Jak už Deník informoval, nebezpečná dopravní nehoda si sice nevyžádala žádné oběti, ale opět připomněla dlouhodobý problém.

Hlavní příčinou nehody byla podle dostupných informací nepřiměřená rychlost a nepřizpůsobení stylu jízdy stavu a povaze vozovky, řečeno policejním žargonem. Ale nebylo to poprvé.

„Jen letos mi vletěla do zahrady čtyři auta, totálně mi zničila plot. Velký problém mají zákazníci při vyjíždění ven, protože výjezd je za zatáčkou," dodal Jiří Slovák s tím, že jako hlavní příčinu vidí také příliš velkou rychlost projíždějících aut.

„Před třemi lety se tu procházela skupinka lidí a najednou se zvedla maximální povolená rychlost ze sedmdesátky na devadesát. Za ty roky se tu stalo tolik nehod, převrátilo se tu auto s pivem, náklaďák s plechy a mnoho dalších," shrnul majitel zahradnictví.

Maximální povolená rychlost

O Chvalšinské, výpadovce z Českého Krumlova na Kájov a Chvalšiny, se debatuje už léta. Hlavně na téma maximální povolené rychlosti. Ta se tu měnila před léty v rámci zavedení větší plynulosti dopravy.

Jak na problém navázal Karel Linhart z Nových Dobrkovic, oprávněný požadavek snížení rychlosti 90 kilometrů v hodině na komunikaci v prostoru autobusových zastávek v Nových Dobrkovicích řeší radnice dva roky.

„Přitom od nepaměti byla v tomto prostoru omezena rychlost na 50 kilometrů, která byla bez  projednání s místními občany zrušena. Každoročně zde dochází k závažným dopravním nehodám. Díky této neskutečné liknavosti a neschopnosti radnice,  nemuselo možná dojít k této závažné dopravní nehodě," uvedl pro Deník Karel Linhart.

Dobrat se příčiny problému není jednoduché. Hlavní příčinou je zbytečně rychlá jízda některých řidičů, kterým by možná ani deset značek nestačilo. Faktem ale také je, že zodpovědnost si přehazují i jiné instituce.

Silnice je státní, ale spravuje ji kraj. Ke značení se vyjadřuje dopravní expert, ale svůj díl nese i město Český  Krumlov. Jak nezávisle na sobě potvrdily policie i krajský úřad, věci už se mohly pohnout.

Studie bude dodána v lednu roku 2014

„Devátého dubna se tu konalo setkání všech dotčených subjektů a z tohoto setkání vzešlo, že odbor investic Městského úřadu Český Krumlov vypracuje žádost s návrhem řešení, ke kterému se dopravní inženýr Územního odboru Policie Český Krumlov vyjádří. Do současné doby nebylo ze strany odboru investic nic k vyjádření se dopravního inženýra předloženo. Jedná se o sjednocení rychlosti od Dobrkovic do Českého Krumlova na 70 kilometrů v hodině," sdělila českokrumlovská policejní mluvčí Lenka Kozoňová.

Jak doplnil Petr Soukup z krajského úřadu, se změnou rychlosti v tomto úseku dojde i k úpravě stávajícího značení. „Úřad doposud doplněnou žádost neobdržel a několikrát kontaktoval odbor investic, jak to s předmětnou žádostí vypadá. Sedmého listopadu nám bylo sděleno, že dopravně inženýrské opatření je zpracováváno odbornou firmou. Po obdržení doplněné žádosti, bude krajský úřad postupovat dle platné legislativy," sdělil Petr Soukup.

Návrh řešení či studie budou, přiznalo město Český Krumlov. A už skutečně měly být hotové. „Řešení dopravní situace na ulici Chvalšinská od mostku přes Polečnici u sportovní haly až ke konci obce v Nových Dobrkovicích, bylo zadáno v srpnu roku 2013 s tím, že vybraná firma jej vypracuje do poloviny listopadu 2013. Z důvodů personálních překážek na straně vybrané firmy bude tato studie dodána v lednu roku 2014," konstatovala k věci mluvčí českokrumlovské radnice Olga Kneiflová.