VYBERTE SI REGION

Mosty a lávky na Českobudějovicku prohlédne statik

České Budějovice – Po velké vodě, která se prohnala krajskou metropolí minulý týden, zkontroluje stav všech mostů a lávek v Českých Budějovicích specializovaný odborník. Mimořádnou prohlídku staveb si hned po povodni objednala radnice.

13.6.2013
SDÍLEJ:

Lávka přes Vltavu u Budvar arény.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

„Ukládá nám to zákon o pozemních komunikacích, ale zadali bychom si ji stejně, i kdyby s tím zákon nepočítal. Chceme znát aktuální technický stav po povodních a zjistit, kde a jestli se velká voda viditelně podepsala," vysvětlil českobudějovický primátor Juraj Thoma.

Prohlídka se týká pěti mostů přes Vltavu, šesti mostů přes Malši a dvou desítek lávek a mostů přes Dobrovodskou stoku, které jsou v majetku města.
Do kontrol se pustí v příštím týdnu mostní inženýr Hynek Brázda. „V Českých Budějovicích velká voda prošla, ale nebyla kritická, protože voda netekla přes mosty," řekl Deníku Hynek Brázda s tím, že prohlídky budou spíše preventivní.

Mnohem horší byly škody po povodni v roce 2002, kdy Hynek Brázda rovněž prováděl kontroly. Tehdy Malše odnesla lávku u polikliniky Jih, na jejímž místě se později postavil Modrý most, a větší opravy si vyžádala i lávka přes Vltavu mezi Pražským předměstím a sídlištěm Vltava.
Na prohlídku této lávky nemá Hynek Brázda příliš dobré vzpomínky. „Při kontrole jsme utopili auto. Když jsme dojeli na místo, vjeli jsme do vody, proti nám jel džíp, který na nás chrstl vodu, auto zhaslo a byl konec," vzpomíná mostní inženýr na komplikace při výkonu svého povolání.

V havarijním stavu jsou nyní podle něj mosty v Netolicích a Kaplici.

Autor: Daniela Procházková

13.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies