VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový kaplický obchvat za miliony zatím nefunguje tak, jak by měl

Kaplice - Už víc než dva roky je v provozu nový silniční obchvat Kaplice směrem na Malonty, ale těžká nákladní doprava dál jezdí přes centrum města.

2.5.2016
SDÍLEJ:

Na náměstí v Kaplici. Foto: Deník/ Zuzana Kyselová

 A to 
i navzdory tomu, že to šoférům zakazuje dopravní značení zákaz vjezdu vozidlům nad 3,5 tuny. Jedna značka stojí už na E 55 před křižovatkou s vjezdem do města u sídla policie, druhá pak na křižovatce u zbrojnice profesionálních hasičů. Tam by mělo nákladní auto uhnout do Dlouhé ulice, kterou náměstí objede. Když však vjede kamion až na náměstí, pozná šofér až pozdě, že to neměl dělat. Na úzkých silnicích se těžko vytáčí a zdržuje provoz ve městě.

„Jezdí tudy na Malonty 
a Benešov nad Černou, přitom můžou zadem okolo náměstí kolem hasičárny. No, oni to neznají," přitakal šestasedmdesátiletý Jan Opekar z Kaplice.
Mnohem více však zatěžuje tato doprava obyvatele domů v Dlouhé ulici.

„Existuje obchvat, doufali jsme, že provoz tady bude lepší, ale nic se nezměnilo," povzdychla si osmatřicetiletá obyvatelka jednoho z domů Veronika Tolarová. „Ve všední dny tu jezdí náklaďáky i kamiony. Praskají nám kvůli tomu zdi, popraskané to máme nad okny. Je to znát."


„Je to opravdu problém," potvrdil Jan Kára z dalšího domu. „Občas tu jezdí auta takové velikosti, na která roh ulice není přizpůsobený a dochází ke komplikacím. Jednak někdy dojde k poškození aut, která jsou 
v ulici zaparkovaná v odstavném pruhu a při problémech se vytvářejí kolony."

„Někdy tu jezdí i nákladní auta se dřevem. Ale fakt je, že ta frekvence se oproti dřívějšku výrazně snížila," doplnil Jan Kára.

„Odkdy tomu bude zamezeno? Naší ulicí nákladní auta vesele jezdí dál," ptá se zástupců města i Růžena Šandová.
Tajemník Městského úřadu v Kaplici Lukáš Bodnár odpovídá: „Je hotová první etapa obchvatu a město i krajský úřad dělají maximum pro to, aby se obchvat vyřešil kompletně. Jsou ale organizace, které tomu brání různými připomínkami."
Město se snaží nákladní dopravu z centra vytěsnit. K tomu by mělo definitivně dojít v okamžiku, kdy začne rekonstrukce Linecké ulice, která odstartuje letos. V důsledku toho se totiž změní dopravní řešení v centru města a veškerá nákladní doprava bude umožněna pouze přes obchvat, i když Farského náměstí a Pohorské ulice se to týkat nebude. Tudy povede doprava z obchvatu a na obchvat.
Co se týká budování chybějící 2. etapy obchvatu, Kaplice schválila územní plán a nyní je další postup na kraji.

Jiří Klása, krajský odbor dopravy: „Příprava stavby se nachází momentálně v procesu posuzování vlivů stavby na životní prostředí. Je to jeden z prvních kroků přípravy stavby, na které budou navazovat zpracování projektových dokumentací, územní a stavební řízení (včetně majetkoprávního vypořádání) a výběrové řízení na provedení stavby. Nelze tedy odhadnout termín realizace."

Autor: Zuzana Kyselová

Místo události:
2.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Semifinále Generali play off hokejové extraligy: Mountfield HK - HC Kometa Brno.

Krejčík po první prohře: 'Jedeme dál, nečekali jsme, že to bude 4:0'

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies