VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Křižovatka smrti u Veselí snad již brzy zmizí ze světa

Veselí nad Lužnicí - Na obávané svinenské křižovatce v neděli vyhasl lidský život. Dálnice ji vyřadí z provozu. Stavět by se mohlo začít už v březnu. 

27.1.2015
SDÍLEJ:

Tragická dopravní nehoda u Veselí nad Lužnicí.Foto: Policie ČR

Křižovatka na veselském obchvatu, z níž řidiči odbočují do centra nebo na Sviny, má na kontě desítky nehod. V neděli tu vyhasl další lidský život.

Počet nehodRok 2010 – 1
Rok 2011 – 0
Rok 2012 – 2
Rok 2013 – 2
Rok 2014 – 2
Celkem 7 nehod
Zranění 8 lehkých

Když jsme v roce 2009 zjišťovali její neblahou statistiku, dostali jsme z policejních zdrojů smutnou bilanci. Za 66 měsíců mezi rokem 2004 až únorem 2009 se stalo 31 nehod. Dvě měsíčně. Veselští se začali domáhat řešení, které by tady zvýšilo bezpečnost.

Most sice nedostali, ale křižovatka už je lépe organizovaná. „V místě od každého směru, tedy od Českých Budějovic i od Tábora přibyl jeden odbočovací pruh pro odbočení vlevo. To křižovatku zpřehlednilo," upřesnil mluvčí táborských policistů Miroslav Doubek.

Kromě toho, že řidiči od Tábora dostali pruh pro odbočení do Veselí a protijedoucí auta do do Svin, posílilo bezpečnost i snížení rychlosti na sedmdesát kilometrů. Bourá se podstatně méně. Od roku 2010 do konce prosince loňského roku se stalo sedm nehod s osmi lehkými zraněními. Smrtelná přišla až v neděli.

„Lidé vědí, že je tato křižovatka nebezpečná. Přesto tu zemřel místní řidič, asi správně neodhadl vzdálenost," zamýšlí se nad příčinou nedělní tragické srážky dvou osobních aut Miroslav Doubek.

Na D3 by se už mělo začít zase stavět

Nové úseky:
Veselí n/L – Bošilec
délka 5125 m; plocha vozovek: 155 031 m2; mostních objektů 7, včetně nadjezdů, přeložek a místních komunikací; cena dle projektu: 1, 009 mld. (bez DPH).
Borek – Úsilné
délka 3160 m; plocha vozovek: 95 590 m2; mostních objektů 11 včetně nadjezdů, přeložek a místních komunikací;
cena dle projektu: 1,3 miliardy korun (bez DPH).

Křižovatce pomůže až dálnice, neboť ta ji zcela vyřadí z provozu. Senátor a předseda Sdružení pro výstavbu D3 Pavel Eybert potvrdil, že se schyluje k zahájení stavby dalšího úseku. „Mám informaci, že do konce února by měla být podepsaná smlouva o výstavbě se sdružením firem Strabag a Eurovia."

Na firmu, která by dva nové dálniční úseky z Veselí nad Lužnicí do Bošilce a z Úsilného na Borek postavila, čeká Ředitelství silnic a dálnic od roku 2012. Zakopaný pes byl v nabídkách. Ministerská komise je kvůli protestům musela hodnotit hned dvakrát.

Podle Pavla Eyberta jsou už v cíli a zakázku, jejíž hodnota se pohybuje kolem dvou miliard, vyhrálo sdružení dvou firem. Pokud se už stavbě nepostaví nic do cesty, mohlo by se s realizací začít už v březnu. Tím by se odstartoval zánik křižovatky smrti.
„Dálnicí tato křižovatka zmizí, neboť v tomto místě se má postavit přemostění přes D3, tudíž cesta z Veselí na Sviny povede po mostě," upřesnil senátor, jak bude doprava v nebezpečném místě v budoucnu vypadat.

Stavět by se nemělo dlouho, neboť jde o krátké úseky. U Veselí nad Lužnicí měří přes pět kilometrů, u Českých Budějovic přes tři.

Autor: Alena Šatrová

27.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies