VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jen vybílit nestačí. Modernizace vlakového nádraží se blíží

České Budějovice – Obchody, moderní prostředí a také více sedaček by v budově českobudějovického vlakového nádraží uvítal Lukáš Blažek 
z Českých Budějovic, jenž 
v pátek odpoledne postával 
v nádražní hale.

12.4.2016
SDÍLEJ:

Českobudějovické vlakové nádraží.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

„Líbilo by se mi, kdyby se to tady podobalo hlavnímu nádraží v Praze. Je tam všude dost místa na sezení a také relativně uklizeno. V Budějovicích je jen pár sedaček před tabulí příjezdů. A ty bývají většinou obsazené. Takže člověku pak nezbude než při čekání na vlak chodit sem a tam," posteskl si.

Lukáš Blažek, ale i další stovky cestujících, které denně budějovickým vlakovým nádražím projdou, se snad už brzy dočkají změny k lepšímu. Nádražní budova s oprýskanou omítkou, o níž se hovoří jako o ostudě Budějovic, má totiž změnit majitele.

Koncem minulého roku vláda schválila návrh Ministerstva dopravy na převedení části majetku Českých drah na stát, respektive Správu železniční dopravní cesty. V tomto „balíčku" je i budějovická nádražní budova. Poté, co ji stát získá, bude moci do její opravy investovat prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. S opravou by mohly pomoci i strukturální fondy Evropské unie, což s dosavadním vlastníkem nešlo.

Mluvčí Ministerstva dopravy Zdeněk Neusar potvrdil, že převod nádraží musí ještě posvětit správní rada Českých drah. Ta by o tématu měla jednat v nejbližších dnech. 

Není to zrovna reprezentativní brána do města. Lidi, kteří do Českých Budějovic přijedou vlakem, vítá omšelá budova 
s oprýskanou omítkou.

O opravě nádražní budovy se hovoří už dlouhé roky. Nyní stojí správní rada Českých drah před klíčovým rozhodnutím, které by mohlo rekonstrukci nádražní budovy výrazně urychlit.

Má totiž definitivně potvrdit převod některých nádražních a provozních budov 
z majetku Českých drah na stát, respektive Správu železniční dopravní cesty.

Stát má více možností, 
jak zaplatit obnovu zchátralých objektů, mezi něž patří právě českobudějovické nádraží.

Opravu by uvítali i cestující. Pavel Zachař z Českých Budějovic poznamenal, že modernizaci by si zasloužila celá budova – od skříněk na úschovu zavazadel až po toalety. „Oboje je totiž dnes stejné jako před lety, kdy jsem odtud jezdil do Strakonic do školy," porovnal.

Brzká rekonstrukce je nezbytná také podle Zbyňka Vacka z Nových Hradů. „Každý týden tu čekám na přítelkyni a vozím ji domů, tak dobře vidím, jak je nádražní hala zanedbaná. Při modernizaci by se určitě nemělo zapomenout na novou tabuli příjezdů vlaků. Ta současná totiž neukazuje, na jaké nástupiště vlak přijede. Místo abych čekal rovnou na peronu, bloudím mezi dvěma východy do nádražní haly," postěžoval si Zbyněk Vacek.

O rekonstrukci českobudějovického vlakového nádraží se hovoří už řadu let. Jenže velkorysé projekty na modernizaci ztroskotaly. I poslední plány na nové střešní konstrukce, fasádu, vylepšení interiéru a změnu vnitřních dispozic narážely především na finanční problémy.

Do doby, než ministerstvo dopravy rozhodlo o převodu budovy do majetku SŽDC, omezovaly České dráhy opravy jen na ty nejnutnější.
Mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová před časem připomněla, že poslední rozsáhlé úpravy se uskutečnily 
v rámci opravy odjezdové haly v roce 2002.

„V interiéru šlo o celkovou opravu a restaurování odbavovací haly, zřízeno tu bylo informační centrum. Vně budovy se pracovalo na zastřešení kopule a souvisejících konstrukcích, sanaci krovů, objekt byl opatřen ochranou proti holubům, doplnili jsme sochařskou výzdobu. V loňském roce se pro výpravní budovu a přilehlé objekty rekonstruovala výměníková stanice," vyjmenovala Radka Pistoriusová poslední velké zásahy. 

Autor: Martin Tröster

12.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies