VYBERTE SI REGION

Milevsko bude jednat o zřízení MHD. Obyvatelé se vyjádří v anketě

Milevsko - Oficiální městská doprava v Milevsku neexistuje. Jezdí tudy ale linka, kterou platí Jihočeský kraj a která obsluhuje autobusové a vlakové nádraží či staré sídliště.

2.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

To by se ovšem mohlo změnit a MHD by mohla zajíždět i do dalších částí města. S jejich vytipováním má pomoci i anketa mezi obyvateli, kterou připraví odbor dopravy.

„Podle mě by autobusy měly ještě  jezdit do ulice 5. května, kde je dům pro seniory, k nové zástavbě ve směru na Osek a také k Penny a Albertu.  To by využili i mladší lidé, kteří by neměli na nákupy k dispozici auto," řekl třiasedmdesátiletý obyvatel města Jiří Brousil.

Odbor dopravy plánuje, že by anketu zahájil koncem března. „Zatím nevíme, jakou formu zvolíme. Jenom elektronicky by to nemělo příliš vypovídající hodnotu. Předpokládáme, že využijeme městský zpravodaj i nákupní střediska," uvedl vedoucí odboru dopravy František Kabele.

„V anketě se budeme lidí ptát, zda požadují zřízení MHD a v jakých lokalitách, abychom z toho mohli vyvodit, zda bude potřeba jedna nebo dvě linky," dodal vedoucí odboru dopravy.

Se zřízením MHD přišla dopravní komise. „Objevila se žádost z lokality Cukava, kde se staví nové rodinné domy, aby tam zajížděl autobus.  Navrhli jsme krátkodobé řešení, aby tam zastavoval linkový autobus, který tudy jezdí," uvedl předseda dopravní komise Lubomír Šrámek, podle kterého je nutné zajistit obslužnost i dalších míst. Třeba ulice  5. května nebo Hůrek. „Nastal čas na zřízení městské hromadné dopravy," konstatoval předseda komise a doplnil, že linka ČSAD Autobusy České Budějovice pokrývá jen část potřeb města.   

Navíc se podle jeho slov objevuje nevole ze strany Jihočeského kraje, který linku platí. „Je to lákavé, že město nic nestojí, ale je potřeba řešit obslužnost dalších míst. Jedná se o službu, kterou má zajistit město," dodal Lubomír Šrámek.

Karel Coufal, který je obchodním ředitelem ČSAD Autobusy České Budějovice, řekl, že je důležité, aby nějaký systém dopravní obslužnosti v Milevsku fungoval.  „Město je poměrně rozsáhlé a  je potřeba pokrývat dopravu dětí na osmou hodinu do školy, zaměstnanců na šestou hodinu do ZVVZ nebo příjezdy vlaků," řekl Karel Coufal. Proto by podle něj v Milevsku neměla smysl MHD, která by jezdila v intervalech jako ve velkých městech. Nevyplatilo by se to. Karel Coufal dodal, že je otázka, do jaké míry bude chtít  město službu financovat.

Starosta Zdeněk Herout si nyní nedokáže představit, jaké by byly náklady na zřízení MHD. „Zatím se pohybujeme v teoretické rovině. Je to otázka projektu i výběrového řízení. Odborníci to musí spočítat," konstatoval starosta Zdeněk Herout.

Starosta vnímá zřízení MHD jako přínos. „Milevsko si ji zaslouží. Domnívám se, že je reálné, aby tu jezdila. Mohlo by se jednat o systém menších autobusů, které by kroužily po městě," dodal starosta Zdeněk Herout, který řekl, že nastane čas, kdy Jihočeský kraj přestane linku, která supluje MHD, podporovat.

Dopravní komise, která je poradním orgánem rady města, považuje za důležité, aby rada připravila studii, která by vznik MHD či její zajištění řešila.

Město Písek platí za MHD zhruba 6,3 milionu korun ročně, přičemž celkové náklady přesahují deset milionů korun.

Anketa: Potřebuje město MHD?

Michal Polanecký,
zastupitel města
Milevsko už něco jako MHD má. Jde o linku provozovanou ČSAD po městě. Jde o službu, která by se mohla dále rozšiřovat do okrajových lokalit i místních částí. I v místních částech jezdí linky ČSAD, ale určitě lze nabídnout lepší servis, než je ten stávající. Dovedu si představit městský autobus schopný reagovat na kulturní a sportovní akce, ordinační hodiny lékařů, pracovní dobu větších firem, provozní dobu školek o prázdninách a mnoho dalšího. Ne každý má možnost stále jezdit všude autem a rozšíření služby formou městského autobusu by  jistě  přivítalo mnoho obyvatel města. Podobné aktivity budu podporovat, aby výsledek hlavně směřoval k potřebám těch, kteří službu využijí,  a nešlo jen o předvolební gesto bez zpětné vazby obyvatel.

Jaroslav Peták,
zastupitel města
Ano, potřebuje, ale musí  mít dlouhodobé trvání,  aby se lidé naučili na její pravidelnost. Tuto službu rády  využijí děti školního věku (z okrajových částí města  je vzdálenost do škol 2 – 4 km) a občané, kteří mají sníženou pohyblivost kvůli stáří nebo pracovní neschopnosti.

Miroslav Doubek,
zastupitel města
Otázka by neměla znít, zda Milevsko potřebuje MHD, ale zda bude využívána, pokud bude jízdenka stát například dvacet  korun, respektive, zda bude někdo provozovat MHD za tržby od zákazníků. Pokud ne, tak se ptáme, kolik set tisíc korun má město vydat na ježdění mnohdy prázdných autobusů nebo na rozdávání jízdenek.

Situace v Písku
Kolik stojí město MHD ročně? Přibližně 6,3 milionu korun.
Kolik jezdí linek? 11 linek.
Jaká je průměrná obsazenost autobusů? 20 cestujících.
Zdroj: MÚ Písek

Autor: Klára Černá

2.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies