Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po obchvatu Písku by se mohlo jezdit jen 60 km/h

Písek - Zpomalení je nutné kvůli stavbě připojovacího pruhu u benzínky Shell.

25.9.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Michal Burda

Postavit připojovací pruh u benzinky Shell, omezit hlukovou zátěž a zajistit delší životnost Šrámkova mostu. To jsou tři důvody, které vedly odbor dopravy Městského úřadu v Písku k vypracování návrhu na snížení rychlosti na průtahu Pískem z 80 na 60 kilometrů v hodině.

Jenže plán narazil už v komisi zastupitelstva pro infrastrukturu a dopravu. Ta je jednoznačně pro zachování osmdesátky. Podobně se vyjadřovali i čtenáři Píseckého deníku na facebooku.

„Lidé chtějí osmdesátku, nechápu, proč tomu tak je. Vždyť jde o městskou komunikaci," podivoval se místostarosta města Vojtěch Bubník, který je jednoznačně pro snížení rychlosti.

Zastupitelé nakonec vůbec 
o návrhu nejednali. „Problémem se nejprve bude zabývat tříčlenná expertní skupina, která se zaměří hlavně na připojovací pruh u pumpy Shell," vysvětlil starosta města Ondřej Veselý.

Písecký deník oslovil některé zastupitele, kteří budou o návrhu snížení rychlosti na průtahu městem rozhodovat, s otázkou: Jste pro zachování nebo snížení povolené rychlosti na 60 kilometrů v hodině?

Vojtěch Bubník (VPM): Určitě pro snížení. Ze třech důvodů: Jde o městkou komunikaci, rozumní řidiči tam stejně nejezdí osmdesátkou. Druhým je snížení hlučnosti a třetím je potřeba vybudovat připojovací pruh.

Ondřej Veselý (ČSSD): Já jsem hlavně pro to, aby tam vznikl připojovací pruh u benzinové stanice Shell. A místo tak bylo bezpečnější. Pokud nebude nutné snižovat kvůli tomu rychlost, tak bych byl pro zachování osmdesátky.

Miroslav Sládek (ODS): Problematiku napojovacího pruhu je potřeba dokončit. Město se v minulosti neúspěšně pokoušelo udělat tři čtyři návrhy. Kompromis by byl snížit v jednom pruhu rychlost na šedesát a umožnit tak bezpečné najetí a vyjetí. A v druhém nechat osmdesátku.

Josef Knot (TOP09): Má to rub i líc. Rub je v tom, že když se jezdí  osmdesátkou, působí to hluk a vibrace na mostě. Osobně patřím spíš mezi řidiče, kteří by tam uvítali osmdesátku. 

Autor: Marek Prášil

Jak rychle by se mělo jezdit po průtahu Pískem?

Měla by zůstat osmdesátka

81 %

V celém úseku šedesátkou

3 %

Šedesátkou jen u připojovacího pruhu, na zbytku průtahu osmdesátkou

13 %

Rychleji než osmdesátkou

4 %

Hlasovalo: 80

Anketa byla ukončena

25.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Virus HIV/AIDS, ilustrační foto.
12

Nadějný objev. Nová protilátka dokáže viru HIV zasadit téměř smrtící úder

Letadlová loď Ronald Reagan byla zařazena do výzbroje amerického námořnictva v roce 2003.
3 6

Ronald Reagan cílí na KLDR. Americká letadlová loď začala cvičit s Japonci

Kvílející gumy a Ďuričko zůstane za mřížemi: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čvrtek 21. září 2017.

Chtěl mě bodnout. Václav mi zachránil život a sám o svůj přišel, ví policista

/ROZHOVOR/ Životy policistů Václava Haase a Jaroslava Humeše se osudově propojily při jedné nedělní službě, když společně vyjeli k rodinné hádce syna s otčímem do Velice na Českobudějovicku.

ODS se pustila do Novy a Primy. Vadí jí, že proti Babišovi nepostaví Fialu

Opoziční ODS kritizuje soukromé televize za to, že neplánují předvolební debaty, ve kterých by mohl předseda ODS Petr Fiala přímo konfrontovat předsedu hnutí ANO Andreje Babiše.

Praha 6 chce stavební uzávěru v místě, kudy povede Pražský okruh

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu vyhlášení stavební uzávěry v severozápadní části Prahy, kudy by měl vést Pražský okruh. Uzávěra by tak znemožnila stavby v místech, kudy by měl plánovaný okruh vést. Přitom na nedokončených místech už uzávěra byla, ale v roce 2013 ji zrušil soud. Informaci přinesl web E15.cz 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení