VYBERTE SI REGION

Kamiony mají na úzké silnici ve Slavonicích problém se míjet

Slavonice – Na nové petici proti kamionům mířícím přes Slavonice do Rakouska je kolem 400 podpisů. Podle jedné z iniciátorek petice Martiny Havlíčkové mají Slavonice přibližně 2500 obyvatel, a to včetně kojenců a dětí, takže  podepsal téměř každý šestý občan.

21.11.2012 1
SDÍLEJ:

JEŘÁB V PŘÍKOPU a za ním dva kamiony, které se pokoušejí na silnici ze Slavonic do Dačic vyhnout. V létě se zde stala tragická nehoda, kdy kláďák „smetl“ do příkopu motocyklistu. Ten na místě zemřel. Občané a především řidiči se bojí. Foto: Martuna Havlíčková

„Předchozí podpisové akce se zúčastnili i turisté a výsledek byl přes 700 podpisů," uvedla Martina Havlíčková. Pokračovala, že obě petice vyjadřují nesouhlas občanů Evropské unie s rozhodnutím krajského úřadu povolit využívaní dopravní sítě pro kamionovou přepravu ve městě a krajině, kde tato dopravní síť nevyhovuje parametry.

A dramatické situace, které zažívají řidiči, i vážné dopravní nehody na trase ze Slavonic na Dačice jí dávají za pravdu.

„Zjišťovali jsme, proč došlo až k takové situaci, že na následky dopravní nehody zemřel občan Slavonic, že jsou poškozovány silnice nepřiměřeným zatížením a jsou ohrožováni žáci při cestě do i ze školy rychlou jízdou nejen kamionů. Za období, kdy se počalo jednat o otevření hraničního přechodu Slavonice – Fratres pro kamionovou přepravu, což je více než tři roky,  a pak od zkušebního otevření přechodu před více než rokem se Městský úřad ve Slavonicích nezabýval strategií pro vyřešení této situace a krajský úřad Jihočeského kraje připomínky od zástupců městské samosprávy neřešil," míní signatářka petice Martina Havlíčková.

Všichni nyní vyčkávají, až se po volbách krajský úřad ustálí a bude možné jednat.

Starosta Slavonic Josef Urban zdůrazňuje, že vedení města s krajem jedná. Ale věc má svůj rub i líc. „Na jedné straně skutečně původně silnice 3. třídy není na těžkou nákladní dopravu stavěná, ale na druhé straně nemůžeme zůstat bez obslužnosti. Vytěžené dřevo se jinak od nás neodveze. Takže my nechceme kamiony a zároveň potřebujeme podpořit ekonomiku. To znamená, že musíme najít kompromis. Především je třeba silnice vybavit tak, aby vydržely provoz, a to není možné udělat ze dne na den, ale může to trvat roky," vysvětluje starosta Josef Urban.

Autor: Lenka Novotná

21.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies