VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od Černé věže zmizí zákaz vjezdu

České Budějovice - Do starých kolejí se vrátí doprava v ulici U Černé věže. Zmizí odtud značka, která od června zakazuje přímý průjezd na náměstí Přemysla Otakara II. Ta sice podle náměstka primátora Františka Konečného splnila účel a značně omezila tranzitní dopravu přes centrum města, zároveň ale přinesla zvýšenou dopravní zátěž do okolních ulic.

30.10.2015
SDÍLEJ:

Zákazu vjezdu, který se před časem objevil poblíž katedrály v ulici U Černé věže, si řidiči zpočátku moc nevšímali. Projela kolem něj dokonce i autoškola.Foto: Deník/Edwin Otta

„Praxe ukázala, že toto opatření rozhodně mělo smysl, o čemž svědčí i očekávané výsledky. Na druhé straně přineslo větší hlukové zatížení některých ulic. Protože hluk od projíždějících vozidel komplikuje bydlení obyvatel zejména v Hroznové a Kněžské ulici, vydal jsem pokyn k odstranění dopravního značení zamezující průjezd ulicí U Černé věže, který bude realizován během týdne," konstatoval náměstek primátora František Konečný.

Mnozí řidiči to vítají. „Stejně jsem to většinou prokličkoval uličkami v centru, než abych stál co dvacet metrů na semaforu. Možná se některým ulicím od dopravy ulevilo, ale o blok dál bylo o to hůř," krčí rameny Milan Šára z Pražského předměstí.

Jak ale zdůrazňuje František Konečný, radnice se návratem ke starým pořádkům nevzdává snahy omezit počet aut, která centrem jen projíždějí a zkracují si tak cestu. „Neznamená to, že bychom rezignovali, ale chceme najít komplexnější řešení," naznačil.

Hustá doprava v centru nemá lehké řešení

V širším měřítku chce náměstek českobudějovického primátora František Konečný řešit otázku omezení tranzitní dopravy přes centrum města. Tu sice v posledních měsících citelně přibrzdil zákaz průjezdu z ulice U Černé věže na náměstí, ale kvůli stížnostem obyvatel okolních ulic, kudy auta chycená do pasti následně kličkovala, se režim vrací do starých kolejí.

„Existují i další varianty, jak průjezdu aut ze Sadů na Mánesovu ulici zabránit, od příštího roku bychom ale chtěli celý problém řešit trošičku jinak, komplexně. Souvisí s tím i záměr vzniku záchytných parkovišť a navazující dopravy elektrobusy," nastiňuje František Konečný.

Jak podotýká dopravní expert a krajský koordinátor BESIPu Václav Kovář, jednoduchý recept na zmíněný dopravní oříšek ani nejít nelze. „Ostatně to je možné jen u málokteré dopravní situace v Budějovicích. V minulosti se vývoj dopravy ve městě dlouhodobě zanedbával, stále tu chybí řada důležitých komunikací a nyní už nelze jednoduše mávnout kouzelným proutkem," podotýká.

Podle něj je pochopitelné, že řidiči hledají každou myší díru, kterou lze uniknout z přetížených hlavních tahů. Právě ty by ale proto zasluhovaly zásadní pozornost. „Důvodem, proč auta využívají zkratku přes náměstí, jsou ucpané Sady. Vyřešit situaci tady nebude lehké, ale je to velmi důležité. Klíčový je hladký průjezd hlavními komunikacemi, pokud na těchto trasách nebudou zácpy, řidiči nebudou mít potřebu hledat náhradní řešení," je Václav Kovář přesvědčen.

Autor: Hana Svítilová

30.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies