Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na start půl maratonu se chystají vytrvalci i mámy

ČESKÉ BUDĚJOVICE – Skvělým výkonům špičkových běžců i kuráži obyčejných lidí dá již v sobotu prostor Mattoni 1/2Maraton České Budějovice. Na trasu ulicemi města se vydají tisíce závodníků. Závod je součástí RunCzech běžecké ligy, která pořádá celkem sedm závodů v pěti městech republiky.

6.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

Přitom Budějovice mají jednu z nejrychlejších půlmaratonských tratí. Dokazuje to i rekord závodu Daniela Chebii, který se hned v 1. ročníku zapsal do historie fantastickým časem 0:59:49. Ani letos nebude rekordman chybět na startovní čáře.

Postaví se na ni ale i dvaatřicetiletá Jaroslava Pechová z Č. Budějovic. Závod běžela už loni s časem mírně nad dvě hodiny, letos byla na půlmaratonu v Praze s časem 1:55, v Budějovicích by chtěla tento výkon zlepšit: „Trávím hodně času v práci, ale jakmile mám volnou chvilku, jdu si zaběhat. Na závod se těším, ale už se začíná dostavovat předzávodní tréma. Pokud vyjde počasí, poběží se dobře, ale trochu se bojím toho, že budu mít ztuhlé nohy, na trénincích běhám deset kilometrů a celou trať jsem kromě pražského závodu ještě letos neabsolvovala,“ naznačuje.

Mattoni 1/2Maraton České Budějovice není jen o vytrvaleckých výkonech. „V 17 hodin se vydají malí i velcí běžci na nenáročnou tři kilometry dlouhou trasu dm rodinného běhu. Do něj se mohou zájemci zaregistrovat i v pátek a v so᠆botu přímo v Budějovicích, kapacita je zatím naplněna asi z poloviny,“ říká mluvčí maratonu Zdenka Pecková.

Celkem se po budějovických ulicích rozběhne 1800 účastníků rodinného běhu maminky s kočárky nevyjímaje.

V 19 hodin se za tónů Vltavy vydá na trať i řeka běžců hlavního závodu. Soupeřit v něm bude 2800 jednotlivců, 60 čtyřčlenných štafetových družstev a 115 dvoučlenných štafetových týmů. Mezi přihlášenými jsou převážně Jihočeši, ale ve startovním poli bude zastoupeno 31 národností. Nejstaršímu běžci, Jaroslavu Putschöglovi, je 75 let, mezi ženami se s tratí popasuje coby nejstarší účastnice sedmdesátiletá Pavla Jechová.

Českobudějovický půlmaraton se letos poběží potřetí a stejně jako v minulých ročnících nad ním má záštitu firma Mattoni. Právě minerální voda Mattoni se během závodu postará o pitný režim všech závodníků. Těm bude k dispozici přibližně 6300 litrů Mattonky. Pitný režim by podle odborníků neměli běžci rozhodně podceňovat a zabránit tak dehydrataci. Už úbytek 1% tekutin se projevuje předčasnou únavou, snížením výkonnosti, ochlazením těla

a zpomalením regenerace. Experti proto doporučují neomezovat příjem tekutin a důležitých minerálů ani během sportovního výkonu. K tomu nejlépe poslouží minerální voda, ideálně sklenka 20 – 30 minut před vyběhnutím, další malé ale časté dávky by si měli běžci dopřát během výkonu, případně přidat iontové nápoje a zanedbat by neměli postupné doplnění tekutin ani po doběhnutí do cíle.

Autor: Hana Svítilová, Pavel Kroupa

6.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení