VYBERTE SI REGION

Krumlovák jel za kamionem, jenž havaroval na Brněnsku

Českokrumlovsko - Jen zázrakem se nikomu nic nestalo při úterní havárii kamionu na dálnici D1 u Říčan na Brněnsku, při níž ze sudů naložených na autě začaly unikat do příkopu litry nebezpečné kyseliny chlorovodíkové.

24.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: Deník/ Zdeněk Plachý

 Jaký to byl zázrak,  poznal na vlastní kůži zejména mladík z Českého Krumlova. V okamžiku havárie jel totiž právě za tímto kamionem.

„Vše se odehrálo ve vteřinách," říkal ve středu Petr Oros 
z Českého Krumlova. K večeru mířil v autě po dálnici z Brna směr Praha.  Cesta ubíhala hladce, blížila se 16. hodina, ale ještě bylo docela světlo. V daném úseku, kudy zrovna jel, zatím nesněžilo.

„Jel jsem rychlostí 130 kilometrů v hodině. Asi padesát metrů přede mnou jel kamion. Protože jel pomaleji, chystal jsem se ho předjet, proto jsem si najel do levého pruhu." Na 176. kilometru se to stalo. Kamion vybočil doprava, jako by ven ze silnice, jako kdyby šoféra na kratičký okamžik přemohl mikrospánek. Víc však Petr Oros neměl čas uvažovat a ani vše sledovat, natož pochopit, co se děje.

„Připadalo mi to jako by přívěs kamionu poté, co se maličko naklonil, explodoval," vyprávěl Petr Oros.   „Bouchlo to a trosky přívěsu začaly létat okolo. Blesklo mi hlavou: Brzdi! Ale vzápětí jsem si uvědomil, že bych to 
v té rychlosti stejně nedobrzdil. Přibrzdil jsem jen lehce, aby do mě nenarazila auta, co jela za mnou."

Byla to scéna jako z akčního filmu. Vlna jakési mlhy přelétla přes oba pruhy. „Jel jsem tak, abych objel ty trosky, vše šlo strašně rychle.   Z kamionu vylétla mlha, vjel jsem do bílých oblak a nic neviděl," pokračoval Krumlovák.

„Strašně rychle to postupovalo a zvláštně to smrdělo. To asi byla ta kyselina, jak jsem se později dozvěděl."
Oblak postupoval odzadu, takže předek kamionu v mlze nebyl a Petr si stačil všimnout, že řidič v kabině je v pořádku a rychle zastavuje. „Já jsem zastavit nemohl, protože za mnou jela další auta, takže jsem jel dál, ale hned jsem volal policisty, abych je upozornil, že se něco stalo.  Až postupně jsem se dozvídal z rádia, co se tam odehrálo."

Ten zážitek byl pro Petra Orose šok, a to měl před sebou ještě dlouhou cestu do Českých Budějovic a pak dál do Českého Krumlova.

„Když jsem míjel další kamion, tak jsem si ho pořádně prohlížel," říkal Petr Oros s úsměvem. „Jezdím ale každý den, tak jsem to zase nějak moc neprožíval. Spíš jsem potom přemýšlel, čeho jsem se v tom oblaku nadýchal a hledal na webu příznaky po nadýchání  kyseliny.  Byl to čistě bílý dým. Žádné problémy ale nemám, tak snad je to dobré."

Autor: Zuzana Kyselová

24.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies