Lidé přebíhají vozovku před Metropolem přímo mezi automobily a vozy městské hromadné dopravy.

Do budoucna by ale zmíněný hazard možná mohl skončit. Existuje záměr, který by  posunul jeden z přechodů na náměstí a navíc by se uprostřed vozovky mohlo objevit zábradlí. O plánu už jednala dopravní komise.

Podle těch, kteří zde pravidelně pozorují situaci, by to mohlo prospět bezpečnosti. Je o tom přesvědčena třeba  Jaroslava Pechová z Českých Budějovic. „Myslím si, že je to dobře,“ řekla Deníku k možnému zřízení dalšího přechodu hned 
u zastávek Jaroslava Pechová.

Město už jednou úpravu dopravní situace na náměstí zvažovalo, ale nakonec vše zůstalo při starém. Nynější oživení debaty je dílo člena dopravní komise Davida Lataje. „Rozhodl jsem se, že si zapůjčím projekt, seznámím se s ním a požádám členy dopravní komise, aby mi pomohli s realizací,“ zmínil David Lataj. Doplnil, že motivací je bezpečnost chodců a zároveň bezpečnost cestujících MHD.

Dopravní komise nyní doporučila radě města realizaci projektu.

Náměstkyně primátora Ivana Popelová by pro změnu ruku zvedla. „Já jsem byla vždy pro to, aby se to udělalo, ale jak se k tomu postaví rada, nevím,“ uvedla Ivana Popelová.

Hlavní otázky, až se bude jednat o případných změnách na Senovážném náměstí, budou asi dvě. Jestli nová úprava nevytvoří další pomyslný špunt na beztak přetížené dopravní tepně v centru města a kolik přechodů by vlastně na Senovážném náměstí a nedaleko zastávek MHD před Metropolem mělo být.

Ohlasy na oprášený plán úprav jsou už nyní rozporuplné. Obyvatelka města, třicetiletá Jaroslava Pechová by třeba přechod hned u zastávek, zhruba na úrovni podchodu pod Metropolem, uvítala. Zároveň by ale byla pro to, aby se zrušila jedna zebra v Dukelské ulici. Situace pod mostem přes Malši je totiž podle ní nepřehledná a na most je špatný výhled.

Dopravní komise rady města ale odsouhlasila jinou redukci přechodů. „Kolega Stanislav Rataj navrhl, aby se zrušil přechod z náměstí do Žižkovy ulice,“ uvedl David Lataj, člen dopravní komise s tím, že by se tak zmíněný přechod fakticky jen posunul o pár desítek metrů. Podle projektu, který Lataj znovu vytáhl na světlo, by také vznikl středový ostrůvek a nové semafory, navázané na světelnou signalizaci na okolních křižovatkách. Podle Lataje by se tak doprava nebrzdila, protože by křižovatky byly synchronizované.  Doprostřed vozovky by mimo ostrůvek přibylo zábradlí.  

Rada města před časem o úpravách na Senovážném jednala. Akce už dokonce byla ve fázi stavebního povolení, jenže věc skončila u ledu. Pro nový přechod například byla náměstkyně primátora Ivana Popelová. Podpořila by novou zebru i nyní. „Myslím si, že bezpečnost chodců ve městě by měla být nad plynulostí dopravy a zkrátka tady se nikdo jinde chodit nenaučí,“ uvedla Popelová, dodala však, že podle ní je hloupost rušit zároveň současný přechod směrem do Žižkovy ulice.

Někteří obyvatelé města by pak přechody nechali raději v současné podobě, například Monika Honsová. „Je to špatně, vůbec by to dělat neměli. Přechodů je tam dost a lidi je můžou využívat. Když to nedělají, je to jejich vlastní risk a zodpovědnost,“ zdůraznila Monika Honsová. Dodala, že pokud by se už měl nový přechod postavit, měl by se podle ní některý z těch dosavadních zrušit.

Hlavní slovo teď bude mít rada města. Rozhodovat bude asi i v souvislosti s dalšími změnami v lokalitě, měla by se také rušit zastávka u PVT a vzniknout nová na Senovážném náměstí u pošty.⋌