VYBERTE SI REGION

Českobudějovické MHD změní směr. Pokus s rozdělením linky 1 lidé odmítli

České Budějovice - Spoje s číslem 21 mají jezdit v původní trase linky 1 mezi Rudolfovem a Haklovými Dvory. Nové autobusové spojení má dovézt obyvatele sídliště až k průmyslové zóně v Kněžských Dvorech.

28.6.2012
SDÍLEJ:

V zastávce Máj – Milady Horákové už cestující nebudou muset sledovat, ze které strany vyjede trolejbus linky 1. Po změnách bude opět jezdit pouze ulicí O. Nedbala.Foto: Deník/Lukáš Marek

Ostrá kritika mnoha cestujících na dubnové změny městské hromadné dopravy slaví úspěch. Dopravní podnik se po několika měsících provozu rozhodl pro změnu. Deník jako první zjistil, že se dotkne čtyř linek 1, 8, 18 a 21. Pokud se vše podaří zařídit, nové jízdní řády budou platit od září.

Asi nejzásadnější je, že trasa Rudolfov – Nádraží – Haklovy Dvory bude opět spojena jednou linkou.
„Linka číslo 1 se víceméně vrátí do původní trasy, ovšem tentokrát jako autobusová pod číslem 21," potvrdila včera náměstkyně primátora Ivana Popelová. Rada města návrh na změny schválila a dnes 28. června představí podrobnosti.

Deník v minulosti několikrát psal o nespokojenosti mnoha cestujících s rozdělením spoje 1 na tři linky. Museli totiž častěji přestupovat, zmatky byly ze začátku také s nástupem v zastávce Máj – M. Horákové, protože „jednička" přijížděla ze dvou směrů a třeba lidé ze Zavadilky byli nuceni při cestě do centra kupovat dražší jízdenky.

Teď by měly spoje opět jezdit tak, aby to vyhovovalo většině lidí. Nový návrh podporuje i kritik dubnových změn David Lataj, řidič MHD a člen dopravní komise magistrátu. „Je vidět, že když se jde na některé věci selským rozumem, je možné najít dobré řešení," reagoval. 

Konkrétní změny magistrát, potažmo dopravní podnik teprve hodlá zveřejnit, Deníku se je však podařilo zjistit již včera. Nový jízdní řád sice ještě není nastaven. „Budeme ho schvalovat až na dalším jednání rady," doplnila náměstkyně Ivana Popelová. Nicméně nastavení provozu čtyř zmíněných linek má platit a bude následovní.

Jak pojedou?

Linka 1 – bude i nadále jezdit mezi zastávkami Nádraží – Máj-Milady Horákové. Ovšem obousměrný provoz už nově povede jen ulicí O. Nedbala. „Pro cestující už to nebude znamenat zmatky v tom smyslu, že jeden spoj doposud přijíždí z ulice E. Rošického a další z O. Nedbala a musejí tak pokaždé volit jinou nástupní zastávku," vysvětlil David Lataj. Interval má být 15 minut ve špičce, 30 minut při běžném provozu.

Linka 8 – Trasa trolejbusů je navržená v úseku Máj-A. Barcala – Nemanice, přes Pražskou a Strakonickou a ulici E. Rošického tak, aby zůstala obsloužená nově zatrolejená část města, na kterou získal dopravní podnik evropskou dotaci. Interval je navržen na 60, respektive 30 minut ve špičce.

Linka 18 – Autobusy mají nově jezdit v trase Nádraží – Máj-A.Barcala přes Rudolfovskou, Okružní, Nemanickou, A. Trägera, Kněžskodvorskou, Strakonickou a O. Nedbala. Dopravní podnik upozornil, že tak nově vznikne dlouhodobě požadované přímé spojení největších sídlišť a velkých zaměstnavatelů v oblasti Kněžských Dvorů. Interval je opět navržen 60 minut a 30 ve špičce.

Linka 21 – Je navržena v Haklovy Dvory – Zavadilka – Nádraží – Nové Vráto a Rudolfov. Touto změnou dopravní podnik reaguje na požadavky cestujících, kdy spoje pojedou po trase původní linky 1, a to v intervalu 15 minut ve špičce a 30 mimo ni.

Na obou koncích Budějovic by to měla být pro obyvatele velmi dobrá zpráva, což potvrdil i starosta Rudolfova Vít Kavalír. „Považuji to za vítězství zdravého rozumu. Měl jsem od obyvatel desítky ústních stížností na rozdělení linky 1 a hodně jsme usilovali o návrat k původnímu stavu, i proto jsem psal dopis na dopravní komisi magistrátu," pochvaloval si včerejší rozhodnutí budějovických radních Vít Kavalír.

David Lataj ještě doplnil, že není nutné, aby linku 21 obsluhovaly jen kapacitní kloubové autobusy, ale mimo špičku v takzvaném sedle mohou jezdit i ty standardní, které dokáží pojmout cca 100 osob, což by mělo být podle jeho slov dostačující.
Deník bude změny MHD dál podrobně sledovat. 

Autor: Lukáš Marek

28.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Areál nymburské nemocnice.
2 4

Nemocnice Nymburk: Pacient zemřel kvůli chybě jednotlivce, ne péče

Joe Biden

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Hosté plesu Zemanových mohou opět vyhrát večeři s prezidentským párem

Praha - Návštěvníci pátečního charitativního plesu Miloše a Ivany Zemanových na Pražském hradě budou moci opět vyhrát večeři s prezidentským párem, divočáka z lánské obory nebo vstupenky na koncert Karla Gotta. Právě vystoupení "zlatého slavíka" bude jedním z vyvrcholení plesu. Předtančení se, stejně jako loni, ujme prezident se svou manželkou, řekl mluvčí Hradu Jiří Ovčáček.

Ústav pro studium totality se kvůli rekonstrukci budovy stěhuje

Praha - Historici z Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) se budou v únoru kvůli rekonstrukci stěhovat. Budova v Siwiecově ulici na Žižkově je dlouhodobě v nevyhovujícím stavu, kvůli velkým tepelným ztrátám a zatékání se musí zrekonstruovat fasáda a vyměnit okna, navíc je obložena nebezpečným azbestem. Ústav i část Archivu bezpečnostních složek se proto přesunou na jiná pracoviště v Praze. Stěhování se dotkne až 130 historiků včetně administrativy, řekl mluvčí ÚSTR Pavel Ryjáček.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies