Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rekonstrukce pražského hlavního nádraží mění jízdní řád na dva roky

Praha – Od pondělka platí mimořádná změna vlakového jízdního řádu kvůli rekonstrukci haly nad nástupišti pražského hlavního nádraží (zvaného Wilsoňák). Změny se dotknou dálkových i regionálních spojů. Práce ovlivní dopravu na téměř dva roky.

3.2.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

Co na cestující čeká? Většina rychlíků z Českých Budějovic přes Tábor do Prahy (kromě prvních ranních, posledních večerních a jednoho dopoledního spoje) pojede do stanice Praha–Holešovice, a to z důvodu potřeby uvolnit kolej na hlavním nádraží pro jiné vlaky.

Ve stanici Hlavní nádraží budou spoje z Holešovic stát jen 5 minut. České dráhy (ČD) proto cestujícím s jízdním kolem doporučují cestovat 
z Prahy–Holešovic, kde bude dostatečná doba pro naložení.

Rychlíkové vozy zvyšují komfort

Cestování rychlíkovými vlaky mezi Prahou a Českými Budějovicemi bude zase o něco komfortnější. České dráhy (ČD) od tohoto týdne postupně zařadí do provozu desítku modernizovaných vozů 1. a 2. třídy, která dosud sloužila v mezistátních vlacích EuroCity. Díky tomu nabídnou více než dvě třetiny rychlíků mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí kvalitu mezistátních expresů.  

Ve 22 vlacích ze 32 spojů se objeví vůz 1. třídy s klimatizací a elektrickými zásuvkami, multifunkční vůz s místy pro vozíčkáře včetně bezbariérového WC, dvanácti místy pro uložení jízdních kol, elektrickými zásuvkami, většími rozkládacími stoly a vyhrazenými oddíly pro cestující 
s dětmi do 10 let a dámským oddílem.

Soupravy dále zahrnou nejméně dva oddílové klimatizované vozy II. třídy se 6 místy v oddíle a čalouněnými sedačkami. Tato část soupravy je vybavena vlakovým rozhlasem nebo toaletami s uzavřeným systémem. Nástupní dveře jsou předsuvné a ovládají se tlačítky, za jízdy jsou 
z bezpečnostních důvodů blokované.

„Zvyšování kvality cestování na lince Praha – Tábor – České Budějovice patří mezi naše priority ve vnitrostátní dopravě. Jedná se o třetí rychlíkovou linku po spojích z Prahy do Chebu a z Brna přes Břeclav do Olomouce, na které nahrazujeme staré vozy 
s koženkovými lavicemi modernizovanými soupravami," řekl Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

Zbývající vozy v soupravě (hlavně II. třídy) a zatím i vozy v 10 zbývajících spojích mezi Prahou a Českými Budějovicemi zůstanou v klasických konstrukcích. Jejich náhrada modernizovanými vozy z vlaků EuroCity a InterCity se předpokládá ve druhé polovině letošního roku.

Autor: Redakce

3.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
11 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení