VYBERTE SI REGION

Kousek od náměstí vyroste obří stavba

České Budějovice – Desítky parkovacích míst, obchody
a kanceláře nabídne nové Administrativní centrum Piano, které vznikne v docházkové vzdálenosti od náměstí. Stavba velikého objektu oficiálně začala v úterý odpoledne.

22.6.2016
SDÍLEJ:

Na jaře 2018 by na křižovatce ulic Mánesova a Lidická mělo stát Administrativní centrum Piano.Foto: Deník

Michal Záveský, jednatel společnosti Piano Business Center, která je investorem stavby, upřesnil, že centrum bude mít pět nadzemních podlaží s přibližně devíti tisíci čtverečními metry pronajímatelných kancelářských prostor a obchodních ploch. Součástí komplexu jsou i dvě podzemní podlaží se 112 parkovacími místy.


„Jednáme s řadou potenciálních zájemců o pronájem ploch, s podpisy smluv jsme ale čekali na zahájení stavby," doplnil jednatel.

Ne každý je ale z nové budovy nadšený. Některým obyvatelům jihočeské metropole totiž vadí, že kvůli takovým budovám mizí 
z města zelené plochy.

„Vždyť je to tady samá administrativní budova nebo obchoďák," řekla Jana Pokorná z Českých Budějovic. „Tímhle tempem bude za chvíli město kompletně zastavěné a nezbude tu ani kousek trávy, na kterou by si člověk mohl sednout," doplnila.

Centrum, jehož plášť bude připomínat černé a bílé klapky piana, mělo na křižovatce ulic Mánesova a Lidická stát původně už v roce 2010. Zpoždění výstavby zapříčinila ekonomická krize. Piano se má otevřít na jaře 2018. 

Střihat pásku chtějí za dva roky

Celých devět let uplynulo od doby, kdy pražská společnost Piano Business Center koupila v Českých Budějovicích pozemek u křižovatky ulic Mánesova a Lidická. Plán měla jasný. Postavit na místě chátrající školní jídelny administrativní budovu s kancelářemi a obchody. Hotovo mělo být 
v roce 2010. Kvůli ekonomické krizi ale se stavbou investor oficiálně začal
 až v úterý.

Podle Miroslava Beneše, mediálního zástupce projektu, bylo zdržení způsobeno hlavně tím, že už předem bylo třeba mít domluvené případné budoucí nájemce.

„Čekali jsme na to, až zájemců bude tolik, aby mělo cenu objekt vůbec postavit," vysvětloval Miroslav Beneš.

Michal Záveský, jednatel firmy Piano Business Center, jež je investorem projektu, doplnil, že aktuálně 
je zájem přibližně o polovinu kancelářských ploch. Výstavbě Administrativního centra Piano tak už nic nebrání.

Vzniknout zde má ve dvou podzemních podlažích celkem 112 parkovacích míst, dalších několik jich přibude v okolí. V pěti nadzemních podlažích pak vznikne na ploše 7660 metrů čtverečních prostor až pro 600 pracovníků v kancelářích, dalších 1200 metrů čtverečních bude sloužit pro obchody a občanskou vybavenost.

Zhotovitelem stavby, jež má svou podobou připomínat piano, je firma Metrostav. Ta stavební práce zahájí již v červenci, hotovo by mělo být za dvacet měsíců. Střihat pásku při otevření chce investor na jaře roku 2018. Martin Stašek, oblastní ředitel Metrostavu pro Jihočeský kraj, upřesnil, jak rychle bude stavba postupovat. „Realizace bude mít dvě etapy. V první etapě budeme pracovat na hrubé stavbě, ta by měla být hotová příští rok. V rámci druhé etapy upravíme vnitřky k nastěhování nájemců," vysvětloval Martin Stašek s tím, že interiér jednotlivých kancelářských prostor stavbaři upraví až na základě požadavků konkrétních nájemců.

„Co se týče exteriéru, zvenku bude zavěšená fasáda s prosklenými okny
a barevným plechem, který vytvoří dojem klávesnice piána. Přístřešky v horní části stavby pak připomenou otevřený klavír," dodal Martin Stašek.

Centrum v číslechCelkem 9000 m2 pronajímatelných ploch a 7 podlaží bude v Administrativním centru Piano.
5 nadzemních podlaží:
∙ 7660 m2 kanceláří
∙ 1200 m2 obchodních ploch
∙ 250 m2 skladovacích ploch

2 podzemní podlaží:
∙ 112 parkovacích míst

Na jaře 2018 by na křižovatce ulic Mánesova a Lidická mělo stát Administrativní centrum Piano.

Autor: Klára Skálová

22.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies