VYBERTE SI REGION

Radní z Budějovic chtějí školku ve výměnikové stanici

České Budějovice - Nová mateřinka vznikne v části výměníkové stanice. Předpokládaná kapacita je 65 míst

24.8.2012
SDÍLEJ:

Budějovičtí radní chtějí navýšit kapacitu mateřských škol o dalších 65 míst. Ilustrační foto.Foto: Deník/ Jaroslav Sýbek

Novou školku pro 65 dětí chtějí postavit radní v Kubatově ulici. Má vzniknout v nevyužívané části výměníkové stanice nedaleko tamní základní školy. Bude mít i zahradu. Náměstek primátora Petr Podhola ve čtvrtek zmínil, že magistrát 
si nechal vypracovat základní projekt.  Nyní se k němu budou vyjadřovat hygienici 
a další strany. Pokud vše půjde podle očekávání, děti sem nastoupí už začátkem příštího školního roku. Předpokládané náklady na výstavbu 
i vybavení se pohybují zhruba kolem deseti až jedenácti milionů korun.

„Uvědomujeme si, že v dané lokalitě je i bytový dům 
a další bytová výstavba. Je asi pochopitelné, že ne každému se plány na vybudování školky budou zamlouvat. Už v této chvíli jsme poslali obyvatelům dopis, ve kterém je o záměru informujeme," řekl náměstek Podhola. Důvodem postavení nové mateřské školy je především vysoký počet dětí, na něž při zápisech nezbývá místo. Jen v letošním roce jich je přes čtyři sta. Rodiče proto zprávu o navýšení kapacity vítají. Mezi nimi Olga Janošíková z Budějovic. Její dvě děti navštěvují školku 
ve Větrné ulici. Dostat je tam bylo poměrně složité. Na starší dcerku se zpočátku nedostalo, takže nastoupila až o rok později, ve čtyřech letech.

„Teď jsem měla štěstí. U nás platí, že aby dítě bylo přijato, musí nám končit rodičovská dovolená, musíme bydlet 
v místě, chodit do zaměstnání a mít ve školce starší dítě. Nejvíc zohledňovali právě sourozence," popsala Olga Janošíková.

Se začátkem nového školního roku spustí radnice pilotní projekty ve školkách v Opletalově a Čéčově ulici. Týkají 
se dvousměnných provozů.
Náměstek primátora Petr Podhola vysvětlil, že v prvním případě se děti budou střídat dopoledne a odpoledne. Maximálně po dvaceti. Mohou to ocenit hlavně rodiče, kteří pracují na směny. Zařízení má kapacitu čtyřicet míst. Ta je zatím obsazena pouze z části. Deset volných ještě zbývá.

Střídání po dnech

„Vnímáme, že někteří rodiče stále uvažují, zda by tento projekt pro ně byl či nebyl vhodný. Mají na to čas. Bude spuštěn po celý školní rok, o rušení neuvažujeme," ujistil náměstek. Podobný princip platí i ve druhém případě.

Do třídy pro dvacet osm dětí jich bude kmenově chodit pouze dvacet šest. Zbývající dvě se mohou střídat po jednotlivých dnech. Příští týden však bude školka v Čéčově ulici mimo provoz. Ve čtvrtek ráno totiž praskla voda na toaletách v prvním patře. Vytopila dvě třídy. Během pondělí sem přitom mělo nastoupit kolem 70 dětí do prázdninového provozu.

Pomohou i rodiče

Podle ředitelky Věry Hejpetrové se dostane pouze na ty, jejichž rodiče chodí do zaměstnání, a nebudou mít jinou možnost hlídání. Ostatní děti zamíří do náhradních prostor v Neplachově ulici.

„Obvolali jsme rodiče všech přihlášených dětí a požádali je o pomoc. Řada z nich ji přislíbila. Rozsah škod se však teprve ukáže. Měli jsme tu skupinu stěhováků a přenosili nábytek do vedlejších místností a ven. Doufám, že  aspoň pár dní ještě vydrží slunečné počasí," popsala Deníku ředitelka Hejpetrová. S dojetím pak dodala, že je vděčná za pomoc i charitě i hasičům. Ti  školce zapůjčili vysoušeče 
a pomohli s úklidem a sanačními pracemi.

„Uděláme vše proto, aby nebyl ohrožen začátek školního roku a děti mohly nastoupit 
3. září," přislíbila  mluvčí radnice Jitka Welzlová.

Autor: Pavel Kroupa

24.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies