VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Městské autobusy v Krumlově jedou podle nového systému

Přechodem vnitřní autobusové dopravy pod správu – a zejména do rozpočtu- města, bylo nutné učinit změny vedoucí k úsporám.

30.6.2016
SDÍLEJ:

Nádraží bude přestupovým uzlemFoto: Deník

Český Krumlov – Od 1. července platí nový systém
 v městské autobusové dopravě. Cestujícím přináší několik novinek.
„Tou nejzásadnější je změna počtu spojů. Z původních čtyř linek je navržen provoz dvou městských linek a jedné linky na trase Český Krumlov – Větřní," uvádí vedoucí odboru dopravy Jan Sládek.

Návaznost nových tras na linku Větřní – Český Krumlov není pravidlem, ale v důležitých časech, které byly průzkumem vysledovány, je nadále zachována. Podmínkou je ovšem limit minimálně čtyřech cestujících.

Spoje ze zrušených linek, které byly využívány a nebyly v souběhu s jinými spoji, byly převedeny na nově navržené linky městské dopravy.
„Klíčovým uzlem pro návaznosti linky 330151 na linky 3350001, 335002 je českokrumlovské autobusové nádraží," uvádí Jan Sládek.

Dalšími dílčími přestupovými uzly v rámci českokrumlovské městské dopravy budou kromě autobusového nádraží ještě Špičák a vlakové nádraží.
Pro českokrumlovskou městskou dopravu je také důležité, že její část nadále mohou suplovat příměstské linky přijíždějící například od Českých Budějovic, Černé v Pošumaví, Kaplice či Rožmberka nad Vltavou. Těch se českokrumlovské změny netýkají a jejich provoz zůstává beze změn.
Hlavním důvodem všech změn je skutečnost, že městská doprava přešla ze správy kraje do rukou Městského úřadu Český Krumlov, pro který je to nová položka do městského rozpočtu. Snahou tedy bylo v co největší míře zachovat rozsah této služby, přitom ušetřit městskou kasu zbytečných výdajů.

„Nově navržený systém prakticky neruší žádné dosavadní spojení, ale spíše se zabývá optimalizací dosavadního režimu, například eliminací souběhů několika spojů různých linek, sloučení cestujících z několika spojů atd., čímž lze uspořit především ujetou vzdálenost, ale i množství vozidel podílejících se na městské autobusové dopravě," říká vedoucí městského odboru dopravy Jan Sládek. „Dosavadní systém byl provozován v rozsahu asi 202 tis. km/rok. Navržený systém ujetou vzdálenost zkrátí asi o 14 tisíc kilometrů," dodává.

Co se týče jízdného, zůstává původní kilometrové a nový systém nadále počítá se zvýhodněním některých cestujících, jako jsou děti, žáci, studenti, ZTP, ZTP/P atd. Cestujícím nad 70 let, kteří se prokážou platným průkazem s fotografií vydaným dopravcem, bude účtováno jednorázové jízdné ve výši pět korun.

Trasa linky 335001 vede: Spolí – Plešivec – autob. nádraží – vlakové nádraží – Tovární točna.
Trasa linky 335002 vede: Autobusové
nádraží – vlakové nádraží – Vyšný – vlakové nádraží – autob. nádraží.
Trasa linky 330151 začíná a  končí na  autobusovém nádraží v ČK. Spoje této linky, které pokračovaly dál do města, nebo naopak z Č. K do/z Větřní a byly využívány, byly zachovány v rámci linek 335001 a 335002. Cestující tedy nebudou muset přestupovat do jiného autobusu.

Autor: Jan Houska

Místo události:
30.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

V dubnu 2010, kdy byla v osmém týdnu těhotenství, žena na klinice podstoupila potrat. Nedozvěděla se ovšem, že zákrok se nepovedl.
3

Počet potratů klesá, nejvíce dětí má maminku třicátnici

Army Run na Hluboké gradoval bahnem a shyby těsně před cílem

V kempu Křivonoska u Hluboké nad Vltavou odstartoval prvním závodem seriál extrémních překážkových běhů Army Run 2017.

Jaké to je být vodičem nevidomého? Strach není na místě, respekt ano

/ROZHOVOR/ Život je o výzvách. Jednu takovou má za sebou i příbramský běžec Jan Šeděnka. Poprvé se stal vodičem nevidomé běžkyně.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies