VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Omezí město Třeboň vjezd do pěší zóny?

Třeboň - Historické náměstí a okolní uličky jsou plné aut. „Dopravní obsluha" sem může kdykoli.

28.7.2015
SDÍLEJ:

Třeboň. Ilustrační foto. Trhy.Foto: Deník/ Petra Jouzová

Příliš mnoho vozidel, která vjíždějí do pěší zóny na Masarykově náměstí a jeho okolí, je příčinou, proč vedení města, ale i komise ochrany veřejného pořádku a BESIP volají po úpravách provozu v této lokalitě.

„Městská policie aktivně tento prostor monitoruje a zůstává faktem, že některá vozidla, která do pěší zóny vjíždí, tak činí oprávněně. Přibývá ale neukázněných řidičů, zejména ve vrcholu turistické sezóny, kteří drze projíždějí uličkami historického centra a vymlouvají se, že hledají ubytování a podobně," vypověděl místostarosta Třeboně Zdeněk Mráz.

Podle vedoucího třeboňské městské policie Vladimíra Školky skutečně denně v pěší zóně řeší několik přestupků. „Převládají ti, kteří sem vjíždějí úmyslně a doufají, že jim to projde. Evidujeme samozřejmě i bloudící turisty," uvedl. Jak ale dodal, problém je především v tom, že je příliš mnoho těch, kteří sem vjíždějí oprávněně. „Potom je pochopitelné, když se lidé sedící na některé z předzahrádek podivují a upozorňují nás na to, že tudy jezdí takové množství aut," doplnil.

Do pěší zóny je v Třeboni povolen vjezd dopravní obsluze. „Může sem zajet každý, kdo tady má bydliště nebo nějakou provozovnu, jsou tady hotely a penziony, takže pro vyložení a naložení zavazadel je to také povolené. K tomu je tady vydaných asi třicet rezidenčních parkovacích karet," vyjmenoval vedoucí strážníků. Navíc doba vjezdu tady není nijak časově omezena.

„V jiných historických městech je například povoleno do pěší zóny vjíždět jen v určitou denní dobu, ne po celých 24 hodin," naznačil Zdeněk Mráz a dodal, že z důvodů umožnění příjezdu záchranných složek dosud nejsou instalovány mechanické zábrany. „Ty by v historickém centru vytvořily slepé uličky a došlo by tak k razantnějšímu snížení průjezdu vozidel," popsal s tím, že možnost zásobování pro místní obchodníky musí být zachována. Možnost příjezdu je nezbytná například i pro penziony. Jeden takový provozuje v Rožmberské ulici František Schánělec. „Jezdí k nám i lidé s pohybovými problémy a po těch nemůžeme chtít, aby si nosili zavazadla z nějakého vzdáleného místa. Časové omezení vjezdu se dá pochopit pro zásobování, ale hosté přijíždějí průběžně, to je něco jiného," říká. Nové uspořádání provozu a parkování chtějí v Třeboni vyřešit přes zimu.

Petra Lejtnarová

Autor: Redakce

28.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opel Insignia Grand Sport.
15

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
13

Sněm ANO vybere tváře pro kampaň

Co zabilo bratra Kim Čong-una? Smrtící neurotoxická látka VX

Na těle mrtvého bratra severokorejského vůdce Kim Čong-una se našla smrtelně nebezpečná nervová látka VX. Sdělila to dnes podle agentury AFP malajsijská policie. Kim Čong-nam byl podle vyšetřovatelů nejspíš otráven 13. února na letišti v malajsijské metropoli Kuala Lumpuru.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Silný vítr zkomplikoval dopravu v Česku, hasiči odklízejí popadané stromy

Předpověď meteorologů se vyplnila. Velmi silný vítr narušil železniční dopravu po celé České republice. Nejvíce pak v jižních Čechách. Provoz je kvůli popadaným stromům přerušen asi na šesti regionálních tratích.

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies