VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rekonstrukce strakonického nádraží může začít už letos

Strakonice – Beznadějné. Lidi dál budou klopýtat mezi kolejemi a pohodlných nástupních ostrůvků se hned tak nedočkají. Tak to s rekonstrukcí vlakové stanice Strakonice vypadalo asi před rokem. Nedostala se tehdy mezi plánované stavby Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), a tak na ni ani nebyly peníze. Nyní nastává obrat. Podle nových informací ze SŽDC by mohla stavba začít ještě letos.

8.5.2012
SDÍLEJ:

Strakonické vlakové nádraží.Foto: DENÍK/Jana Štroblová

„Dokončujeme projekt. Naším cílem je zahájit rekonstrukci železniční stanice Strakonice na podzim," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tomu bude předcházet veřejná soutěž na zhotovitele. „Dosud není uvedena v život prováděcí vyhláška k novele zákona o veřejných zakázkách," připustil možnou komplikaci.

Předpokládané náklady na rekonstrukci železniční stanice Strakonice jsou 735 milionů korun. Na celé akci se podílejí i Strakonice. Na projekt podchodu přidaly 690 000 korun. Za to bude protažen až ke hřbitovu.

Nového nádraží se nemůže dočkat Růžena Kovářová (72) ze Strakonic. „Několikrát do roka jezdím k příbuzným do Brna. Vždy mě k vlaku musí někdo doprovodit. Na ty vysoké schůdky bych se sama nevyškrábala. Kdyby tam byly ostrůvky, nemusela bych nikoho obtěžovat," dodala.
Výhledově SŽDC chystá i zdvoukolejnění trati přes Strakonice. Při něm vznikne směrem do ulice Tovární podchod v místě, kde lidé často přebíhají koleje.

Na zastřešený ostrůvek lidé dojdou podchodem

Čekat na vlak když prší nebo sněží, to je za trest. To si myslí pětapadesátiletý Jaromír Straka ze Strakonic. „Znamená to čekat až pod střechou nádražní budovy a když přijede vlak, tak úprk k němu. Tomuhle já pohodlné cestování neříkám," poznamenal.

I to by se v rámci plánované rekonstrukce železniční stanice Strakonice mělo změnit. Dva nástupní ostrůvky vysoké půl metru mají být zčásti zastřešené a vést k nim má podchod, který bude zároveň protažený až ke hřbitovu na druhé straně nádraží. Rozsah stavby potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. „Počítáme s kompletní rekonstrukcí kolejí, zabezpečovací a sdělovací techniky, výstavbou nástupišť s bezbariérovými přístupy a podobně," uvedl.

Nebudou tedy chybět výtahy pro imobilní občany. A na zrekonstruovaném nádraží se objeví také elektronické světelné informační panely či kamerový systém. Kromě těchto pro laickou veřejnost dobře viditelných změn čeká prostor nádraží celá řada rozsáhlých technologických úprav. Například rekonstrukce trakčního vedení či instalace moderního zabezpečovacího zařízení.

Vlakové nádraží

Bude to 144 let od doby, kdy Strakonicemi projel první vlak na trati České Budějovice – Plzeň. Trať i stanice Strakonice od svého vzniku nezaznamenaly žádné převratné změny, vyjma elektrizace před více než čtyřiceti lety. Tomu odpovídá kolejové řešení i zabezpečovací zařízení. Obojí má být předmětem rozsáhlé rekonstrukce. O ní se mluví nejméně od roku 2008. Zhruba stejně staré jsou i úvahy o využití nádražní budovy, která by se měla stát společným obslužným terminálem pro vlaky i autobusy.

Autor: Jana Štroblová

8.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies