Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po obchvatu Písku by se mohlo jezdit jen 60 km/h

Písek - Zpomalení je nutné kvůli stavbě připojovacího pruhu u benzínky Shell.

25.9.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Michal Burda

Postavit připojovací pruh u benzinky Shell, omezit hlukovou zátěž a zajistit delší životnost Šrámkova mostu. To jsou tři důvody, které vedly odbor dopravy Městského úřadu v Písku k vypracování návrhu na snížení rychlosti na průtahu Pískem z 80 na 60 kilometrů v hodině.

Jenže plán narazil už v komisi zastupitelstva pro infrastrukturu a dopravu. Ta je jednoznačně pro zachování osmdesátky. Podobně se vyjadřovali i čtenáři Píseckého deníku na facebooku.

„Lidé chtějí osmdesátku, nechápu, proč tomu tak je. Vždyť jde o městskou komunikaci," podivoval se místostarosta města Vojtěch Bubník, který je jednoznačně pro snížení rychlosti.

Zastupitelé nakonec vůbec 
o návrhu nejednali. „Problémem se nejprve bude zabývat tříčlenná expertní skupina, která se zaměří hlavně na připojovací pruh u pumpy Shell," vysvětlil starosta města Ondřej Veselý.

Písecký deník oslovil některé zastupitele, kteří budou o návrhu snížení rychlosti na průtahu městem rozhodovat, s otázkou: Jste pro zachování nebo snížení povolené rychlosti na 60 kilometrů v hodině?

Vojtěch Bubník (VPM): Určitě pro snížení. Ze třech důvodů: Jde o městkou komunikaci, rozumní řidiči tam stejně nejezdí osmdesátkou. Druhým je snížení hlučnosti a třetím je potřeba vybudovat připojovací pruh.

Ondřej Veselý (ČSSD): Já jsem hlavně pro to, aby tam vznikl připojovací pruh u benzinové stanice Shell. A místo tak bylo bezpečnější. Pokud nebude nutné snižovat kvůli tomu rychlost, tak bych byl pro zachování osmdesátky.

Miroslav Sládek (ODS): Problematiku napojovacího pruhu je potřeba dokončit. Město se v minulosti neúspěšně pokoušelo udělat tři čtyři návrhy. Kompromis by byl snížit v jednom pruhu rychlost na šedesát a umožnit tak bezpečné najetí a vyjetí. A v druhém nechat osmdesátku.

Josef Knot (TOP09): Má to rub i líc. Rub je v tom, že když se jezdí  osmdesátkou, působí to hluk a vibrace na mostě. Osobně patřím spíš mezi řidiče, kteří by tam uvítali osmdesátku. 

Autor: Marek Prášil

Jak rychle by se mělo jezdit po průtahu Pískem?

Měla by zůstat osmdesátka

81 %

V celém úseku šedesátkou

3 %

Šedesátkou jen u připojovacího pruhu, na zbytku průtahu osmdesátkou

13 %

Rychleji než osmdesátkou

4 %

Hlasovalo: 80

Anketa byla ukončena

25.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka (vpravo), ministr kultury Daniel Herman a generální ředitel Národní knihovny Martin Kocanda.
16

Sobotka chválil ministra kultury za čerpání peněz z EU, vyzdvihl i růst platů

Vlčata ve výběhu vlků Hudsonových
17

V olomoucké zoo vlk pokousal dítě, policie hledá svědky

AKTUALIZOVÁNO

Policie pátrala po dvou dětech z Brna, našla je na letišti v Budapešti

Čtrnáctiletý chlapec a jeho dvouletá sestra z Brna, kteří byli od úterý pohřešovaní, jsou v pořádku. Sourozence našla maďarská policie na letišti v Budapešti.

Medu je málo, shoduje se většina včelařů. Může za to úhyn včelstev

/FOTOGALERIE/ Zásoby medu ve spíži docházejí a lidé se začínají u svých včelařů pídit po letošní dodávce. Jenže co slyší? „Medu bude méně. Je to bída.“  

Na houby v Praze? Dojet do lesa jde tramvají i metrem

/ANKETA/ Pěkně sprchlo. Své by mohlo udělat i mírné ochlazení, které však nemá trvat dlouho. Houby tak přece musejí zareagovat! Snad už zítra by mohla přijít ta správná chvíle vyrazit do lesa obhlédnout, jak se věci mají. Třeba jen na chvilku po práci a pak ještě v pátek s kolegy probrat, zda by to o víkendu mohlo vypadat na zaplněné košíky.

Kvóty na běžence jsou v pořádku, tvrdí generální advokát Evropské unie

Soudní dvůr Evropské unie v Lucemburku dnes projednává žalobu Slovenska a Maďarska na systém uprchlických kvót. Generální advokát EU Yves Bot vystoupil s názorem, že mechanismus přerozdělování žadatelů o azyl je legitimní a v zájmu Unie. Žalobu, již podporuje česká vláda, navrhuje zamítnout. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení