Zcela přeplněné jsou i přilehlé ulice jako Baarova, Klostermannova nebo Na Sadech. „Jezdíme často do Truhlářské ulice za rodinou dcery a několik hodin dopředu myslím na to, kde a jak zaparkuji. Když je jen trochu slušné počasí, jdeme raději z Hradiště pěšky," hodnotí stav šestašedesátiletý Jaroslav Mikšátko.

Množství aut dramaticky roste, i když tomu zdaleka neodpovídá zvyšování počtu obyvatel. Ten zůstává už léta na zhruba stejné úrovni. 
V současnosti však není výjimkou, že v rodině jsou dvě až tři auta. „Problém je částečně i v řidičích. Někteří neumí pořádně zaparkovat nebo jsou pohodlní, a tak zaberou i dvě stání," myslí si Jaroslava Petráková. Na sídlišti sice nebydlí, ale denně tudy prochází na nádraží.

Po vyhodnocení současného stavu a možností rozšíření parkovacích ploch se nabízí hned několik variant. „První místo pro rozšíření parkování je využití stávající asfaltové plochy mezi sídlištěm Jih a obchodní zónou u hřebčince," uvedl Petr Matoušek z odboru investic a rozvoje Městského úřadu Písek.
Právě tato varianta je na řadě jako první. „Nejpozději do konce května zde přibude 46 parkovacích míst. Počítá se s doplněním veřejného osvětlení," informoval Josef Knot, místostarosta za TOP 09.

Úprava asfaltových ploch, kde původně bylo hokejbalové hřiště a tenisové kurty, bude stát zhruba 250 tisíc korun.

Druhou lokalitou vhodnou pro parkování jsou městské pozemky pod 16. mateřskou školou směrem k teplárně. „Tady by mohlo vzniknout kolem dvaceti parkovacích stání," upřesnil místostarosta Josef Knot.

I další místo vhodné pro parkování podle zpracované studie je rovněž směrem na jih od sídliště. „Jde vlastně o pruh vedoucí od zahrádkářské kolonie k rybníku Šarlák, kde by v budoucnu mohlo parkovat přes 200 aut. Ale to je zatím předběžný odhad," doplnil Petr Matoušek z odboru investic a rozvoje MÚ Písek.

V úvahu ještě přichází severní část sídliště mezi Smrkovickou ulicí a železniční tratí. Tady by však mohly být problémy s ochranným pásmem železnice.