Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Spojka českobudějovického Máje se Strakonickou může opět skončit u ledu

České Budějovice – Jedni by pro ni bez váhání hlasovali, druzí ji odmítají. O stavbě silnice, která by se stala důležitou spojnicí mezi Strakonickou a ulicí M. Horákové, tedy sídlištěm Máj a Čtyřmi Dvory se už brzy definitivně rozhodne.

21.6.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Václav Pancer

Město už dříve ustoupilo od čtyřproudé silnice a dalo projekt stranou, aby se letos vrátilo k úspornější variantě se dvěma pruhy. I ta má však své odpůrce. Na magistrátu to vidí první náměstek primátora Miroslav Joch jako nesolidaritu mezi obyvateli Budějovic, kteří brání dopravním stavbám. Pravdou je, že část lidí na Máji má k nové silnici výhrady s tím, že se zvýší dopravní zátěž v lokalitě a budou překročeny hlukové limity.

Základ obchvatu?

Jedná se především o obyvatele z domů po obou stranách ulice M. Horákové. Podle Marie Paukejové, obyvatelky sídliště, si někteří místní lidé navíc stále myslí, že město usiluje o obchvat, i když říká něco jiného. „My jsme chtěli propojku sídlišť Vltava a Máj jen dvoupruhovou," říká Marie Paukejová. „Oni mají územní rozhodnutí pro čtyřpruh od Strakonické po Rošického a myslím si, že se chtějí se čtyřpruhem dostat až na letiště u Plané," dodává Paukejová.

Město ale takové tvrzení odmítá, protože jak od Strakonické, tak z Branišovské do Litvínovic plánuje pouze dvoupruhovou silnici a aktuálně předělává projekt, kde se prý řeší i protihluková opatření. „Spojnice Máje a Strakonické byla vyhodnocena v dopravní studii jako druhá či třetí prioritní dopravní stavba na území města," obhajuje stavbu Miroslav Joch. Podle něj by vozovka pomohla při přepravě desítkám tisíc, aniž by se museli trápit v zácpách na křižovatkách ulic O. Nedbala či Branišovská s Husovou třídou.

O stavbě bude muset město rozhodnout v nejbližších měsících tak, aby stihlo projednat stavební povolení a zároveň s tím by pak Jihočeský kraj zažádal o dotaci. Jen samotná silnice bez započítání ceny pozemků má stát zhruba 180 milionů.

Dají, nedají silnici?

Marie Paukejová dále poukázala na to, že město na svém webu před časem zveřejnilo, že chce budoucí komunikaci darovat kraji. To by mohl být podle obyvatelky Máje předstupeň příštího vytvoření obchvatu. „Proti tomu jsme odevzdali protest na radnici. Doručovala jsem ho 13. června," diví se Paukejová nové informaci, že si město silnici ponechá.

Tak o tom totiž ve středu informoval náměstek Joch, slíbil, že silnici M. Horákové magistrát nikdy nepředá do sítě krajských komunikací. „To znamená, že v žádném případě nepřipravujeme obří obchvat Budějovic přímo srdcem největšího sídliště, zdůraznil náměstek.

Chleba se bude lámat na přelomu měsíce srpna a září, kdy by mělo začít stavební řízení.

Autor: Edwin Otta, Lukáš Marek

21.6.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení