Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na některých místech Českého Krumlova se projevuje reklamní smog

Český Krumlov - Za hranicí historického jádra města se množí místa s velkým shlukem reklamních cedulí. Na jedné straně je pochopitelná snaha podnikatelů být vidět, na straně druhé fenomén zvaný reklamní smog.

31.3.2016
SDÍLEJ:

V denním shonu už to nevidíme, stačí se zastavit...Foto: Jan Houska

„Opravdu už to místy přesahuje únosnou míru a hodláme se tím v dohledné době zabývat," potvrdil při nedávné tiskové konferenci existenci tohoto fenoménu starosta města Dalibor Carda.

Téma vyplynulo z diskuze o změně vyhlášky na kruhových objezdech, kde má řidič sledovat dopravní značky, aby si včas udělal představu o přednosti 
v jízdě. Příkladem je kruhový objezd U Trojice, v jehož bezprostředním okolí je osmatřicet dopravních značek včetně dodatků a další téměř padesátka reklamních cedulí. To vše má poutat řidičovu pozornost.

Jednu z největších reklamních ploch tam provozuje Středisko praktického výcviku Střední odborné školy zdravotnické a Středního odborného učiliště Český Krumlov.

„V rovině doporučení nás v minulosti na toto téma oslovila referentka krajského úřadu. Měli jsme přehodnotit estetický dopad této reklamní plochy a možnost jejího odstranění bez nároku na kompenzaci příjmů, které nám z ní plynou," konstatovala ředitelka školy Martina Kokořová.

„Pokoušeli jsme se tomu dát jinou formu, ale setkali jsme se s odporem firem, které zde inzerují. Nejčastěji zaznívalo slovo diskriminace a otázky, proč by se měla dělat nějaká změna právě zde, když na to neexistuje právní podklad – a na jiných místech města, například na plotě nemocnice, to nikdo neřeší," říká Martina Kokořová a vyjadřuje svou ochotu dále jednat, pokud se v tomto směru bude v Českém Krumlově cokoli oficiálně prodiskutovávat.

Faktem ale je, že míst s velkým počtem reklam na různých nárožních plotech a jiných reklamně zajímavých místech přibylo. Sídliště Mír v okolí obchodní zóny je vlastně jedním velkým popsaným světem s billboardy přesahujícími lidské rozměry. Velké reklamní kampaně jsou ale na samostatné téma. Zjišťovali jsme, nakolik jsou pro firmy důležité menší reklamní cedule v hromadných reklamních plochách.

„Je to společenská záležitost a informace, že tady naše firma existuje," říká jednatel firmy Kamlach & spol. Vladimír Schnelzer. „Reklamy jsou i v historickém centru, nevím, proč by nemohly být tam, kde to podle mého není v konfliktu s památkovým charakterem Krumlova. Co se týče reklamního dopadu, není to samozřejmě hlavní strategie naší prezentace. Nejlepší reklamou je kvalitní práce, která za námi zůstává," vysvětluje jednatel.

Podobný názor má i jednatel Tiskárny Vyšehrad Jiří Bartoš.
„Naše cedule mají směrový charakter a říkají, kde v tomto městě jsme. Z hlediska naší reklamy sice nejsou stěžejní, ale myslím si, že informační cedule tu mají právo na existenci. Ty čistě reklamní by tu být nemusely," říká jednatel, který také považuje dobře odvedenou práci za nejlepší reklamu.

Zdá se, že prostor pro kompromisy by se v případě řešení dané problematiky našel. Problém ale asi bude věčný. Není to poprvé, kdy k diskusím na toto téma v Českém Krumlově došlo. Nejslavnější je asi případ z poloviny devadesátých let minulého století, kdy se na travnaté ploše před zastávkou na Špičáku objevil obrovský billboard, který kompletně zakryl to nejcennější, co může Krumlov zde vystupujícímu turistovi na první pohled nabídnout.

„Tehdy jsme nějak nebyli úspěšní v jednání o jeho odstranění, tak jsme si jej pronajali a nechali na něj nalepit motiv cihlové zdi s nápisem: Před pohledem na siluetu zámku vás chrání tento billboard. Vyvolalo to velkou odezvu a zanedlouho byl billboard odstraněn," vzpomíná kastelán českokrumlovského zámku Pavel Slavko, který tuto aktivitu vyvinul spolu s některými českokrumlovskými výtvarníky a sdružením Proradost.

Autor: Jan Houska

Místo události:
31.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranáři pátrají po zemětřesení v Mexiko po přeživších ve zbořené škole.
11

Mexiko bojuje s časem. Rodičům dětí ze zborcené školy svitla naděje

Starobylé amfory, podobné těm, které byly nalezeny na Sicílii
11

Archeologové našli 6 tisíc let staré víno. Vinařství je starší, než se myslelo

Přejetý Vendelín a policisté jako chuligáni: nejlepší videa z 20. září

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 20. září 2017.

Poslanci debatovali o přijetí eura. Neshodli se

/INFOGRAFIKA/ Poslanci z evropského výboru se při dnešní debatě o dokumentu EU o prohloubení hospodářské a měnové unie neshodovali v tom, zda by Česko mělo vstoupit co nejdříve do eurozóny, nebo ne. Například místopředsedkyně TOP 09 Helena Langšádlová varovala před tím, že Česko by se mohlo dostat na periferii EU. Jihočeský volební lídr ODS Jan Zahradník naopak soudí, že česká vláda by měla vyjednat výjimku.

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Soul dnes uvedl, že obnoví humanitární pomoc KLDR. Jedná se o osm milionu dolarů, jež v podobě potravin a vakcín poputují k severokorejským dětem a těhotným ženám. Rozhodnutí přišlo dva dny poté, co Pchjongjang nazval Donalda Trumpa "štěkajícím psem". 

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení