Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Starému mostu v Boršově postaví pomník

Boršov nad Vltavou - Dvouobloukový most určený vlakům už se neklene přes řeku v Boršově nad Vltavou. Tento unikát, který mohli obdivovat i vodáci, v rámci revitalizace trati nadobro zmizel. V budoucnu by ho měl připomínat pouze pomník ze starého ložiska mostu.

18.4.2015
SDÍLEJ:

Ve staveniště se proměnily břehy Vltavy, které brzy spojí nový železniční most. Tomu uvolnilo prostor 123 let staré nýtované přemostění.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

„Mostní ložisko chceme umístit u nového mostu. Zároveň to bude i jedna z prvních zajímavostí na nové cyklostezce, která v těchto místech bude začínat," naznačil starosta Boršova Jan Zeman. „Podařilo se nám získat i další části mostu, z jednoho kusu tak vznikne lampa veřejného osvětlení, která bude stát poblíž pomníku u mostu. Vybrané ocelové prvky z mostní konstrukce použijeme i při stavbě pergoly nové knihovny," doplnil starosta Boršova nad Vltavou.

Nový most by měl být hotový už na konci května, ale výluky spojené s revitalizací trati potrvají až do 29. června.

Na památku prý obec dostane i menší kusy mostu, na nichž jsou unikátní nýty, které vyrobila stejná kladenská firma, jež dodávala nýty třeba pro most v Sydney nebo pro známý zaoceánský parník Titanic. Podle starosty Jana Zemana by některé nýty mohly obci sloužit jako netradiční dárek pro významné hosty obce.

Železniční most přes řeku, který sloužil v Boršově nad Vltavou přes sto dvacet let, nahradí moderní přemostění. Pracovníci stavební firmy už tady budují nový most s jedním obloukem. Boršov tak sice přišel o jednu ze zajímavostí, ale nový most přinese nezanedbatelné výhody pro železniční dopravu i místní obyvatele. Po novém mostu totiž vlaky budou moci jezdit rychleji a zároveň méně hlučně. Další stavební práce čekají Boršovské v příštím roce. „Viadukt nedaleko budovaného mostu je velmi úzký, měl by být rozšířen, zároveň by zde měl vzniknout i nový chodník," doplnil boršovský místostarosta Miroslav Nejedlý.

Modernizace více než sto let staré trati z Českých Budějovic do Volar přinese rychlejší a bezpečnější cestování. Po opravách zvládnou vlaky ujet celou 94 kilometrů dlouhou cestu přibližně o půl hodiny rychleji. Rekonstrukce čeká nejen staré ocelové mosty, ale i nástupiště na nádražích a zastávkách. Téměř polovina ze 113 železničních přejezdů bude vybavena světelnou signalizací, dalších třináct bude osazeno závorami. Opravy na trati potrvají do 29. června.

Autor: Jana Klomfarová

18.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení