VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rekonstrukce strakonického nádraží může začít už letos

Strakonice – Beznadějné. Lidi dál budou klopýtat mezi kolejemi a pohodlných nástupních ostrůvků se hned tak nedočkají. Tak to s rekonstrukcí vlakové stanice Strakonice vypadalo asi před rokem. Nedostala se tehdy mezi plánované stavby Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), a tak na ni ani nebyly peníze. Nyní nastává obrat. Podle nových informací ze SŽDC by mohla stavba začít ještě letos.

8.5.2012
SDÍLEJ:

Strakonické vlakové nádraží.Foto: DENÍK/Jana Štroblová

„Dokončujeme projekt. Naším cílem je zahájit rekonstrukci železniční stanice Strakonice na podzim," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tomu bude předcházet veřejná soutěž na zhotovitele. „Dosud není uvedena v život prováděcí vyhláška k novele zákona o veřejných zakázkách," připustil možnou komplikaci.

Předpokládané náklady na rekonstrukci železniční stanice Strakonice jsou 735 milionů korun. Na celé akci se podílejí i Strakonice. Na projekt podchodu přidaly 690 000 korun. Za to bude protažen až ke hřbitovu.

Nového nádraží se nemůže dočkat Růžena Kovářová (72) ze Strakonic. „Několikrát do roka jezdím k příbuzným do Brna. Vždy mě k vlaku musí někdo doprovodit. Na ty vysoké schůdky bych se sama nevyškrábala. Kdyby tam byly ostrůvky, nemusela bych nikoho obtěžovat," dodala.
Výhledově SŽDC chystá i zdvoukolejnění trati přes Strakonice. Při něm vznikne směrem do ulice Tovární podchod v místě, kde lidé často přebíhají koleje.

Na zastřešený ostrůvek lidé dojdou podchodem

Čekat na vlak když prší nebo sněží, to je za trest. To si myslí pětapadesátiletý Jaromír Straka ze Strakonic. „Znamená to čekat až pod střechou nádražní budovy a když přijede vlak, tak úprk k němu. Tomuhle já pohodlné cestování neříkám," poznamenal.

I to by se v rámci plánované rekonstrukce železniční stanice Strakonice mělo změnit. Dva nástupní ostrůvky vysoké půl metru mají být zčásti zastřešené a vést k nim má podchod, který bude zároveň protažený až ke hřbitovu na druhé straně nádraží. Rozsah stavby potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. „Počítáme s kompletní rekonstrukcí kolejí, zabezpečovací a sdělovací techniky, výstavbou nástupišť s bezbariérovými přístupy a podobně," uvedl.

Nebudou tedy chybět výtahy pro imobilní občany. A na zrekonstruovaném nádraží se objeví také elektronické světelné informační panely či kamerový systém. Kromě těchto pro laickou veřejnost dobře viditelných změn čeká prostor nádraží celá řada rozsáhlých technologických úprav. Například rekonstrukce trakčního vedení či instalace moderního zabezpečovacího zařízení.

Vlakové nádraží

Bude to 144 let od doby, kdy Strakonicemi projel první vlak na trati České Budějovice – Plzeň. Trať i stanice Strakonice od svého vzniku nezaznamenaly žádné převratné změny, vyjma elektrizace před více než čtyřiceti lety. Tomu odpovídá kolejové řešení i zabezpečovací zařízení. Obojí má být předmětem rozsáhlé rekonstrukce. O ní se mluví nejméně od roku 2008. Zhruba stejně staré jsou i úvahy o využití nádražní budovy, která by se měla stát společným obslužným terminálem pro vlaky i autobusy.

Autor: Jana Štroblová

8.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
26 10

Vláda projedná sloučení tarifů, někteří lidé by se dočkali zvýšení platu

Prezident Miloš Zeman.
18 16

Zemanova návštěva USA se odkládá. Kvůli krizi s KLDR, řekl Kmoníček

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno /FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna museli z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dopravu se podařilo uvolnit až krátce před půl sedmou večer. „Kolony se začínají pomalu rozjíždět," informovala mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová.

Kejval podepsal přihlášku na OH do Pchjongčchangu. Úspěch popřál i Zeman

Povinná formalita je splněna. Přesně 289 dnů před zahájením zimních olympijských her v Pchjongčchangu podepsali prezident Miloš Zeman a předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval oficiální přihlášku českého týmu. Ta i podpis k průvodnímu dopisu, který obdrží šéf Mezinárodního olympijského výboru Thomas Bach, jsou podmínkou k účasti sportovců v Jižní Koreji.

Seznam významných dnů se zřejmě rozšíří. O dva týkající se světové války

Nově by měl být 18. červen Dnem hrdinů druhého odboje, kteří se postavili nacismu. Druhý má připomenout vyhlazení takzvaného terezínského rodinného tábora v Osvětimi-Březince v noci na 9. března 1944. Doplnění zákona o státních svátcích dnes schválila Sněmovna už v prvním kole projednávání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies