VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policisté se utkali v řízení křižovatky, mnozí řidiči jejich pokynům nerozumí

České Budějovice – V křižovatce před vámi stojí policista s píšťalkou, černobílým terčíkem a rozpřaženýma rukama. Co uděláte, pojedete dál, nebo zastavíte? Mnozí řidiči ani chodci v tom bohužel nemají příliš jasno.

15.8.2013
SDÍLEJ:

Sára Nováková slouží u dopravní policie pět let. „Tady v Budějovicích je problém v tom, že řidiči ani chodci neuposlechnou naše pokyny. Bývá dost náročné to ukočírovat,“ říká. Foto: Deník/ Pavel Kroupa

Ukázalo se to při včerejší krajské soutěži dopravních policistů v jihočeské metropoli. Desítka regulovčíků se utkala v jízdě zručnosti, řízení křižovatky a znalostním testu. Nejúspěšnější byl Jiří Tomek z Tábora. Na druhém a třetím místě skončili Petr Šimic z Jindřichova Hradce a Jan Janda z krajské dopravky. První dva jmenovaní budou v září reprezentovat kraj na republikové soutěži v Kutné Hoře.

Po 10. hodině přišlo na řadu ruční řízení křižovatky Lidické třídy a ulice L. M. Pařízka. Za jejího plného provozu. Posuzovala se jasnost a čitelnost jednotlivých pokynů, technika provedení i celkový přehled o dění okolo.

Přestože někteří policisté 
se s ručním řízením provozu 
v praxi příliš nesetkávají, dokázali se podle vedoucího budějovického dopravního inspektorátu nadporučíka Antonína Ambrůžka vyvarovat hrubých chyb. „Zásadní nedostatky ze strany policie jsme nezaznamenali. Drobné chybky se objevily pouze v postoji, někteří třeba nedělají točení na patě. Pokyny jsou zřetelné a zřejmé, policisté reagují také na přestupky a mají přehled," zhodnotil průběžné výkony Antonín Ambrůžek. Mezi soutěžícími byla jediná žena, Sára Nováková z dopravního inspektorátu v Českých Budějovicích.

U policie slouží pět let 
a s ručním řízením provozu se 
v praxi často setkává u nehod nebo při poruchách semaforů. Zdejší řidiči by tedy mohli pokyny policistů znát. Ale 
v mnoha případech tomu tak není. „Tady v Budějovicích je obecně problém v tom, že řidiči ani chodci naše pokyny neznají a nerespektují. Nejhorší je, když jedou na znamení stůj. Bývá dost těžké to ukočírovat," popisuje Sára Nováková. Kvůli neznalosti řidičů policistům často hrozí zranění.

Potvrzuje to Martin Králík z budějovického dopravního inspektorátu, který řídil provoz hned po své kolegyni. Koordinování aut mu nedělalo problémy, dělá to často. Křižovatku na Lidické označuje za jednu z těch jednodušších. Horší je třeba ta 
na Strakonické, Plzeňské nebo u viaduktu.

Policisté v ohrožení

„V ohrožení už jsem se ocitl. Řidiči mi párkrát projeli za zády a bylo to na centimetry. V autoškolách už se tyto pokyny moc neučí a lidé je neznají. Dřív musel uchazeč o řidičák na zkušební dráhu před komisaře, to už dnes není," poznamenal Martin Králík. Slova obou svých podřízených poté potvrdil i šéf budějovických dopravních policistů Antonín Ambrůžek.

Toho neznalost některých řidičů, ale i chodců nebo cyklistů nepříjemně překvapila. „Je vidět, že všichni tito účastníci absolutně neví, co po nich policisté vůbec chtějí a jak by se měli v takové situaci zachovat. Lidé jsou věci naprosto neznalí. Je to asi daň civilizace, málokdo dnes předpokládá, že křižovatku bude řídit policista," dodal.

Autor: Pavel Kroupa

15.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mercedes míří do světa elektrických automobilů, ale policie ho nyní vyšetřuje kvůli možným falšováním dat emisí u klasických dieselových motorů.
6

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček
1 7

Hrad bude mít k dispozici o 38 milionů víc než letos, rozpočet schválil výbor

Biozemědělství je stále oblíbenější, má ale i odpůrce. Co jim vadí?

/INFOGRAFIKA/ Biopotraviny jsou mezi spotřebiteli stále na vzestupu a najdou se i tací, kteří by nic bez označení „bio" nesnědli. Přesto se mezi zemědělci najdou jak zastánci, tak odpůrci takzvaného biozemědělství.

Expert o pražské kampani proti SUV vozům: Je to jen prázdné gesto

Vedení Prahy agituje za omezení počtu tzv. SUV aut v ulicích metropole. Názory odborníků na racionalitu kampaně „Čistou stopou Prahou" se liší. Nakolik jdou pražští radní v kampani za ekologičtější dopravu sami příkladem? Na to se pokouší odpovědět srovnání, které pro Pražský deník připravil automobilový expert.

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

/ROZHOVOR/ Na sobě měl tričko s nápisem „Nikdy se nevzdávej", na tváři úsměv a v hlavě optimistické plány do budoucna. Ne, tenisový veterán Radek Štěpánek ještě nekončí. I když musel v březnu na operaci zad, ani v 38 letech nepřemýšlí o tom, že by raketu pověsil na hřebík. Jeho kariéra je protkána zraněními a následnými comebacky.

Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou nefér, míní rodiče

/ANKETA/ Nervózní manžel vede do porodnice ženu, která každou chvíli porodí. Než ji podpoří na sále, musí ještě vytáhnout peněženku a zaplatit. „Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou zrušené od roku 2012, přesto je stále v některých nemocnicích vybírají. Kvůli údajnému ošacení, občerstvení či školení, které nastávající otcové často ve spěchu ani nestihnou," upozornila Majka Staňková z brněnského Centra pro těhotné a rodinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies