Zákonem stanovené zimní období, kdy silničáři zimní údržbu provádějí, začíná 1. listopadu a končí 31. března.Jihočeští silničáři mají nyní k dispozici 21 820 tun soli a 45 150 tun inertního posypového materiálu. Podle provozního náměstka Správy a údržby silnic Jihočeského kraje Miloslava Ouředníka se bude v případě potřeby posyp během zimy průběžně doplňovat.

Zatímco normálně spravuje Jihočeský kraj pouze silnice II. a III. tříd, zimní údržba se vztahuje i na takzvané jedničky, a to včetně rozestavěných úseků dálnice D3. V souhrnu se jedná o 6231 kilometrů komunikací (viz rámeček). Zbylých 162 kilometrů silnic v kraji se v zimě neudržuje, protože jejich dopravní význam je malý.

Sjízdnost jihočeských komunikací je v zimě připraveno zajistit 195 sypačů s radlicí a 17 sněhových fréz.

„Pro letošní rok jsme nakoupili dvě nástavby na sypače na sůl a začátkem příštího roku počítáme s nákupem sedmi nákladních vozidel s univerzální nástavbou, tedy pro sůl i inertní materiály, včetně radlice," uvedl Miloslav Ouředník. Za volant uvedeného vozového parku usedá kolem 350 řidičů.

Silničáři používají také sněhové zábrany, šestnáct hlásičů náledí a čtyři meteozařízení.

Za zimu 2011/2012 spotřebovala Správa a údržba silnic Jihočeského kraje 63 941 tun posypového materiálu a na údržbu vynaložila 224,7 milionu korun.