Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli stometrové uzavírce Na Parkánech najedou řidiči navíc přes dva kilometry

Tábor - Při představě, že táborské Křižíkovo náměstí zaplní stavbaři, tuhne mnoha řidičům krev v žilách. I za normálních podmínek, tedy bez omezení provozu, je obvykle projetí této křižovatky jen pro otrlejší povahy. V pondělí ihned s úderem deváté hodiny, kdy začala rekonstrukce, i my jsme se vydaly do ulic vstříc dopravním kolapsům, karambolům a ucpaným silnicím.

5.3.2013
SDÍLEJ:

Průjezd Křižíkovým náměstím v Táboře se včera obešel bez komplikací.Foto: Kateřina Krejčová

Navzdory těmto očekáváním se nám nyní lehce přiznává: nic z toho se nekonalo. Řidiči přijali dopravní omezení na Křižíkově náměstí jako by tam bylo odjakživa. Tedy bez jakýchkoliv větších problémů.

„Přes den jsem úsekem projížděla a nedá se mluvit o tom, že by byla někde nějaká kolona. Všechno je dobře značené, jen byl pro mě docela nezvyk otočený směr jízdy v ulici Palackého. Měla jsem z toho divný pocit. Myslím, že mnoho řidičů s tím může mít problém," míní řidička Šárka Prokešová.

Otočili značky

I naše kroky nejprve vedly na roh ulice Palackého (u banky), abychom nepřišly o první minuty rekonstrukce. Vše bylo již několik dní předem připravené, takže stavbařům stačilo pouze otočit směrem k řidičům zákazové značky.

Rozhodly jsme se, že vše obhlídneme i z druhé strany. Proto, abychom se dostaly o několik desítek metrů dál ulicí Na Parkánech a mohly zmapovat celou objízdnou trasu, musely jsme automobil otočit a projet Budějovickou, Husovu, Údolní, Lužnickou a Bechyňskou ulicí.Zkrátka urazit několik kilometrů. Nyní jsme vítězoslavně stály u zákazových značek Na Parkánech, jen z druhé strany.

A přímo v tomto úseku se odehrála zřejmě ta nejzásadnější chyba, které se mohli řidiči dopustit. Někteří zřejmě na rekonstrukci a nové zákazy zapomněli, a tak se museli na Školním náměstí otáčet, aby absolvovali tu samou trasu, co my před chvílí. Naštěstí jeden ze stavbařů vždy každému vysvětlil, kudy se má vlastně vydat. Chvílemi bylo Školní náměstí ucpané. To platilo zejména pro dopoledne. Vyjíždí tudy totiž automobily také od Divadelní ulice. Zmatky však neprovázelo troubení ani neslušná gesta řidičů.

Navíc se v prostoru náměstíčka otáčely vozy, jež se marně vydaly starou známou ulicí po parkánech a nakonec byly uzavírkou překvapeny. Za pět minut jsme jich napočítaly přes deset. To ale nebyl případ řidičky Miluše Chalupové: „Já jsem byla na uzavírky psychicky překvapená, takže se mi jelo úplně v pohodě. Myslela jsem, že to bude horší. Snad to tak bude i v dalších dnech," konstatovala.

Ulice bez aut

Nutno dodat, že tuto okružní jízdu jsme za pondělní absolvovaly několikrát v rozmezí dvou hodin. Provoz byl plynulý a dokonce okolo 14 hodiny nebylo široko daleko v ulici Na Parkánech vidět jediný automobil. Tento pohled se málokdy naskytne. Naopak se silnice proměnila spíše v pěší zónu, kterou využívali pejskaři.

Změny na Křižíkově náměstí neušly ani chodcům. Omezení pro ně ale žádná neplynou. Ti se vžili do role pozorovatelů. Jedním z nich byl i Otto Rinke: „Pozoruji, jestli tady budou nějaké dopravní zmatky. Zatím nic. Jsem patriot a v Táboře žiji celý život. Podoba Křižíkova náměstí, která vznikne po rekonstrukci, se mi moc nelíbí. Má tady být Brána času, zatím jsem tomu na chuť moc nepřišel," hodnotil situaci Otto Rinke.

Odpolední dopravní situace se nijak nelišila od jiných dnů.

Nadbytek značek

Dodal, že lidé, kteří v Táboře bydlí, s dopravními omezeními problém mít nebudou. Podle něj měli dost času si vše prostudovat. Upozornil nás také na trojí zákaz vjezdu do ulice Čelkovická. Na místě jsou totiž z levé i pravé strany ty samé značky: Zákaz vjezdu všech motorových vozidel s dodatkovou tabulkou umožňující vjezd dopravní obsluze. Nyní přibyla třetí značka – o zákazu kompletně pro všechny vozy.

„Takhle je to tady už léta. Někdo by měl ty značky dát do pořádku," poukázal na skutečnost Otto Rinke.

Frézují silnici

Stavbyvedoucí David Vontor z firmy K-Building, nás také seznámil s tím, jaké práce byly na pondělním seznamu a budou pokračovat i dnes a v dalších dnech. První den stavbaři provedli jádrový vrt v ulici Na Parkánech, kterým zjistí, zda je pod silnicí skála, aby mohla být navrženým postupem od projektanta opravena zeď v Čelkovické ulici.

„Před gymnáziem jsme vytrhali obrubníky u chodníků a dnes se zde po celé ploše vyfrézuje asfalt. Ve středu pak začneme kopat kanalizace," popsal stručně plán následujících dnů David Vontor.

Autor: Kateřina Krejčová, Lucie Janečková

5.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
5 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení