VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Náklaďáky Čekanicemi jezdí dál. Radní boj nevzdávají

Tábor - Čekaničtí žádali o dopravní značení, které by zamezilo vjezdu vozidel nad 3,5 tuny do této příměstské části. S žádostí u odboru dopravy neuspěli. Radní se proti rozhodnutí odvolali

10.4.2014
SDÍLEJ:

NA PŘEHODU. Na čekanické Průběžné ulici u základní školy pravidelně přechází Irena Senešová.Foto: Kateřina Krejčová

Ještě před pár lety byly táborské Čekanice klidnou městskou částí, dnes se tudy prohání denně i patnáct tisíc aut. A co víc, více jak tisícovka z nich jsou náklaďáky.

Místní sice proti nim bojují, jak jim síly stačí, sepisují petice a neustále na situaci upozorňují, ale zatím nebyli vyslyšeni a jejich snaha je zbytečná. Z odboru dopravy již přišlo oficiální vyjádření a na stranu Čekanických se postavili táborští radní.

„Oficiálně jsme požádali správní orgán odboru dopravy o stanovení dopravního značení přesně podle studie. Před dvěma týdny vydal odbor dopravy rozhodnutí, kterým se navrhované stanovení úpravy zamítá," upřesňuje negativní informaci pro občany Čekanic tajemník táborské radnice Lubomír Šrámek s tím, že o rozhodnutí odboru dopravy jednala rada města. „Předložili jsme radě rozhodnutí odboru s návrhem, aby se město odvolalo. Rada odvolání proti rozhodnutí schválila. Už bylo doručeno na Jihočeský kraj ve stanovené lhůtě," doplnil tajemník radnice.

Nechtějí náklaďáky

Čekaničtí volali po zamezení vjezdu vozidlům nad 3,5 tuny. Nyní je omezený průjezd vozidel nad 2,5 tuny jen ulicí Průběžnou a Soví, který si lidé vybojovali, když kamiony jezdily okolo zdejší základní školy. Například v Družstevní nebo U Kovárny stále nemají vyhráno.

„V říjnu minulého roku jsme na odbor dopravy podali žádost, v níž jsme kromě omezení vjezdu těžkotonážních vozidel chtěli, aby se našla objízdná trasa mimo Čekanice 
i pro náklaďáky, které tudy jezdí kvůli investičním akcím města," přiblížila před několika měsíci pro Táborský deník loňskou aktivitu obyvatel zastupitelka Michaela Petrová, která v Čekanicích také bydlí. Náklaďáky podle jejích slov mají využívat obchvat, ne si zkracovat cestu městem.

Jeden z důvodů, proč Čekaničtí neuspěli, je i argument, že pokud by bylo v Čekanicích toto omezující dopravní značení osazeno, vznikl by precedent. O podobný zákrok by pak mohly požádat například obce, kudy je vedena doprava materiálu z lomu Slapy na stavby dálnice a železničního koridoru. Další důvod je ten, že podle zákona smí komunikace používat každý ke způsobu, ke kterému jsou určeny.

Dopravní průzkum v Čekanicích

Ulice Průběžná:
• Rok 1996 - 3595 aut, 786 nákladních
• Rok 2003 - 4242 aut, 315 nákladních
• Rok 2010 - 5473 aut, 351 nákladních
• Rok 2013 - 8638 aut, 289 nákladních

Ulice Družstevní:
• Rok 1996 - 1583 aut, 533 nákladních
• Rok 2003 - 1792 aut, 576 nákladních
• Rok 2013 - 2365 aut, 788 nákladních

Ulice Zavadilská:
• Rok 2010 - 12 572 aut, 1015 nákladních
• Rok 2003 - 11 053 aut, 994 nákladních
• Rok 2013 - 14 197 aut 1524 nákladních
(pozn red: počet aut denně)

Opatření zklidnění dopravy

• Projednat snížení rychlosti v Průběžné na nižší než 50 km/h.
• Zajistit zpracování sčítání dopravy v ulicích Průběžná, Zavadilská a Družstevní odbornou firmou.
• Projednat možnost zřízení místa pro přecházení v Průběžné a za horizontem mezi ulicí Pionýrů a ulicí Družstevní.
• Odbor investic má zahájit akci na vypracování vyhledávací studie pro umístění přeložky Vožická se silnicí 1/19.
• V současné době je omezen průjezd vozidel nad 2,5 tuny jen ulicí Průběžná a Soví.

Vyjádření odboru dopravy

(Táborský deník 26.1.2014)

„Družstevní ulice byla zhruba před pěti lety zrekonstruována a její stav je vyhovující. Udělaly se tady i chodníky pro bezpečnost chodců. Podle zákona smí každý užívat pozemní komunikace bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny. My jsme povinni to zabezpečit."

Vedoucí táborského odboru dopravy Štěpánka Voráčková

Otázka dne: Jste ochotni náklaďáky v ulicích Čekanic tolerovat?

Václav BorkovecVáclav Borkovec
Rozhodně ne. Kolikrát je tu doprava jako na Václavském náměstí. Náklaďáky v Průběžné ulici kolem základní školy vidím jezdit často, takže je vidět, že značky porušují. Řidiči nerespektují zákaz u Dity ani tady. Máme tu novou silnici a tím, že tady tahle těžká auta jezdí, tak ji i poškozují. Navíc je tu šílený provoz a jsou tu děti.

Alena KotrbováAlena Kotrbová
Náklaďáky akceptovat v žádném případě nelze. Kolem silnice chodíme s dětmi z mateřinky na procházku a někdy je opravdu problém tudy jít. To jezdí jeden kamion za druhým a je to dost nebezpečné. Když už chceme být s dětmi venku, musíme zvolit trasu na Blanické Předměstí nebo k Cihelně, kde tolik aut nejezdí.


Petra HorkáPetra Horká (vlevo)
Jsem proti nákladním autům, která jezdí skrz Čekanice. Do mateřinky mi chodí syn a mnohdy je problém přejít přes přechod. Zvlášť v dopravní špičce. Navíc v jednom směru vám zastaví, ale z druhé strany vás nevidí, takže je to risk nejen pro chodce, ale i pro řidiče. Myslím, že neúnosnou situaci by vyřešil semafor.

Magdaléna KubůMagdaléna Kubů (vpravo)
Spíš než tolerovat by chtělo, aby sem řidiči kamionů vůbec nejezdili. Mají doporučenou trasu, tedy silnici, která vede kolem Čekanic, tudíž by se městské části úplně vyhnuli, ale v mnoha případech tomu tak není. Dopravní značení, které by zakazovalo vjezd autům nad 3,5 tuny by dopravě pomohlo. Už kvůli malým dětem.

Autor: Kateřina Krejčová

10.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies