, vítá omšelá budova 
s oprýskanou omítkou.

O opravě nádražní budovy se hovoří už dlouhé roky. Nyní stojí správní rada Českých drah před klíčovým rozhodnutím, které by mohlo rekonstrukci nádražní budovy výrazně urychlit.

Má totiž definitivně potvrdit převod některých nádražních a provozních budov 
z majetku Českých drah na stát, respektive Správu železniční dopravní cesty.

Stát má více možností, 
jak zaplatit obnovu zchátralých objektů, mezi něž patří právě českobudějovické nádraží.

Opravu by uvítali i cestující. Pavel Zachař z Českých Budějovic poznamenal, že modernizaci by si zasloužila celá budova – od skříněk na úschovu zavazadel až po toalety. „Oboje je totiž dnes stejné jako před lety, kdy jsem odtud jezdil do Strakonic do školy," porovnal.

Brzká rekonstrukce je nezbytná také podle Zbyňka Vacka z Nových Hradů. „Každý týden tu čekám na přítelkyni a vozím ji domů, tak dobře vidím, jak je nádražní hala zanedbaná. Při modernizaci by se určitě nemělo zapomenout na novou tabuli příjezdů vlaků. Ta současná totiž neukazuje, na jaké nástupiště vlak přijede. Místo abych čekal rovnou na peronu, bloudím mezi dvěma východy do nádražní haly," postěžoval si Zbyněk Vacek.

O rekonstrukci českobudějovického vlakového nádraží se hovoří už řadu let. Jenže velkorysé projekty na modernizaci ztroskotaly. I poslední plány na nové střešní konstrukce, fasádu, vylepšení interiéru a změnu vnitřních dispozic narážely především na finanční problémy.

Do doby, než ministerstvo dopravy rozhodlo o převodu budovy do majetku SŽDC, omezovaly České dráhy opravy jen na ty nejnutnější.
Mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová před časem připomněla, že poslední rozsáhlé úpravy se uskutečnily 
v rámci opravy odjezdové haly v roce 2002.

„V interiéru šlo o celkovou opravu a restaurování odbavovací haly, zřízeno tu bylo informační centrum. Vně budovy se pracovalo na zastřešení kopule a souvisejících konstrukcích, sanaci krovů, objekt byl opatřen ochranou proti holubům, doplnili jsme sochařskou výzdobu. V loňském roce se pro výpravní budovu a přilehlé objekty rekonstruovala výměníková stanice," vyjmenovala Radka Pistoriusová poslední velké zásahy. 

Autor: Martin Tröster

12.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
4 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies