VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jordán víc strašil, než 
v reálu škodil

Tábor - Vyhrocené diskuze o bagrování Jordánu jsou minulostí. Akce mnohé mile překvapila.

2.8.2014
SDÍLEJ:

Jordán. Ilustrační fotoFoto: Alena Šatrová

Podezření z korupce, trestní oznámení, rozmařilá léta v Táboře, zadlužování, netransparentní transakce, utopená půlmiliarda, blokáda silnice a další a další výroky padaly na adresu obnovy Jordánu. Až na nedořešenou pokutu jsou historií a časem zapadnou v zapomnění.

Možná nezapadne komentář ceny od místostarosty Emila Nývlta, který u Transparency International vzbudil podezření z korupce a poslal Jordán Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Aby prověřil postup výběrového řízení na zhotovitele zakázky. Podklady pro ni vypracovala kancelář, v níž měl podíl i zastupitel František Korbel z T2020. Přímým autorem byl ale dnešní zastupitel Miloš Tuháček z Jinak!

On přímo nadšení z výsledku akce nesdílí. „Z hlediska retenční schopnosti Jordánu to mělo smysly, i když část bahna tam stejně zbyla. Na zadržování vody ale bagrování pozitivní vliv může mít, ale mohlo se dělat sacími bagry. Při samotném průběhu se pak potvrdily naše skepse, že celé to může být problematické, i když se vybere dražší nabídka," zamýšlí se Miloš Tuháček. Kladně hodnotí stavbu výpusti, záporně neřešené přítoky do Jordánu, které ho budou dál znečisťovat. „Jsem rád, že to máme za sebou," netajil radost z ukončení díla.

Jitka Škáchová měla celou obnovu jako na dlani, bydlí totiž ve Vančurově ulici, která vede po břehu Jordánu. „Ale nijak jsem to neprožívala, pro mě to nebyl žádný problém. Občas byl rachot, když sypali kamení, ale hlavně oceňuji, že to zvládli v termínu," vyjádřila se s tím, že se těší na koupání.

Občanský dohled

I v Plané nad Lužnicí, kde se obávali samotného bahna ukládaného do Hůrky, ale i aut, které s ním přes město jezdily, nakonec Jordán obstál. „Nebylo to tak hrozný, dalo se to vydržet, a to bydlím u silnice. Myslím, že při protestech šlo hlavně o politiku," připouští Dana Janů z ulice Za Rybníkem.

To táborská spisovatelka a nakladatelka Tereza Horváthová si vůbec nemyslí, že protesty byly zbytečné. Jako jedna z jedenácti podepsala otevřený dopis zastupitelům, v němž mimo jiné upozorňovali, že Plánští, kteří s ukládáním bahna na jejich území nesouhlasí, se připravují na právní spor. „Nebylo to marné," říká signatářka po třech letech, „alespoň musela být radnice v pozoru. Kdyby nebyl občanský dohled, radnice by podnikaly nepromyšlené kroky," domnívá se. Kritizuje uhynulé ryby, únik bahna do řeky a architektonicky nevzhlednou chatku u uzávěrů výpusti v ulici U Stadionu Míru. „Maličkosti dělají veřejný prostor," zdůraznila.

Z koaličního T2020 sklidily firmy Daich, Metrostav a Zvánovec pochvalu od Petra Havránka. „Vyjma jednoho průšvihu, který všechny bolel, to zvládly dobře. S výpustí i s opravou hrází, což bylo to hlavní, se popasovali se ctí. Možná na začátku byly zbytečně velké emoce."
O dobrém výsledku je přes „všechny peripetie" přesvědčený i Ladislav Šedivý z KSČM a Petr Krůček z TOP 09, který se zpočátku obával možných geologických posunů.

Autor: Alena Šatrová

2.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Havárie ultralightu. Ilustrační foto:
AKTUALIZUJEME

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Pohoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Záludná Paříž. Je Roland Garros nejtěžší grandslam?

Každý grandslam bývá spojován s nějakým tím „nej", které si pečlivě hýčká a žárlivě střeží. Wimbledon je ze čtyř tenisových veleturnajů nejstarší a nejtradičnější. US Open nabízí nejvyšší prize money. Australian Open má zase pověst toho nejpohodovějšího grandslamu. A co aktuálně probíhající French Open? V čem vyniká nad konkurenty?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies