VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Starému mostu v Boršově postaví pomník

Boršov nad Vltavou - Dvouobloukový most určený vlakům už se neklene přes řeku v Boršově nad Vltavou. Tento unikát, který mohli obdivovat i vodáci, v rámci revitalizace trati nadobro zmizel. V budoucnu by ho měl připomínat pouze pomník ze starého ložiska mostu.

18.4.2015
SDÍLEJ:

Ve staveniště se proměnily břehy Vltavy, které brzy spojí nový železniční most. Tomu uvolnilo prostor 123 let staré nýtované přemostění.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

„Mostní ložisko chceme umístit u nového mostu. Zároveň to bude i jedna z prvních zajímavostí na nové cyklostezce, která v těchto místech bude začínat," naznačil starosta Boršova Jan Zeman. „Podařilo se nám získat i další části mostu, z jednoho kusu tak vznikne lampa veřejného osvětlení, která bude stát poblíž pomníku u mostu. Vybrané ocelové prvky z mostní konstrukce použijeme i při stavbě pergoly nové knihovny," doplnil starosta Boršova nad Vltavou.

Nový most by měl být hotový už na konci května, ale výluky spojené s revitalizací trati potrvají až do 29. června.

Na památku prý obec dostane i menší kusy mostu, na nichž jsou unikátní nýty, které vyrobila stejná kladenská firma, jež dodávala nýty třeba pro most v Sydney nebo pro známý zaoceánský parník Titanic. Podle starosty Jana Zemana by některé nýty mohly obci sloužit jako netradiční dárek pro významné hosty obce.

Železniční most přes řeku, který sloužil v Boršově nad Vltavou přes sto dvacet let, nahradí moderní přemostění. Pracovníci stavební firmy už tady budují nový most s jedním obloukem. Boršov tak sice přišel o jednu ze zajímavostí, ale nový most přinese nezanedbatelné výhody pro železniční dopravu i místní obyvatele. Po novém mostu totiž vlaky budou moci jezdit rychleji a zároveň méně hlučně. Další stavební práce čekají Boršovské v příštím roce. „Viadukt nedaleko budovaného mostu je velmi úzký, měl by být rozšířen, zároveň by zde měl vzniknout i nový chodník," doplnil boršovský místostarosta Miroslav Nejedlý.

Modernizace více než sto let staré trati z Českých Budějovic do Volar přinese rychlejší a bezpečnější cestování. Po opravách zvládnou vlaky ujet celou 94 kilometrů dlouhou cestu přibližně o půl hodiny rychleji. Rekonstrukce čeká nejen staré ocelové mosty, ale i nástupiště na nádražích a zastávkách. Téměř polovina ze 113 železničních přejezdů bude vybavena světelnou signalizací, dalších třináct bude osazeno závorami. Opravy na trati potrvají do 29. června.

Autor: Jana Klomfarová

18.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies