VYBERTE SI REGION

Náklaďáky Čekanicemi jezdí dál. Radní boj nevzdávají

Tábor - Čekaničtí žádali o dopravní značení, které by zamezilo vjezdu vozidel nad 3,5 tuny do této příměstské části. S žádostí u odboru dopravy neuspěli. Radní se proti rozhodnutí odvolali

10.4.2014
SDÍLEJ:

NA PŘEHODU. Na čekanické Průběžné ulici u základní školy pravidelně přechází Irena Senešová.Foto: Kateřina Krejčová

Ještě před pár lety byly táborské Čekanice klidnou městskou částí, dnes se tudy prohání denně i patnáct tisíc aut. A co víc, více jak tisícovka z nich jsou náklaďáky.

Místní sice proti nim bojují, jak jim síly stačí, sepisují petice a neustále na situaci upozorňují, ale zatím nebyli vyslyšeni a jejich snaha je zbytečná. Z odboru dopravy již přišlo oficiální vyjádření a na stranu Čekanických se postavili táborští radní.

„Oficiálně jsme požádali správní orgán odboru dopravy o stanovení dopravního značení přesně podle studie. Před dvěma týdny vydal odbor dopravy rozhodnutí, kterým se navrhované stanovení úpravy zamítá," upřesňuje negativní informaci pro občany Čekanic tajemník táborské radnice Lubomír Šrámek s tím, že o rozhodnutí odboru dopravy jednala rada města. „Předložili jsme radě rozhodnutí odboru s návrhem, aby se město odvolalo. Rada odvolání proti rozhodnutí schválila. Už bylo doručeno na Jihočeský kraj ve stanovené lhůtě," doplnil tajemník radnice.

Nechtějí náklaďáky

Čekaničtí volali po zamezení vjezdu vozidlům nad 3,5 tuny. Nyní je omezený průjezd vozidel nad 2,5 tuny jen ulicí Průběžnou a Soví, který si lidé vybojovali, když kamiony jezdily okolo zdejší základní školy. Například v Družstevní nebo U Kovárny stále nemají vyhráno.

„V říjnu minulého roku jsme na odbor dopravy podali žádost, v níž jsme kromě omezení vjezdu těžkotonážních vozidel chtěli, aby se našla objízdná trasa mimo Čekanice 
i pro náklaďáky, které tudy jezdí kvůli investičním akcím města," přiblížila před několika měsíci pro Táborský deník loňskou aktivitu obyvatel zastupitelka Michaela Petrová, která v Čekanicích také bydlí. Náklaďáky podle jejích slov mají využívat obchvat, ne si zkracovat cestu městem.

Jeden z důvodů, proč Čekaničtí neuspěli, je i argument, že pokud by bylo v Čekanicích toto omezující dopravní značení osazeno, vznikl by precedent. O podobný zákrok by pak mohly požádat například obce, kudy je vedena doprava materiálu z lomu Slapy na stavby dálnice a železničního koridoru. Další důvod je ten, že podle zákona smí komunikace používat každý ke způsobu, ke kterému jsou určeny.

Dopravní průzkum v Čekanicích

Ulice Průběžná:
• Rok 1996 - 3595 aut, 786 nákladních
• Rok 2003 - 4242 aut, 315 nákladních
• Rok 2010 - 5473 aut, 351 nákladních
• Rok 2013 - 8638 aut, 289 nákladních

Ulice Družstevní:
• Rok 1996 - 1583 aut, 533 nákladních
• Rok 2003 - 1792 aut, 576 nákladních
• Rok 2013 - 2365 aut, 788 nákladních

Ulice Zavadilská:
• Rok 2010 - 12 572 aut, 1015 nákladních
• Rok 2003 - 11 053 aut, 994 nákladních
• Rok 2013 - 14 197 aut 1524 nákladních
(pozn red: počet aut denně)

Opatření zklidnění dopravy

• Projednat snížení rychlosti v Průběžné na nižší než 50 km/h.
• Zajistit zpracování sčítání dopravy v ulicích Průběžná, Zavadilská a Družstevní odbornou firmou.
• Projednat možnost zřízení místa pro přecházení v Průběžné a za horizontem mezi ulicí Pionýrů a ulicí Družstevní.
• Odbor investic má zahájit akci na vypracování vyhledávací studie pro umístění přeložky Vožická se silnicí 1/19.
• V současné době je omezen průjezd vozidel nad 2,5 tuny jen ulicí Průběžná a Soví.

Vyjádření odboru dopravy

(Táborský deník 26.1.2014)

„Družstevní ulice byla zhruba před pěti lety zrekonstruována a její stav je vyhovující. Udělaly se tady i chodníky pro bezpečnost chodců. Podle zákona smí každý užívat pozemní komunikace bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny. My jsme povinni to zabezpečit."

Vedoucí táborského odboru dopravy Štěpánka Voráčková

Otázka dne: Jste ochotni náklaďáky v ulicích Čekanic tolerovat?

Václav BorkovecVáclav Borkovec
Rozhodně ne. Kolikrát je tu doprava jako na Václavském náměstí. Náklaďáky v Průběžné ulici kolem základní školy vidím jezdit často, takže je vidět, že značky porušují. Řidiči nerespektují zákaz u Dity ani tady. Máme tu novou silnici a tím, že tady tahle těžká auta jezdí, tak ji i poškozují. Navíc je tu šílený provoz a jsou tu děti.

Alena KotrbováAlena Kotrbová
Náklaďáky akceptovat v žádném případě nelze. Kolem silnice chodíme s dětmi z mateřinky na procházku a někdy je opravdu problém tudy jít. To jezdí jeden kamion za druhým a je to dost nebezpečné. Když už chceme být s dětmi venku, musíme zvolit trasu na Blanické Předměstí nebo k Cihelně, kde tolik aut nejezdí.


Petra HorkáPetra Horká (vlevo)
Jsem proti nákladním autům, která jezdí skrz Čekanice. Do mateřinky mi chodí syn a mnohdy je problém přejít přes přechod. Zvlášť v dopravní špičce. Navíc v jednom směru vám zastaví, ale z druhé strany vás nevidí, takže je to risk nejen pro chodce, ale i pro řidiče. Myslím, že neúnosnou situaci by vyřešil semafor.

Magdaléna KubůMagdaléna Kubů (vpravo)
Spíš než tolerovat by chtělo, aby sem řidiči kamionů vůbec nejezdili. Mají doporučenou trasu, tedy silnici, která vede kolem Čekanic, tudíž by se městské části úplně vyhnuli, ale v mnoha případech tomu tak není. Dopravní značení, které by zakazovalo vjezd autům nad 3,5 tuny by dopravě pomohlo. Už kvůli malým dětem.

Autor: Kateřina Krejčová

10.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Protikuřácký zákon má Kalousek za další regulaci živnostníků

Praha - Předseda opoziční TOP 09 Miroslav Kalousek má dnes schválený protikuřácký zákon za další regulaci podnikání. Novinářům ve Sněmovně řekl, že za normálních okolností by pro normu hlasoval, dnes ale postupoval opačně kvůli tomu, že jde o další z regulačních opatření namířených kabinetem ČSSD, ANO a KDU-ČSL proti živnostníkům. Sněmovní klub jeho strany neměl k hlasování stanoven jednotný postup.

Neomezený tarif za hubičku! Nemocnice dohodla extrémně levné volání

Olomouc – Zaměstnanci Vojenské nemocnice Olomouc mohou telefonovat bez obav o provolané minuty. Vedení nemocnice se totiž podařilo uzavřít s operátorem O2 mimořádně výhodnou smlouvu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies