VYBERTE SI REGION

Na řidiče čeká u českobudějovického Borku nový kruhový objezd

České Budějovice - Nová kruhová křižovatka byla podle tiskové mluvčí krajského úřadu Kateřiny Koželuhové u Borku nejvhodnějším dopravním řešením, když bylo třeba komunikačně napojit sousední pozemky.

24.10.2012 8
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií
Druhá kruhová křižovatka u Borku je kousek od té první.

Druhá kruhová křižovatka u Borku je kousek od té první.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

„Krajský úřad, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Policie ČR a další instituce se shodly na tom, že okružní křižovatka bude lepší než křižovatka se světelnou signalizací," uvedla Kateřina Koželuhová a dodala, že při dané intenzitě dopravy bude nejméně ovlivněna její plynulost.

Ve hře ale bylo několik řešení. Zvažovalo se i napojení na stávající silnice u Makra 
a od Úsilného. Podle starostky Hrdějovic Jany Lepičové ale 
s napojením jinde nesouhlasila Policie České republiky (Policie ČR se na dotaz Deníku nevyjádřila). Lepičová poukázala na to, že navíc  s příslušnou změnou územního plánu a novou křižovatkou všechny odpovědné instituce souhlasily. „Kdyby to někdo seshora zakázal, tak my s tím nic nezmůžeme," říká Jana Lepičová.

Studie, která zkoumala například napojení na starší kruháč u Borku, ukázala podle Josefa Pešla, ředitele jihočeské pobočky ŘSD, že by objezd byl  přetížen. Nakonec tedy vznikla se souhlasem ŘSD další kruhová křižovatka. Musela ale dostat od centrály ŘSD v Praze výjimku, protože je  na silnici I. třídy blíž než sto metrů od další křižovatky.

Proti nebyly ani České Budějovice. Nový kruháč je za jejich katastrem a tak podle tiskové mluvčí radnice Jitky Welzlové nemělo město možnost celou záležitost ovlivnit.

Autor: Edwin Otta

24.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies