VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Omezí město Třeboň vjezd do pěší zóny?

Třeboň - Historické náměstí a okolní uličky jsou plné aut. „Dopravní obsluha" sem může kdykoli.

28.7.2015
SDÍLEJ:

Třeboň. Ilustrační foto. Trhy.Foto: Deník/ Petra Jouzová

Příliš mnoho vozidel, která vjíždějí do pěší zóny na Masarykově náměstí a jeho okolí, je příčinou, proč vedení města, ale i komise ochrany veřejného pořádku a BESIP volají po úpravách provozu v této lokalitě.

„Městská policie aktivně tento prostor monitoruje a zůstává faktem, že některá vozidla, která do pěší zóny vjíždí, tak činí oprávněně. Přibývá ale neukázněných řidičů, zejména ve vrcholu turistické sezóny, kteří drze projíždějí uličkami historického centra a vymlouvají se, že hledají ubytování a podobně," vypověděl místostarosta Třeboně Zdeněk Mráz.

Podle vedoucího třeboňské městské policie Vladimíra Školky skutečně denně v pěší zóně řeší několik přestupků. „Převládají ti, kteří sem vjíždějí úmyslně a doufají, že jim to projde. Evidujeme samozřejmě i bloudící turisty," uvedl. Jak ale dodal, problém je především v tom, že je příliš mnoho těch, kteří sem vjíždějí oprávněně. „Potom je pochopitelné, když se lidé sedící na některé z předzahrádek podivují a upozorňují nás na to, že tudy jezdí takové množství aut," doplnil.

Do pěší zóny je v Třeboni povolen vjezd dopravní obsluze. „Může sem zajet každý, kdo tady má bydliště nebo nějakou provozovnu, jsou tady hotely a penziony, takže pro vyložení a naložení zavazadel je to také povolené. K tomu je tady vydaných asi třicet rezidenčních parkovacích karet," vyjmenoval vedoucí strážníků. Navíc doba vjezdu tady není nijak časově omezena.

„V jiných historických městech je například povoleno do pěší zóny vjíždět jen v určitou denní dobu, ne po celých 24 hodin," naznačil Zdeněk Mráz a dodal, že z důvodů umožnění příjezdu záchranných složek dosud nejsou instalovány mechanické zábrany. „Ty by v historickém centru vytvořily slepé uličky a došlo by tak k razantnějšímu snížení průjezdu vozidel," popsal s tím, že možnost zásobování pro místní obchodníky musí být zachována. Možnost příjezdu je nezbytná například i pro penziony. Jeden takový provozuje v Rožmberské ulici František Schánělec. „Jezdí k nám i lidé s pohybovými problémy a po těch nemůžeme chtít, aby si nosili zavazadla z nějakého vzdáleného místa. Časové omezení vjezdu se dá pochopit pro zásobování, ale hosté přijíždějí průběžně, to je něco jiného," říká. Nové uspořádání provozu a parkování chtějí v Třeboni vyřešit přes zimu.

Petra Lejtnarová

Autor: Redakce

28.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Titanic
19

Ke vraku Titaniku s cestovní kanceláří. Za dva a půl milionu

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Svého "Kodiaqa" bude mít i Seat. Dorazí příští rok

Velké SUV brzy nabídne i další značka koncernu Volkswagen. V roce 2018 totiž začne Seat prodávat novinku, která bude k dispozici i se sedmi sedadly.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies