VYBERTE SI REGION

Stát chce vyplatit firmu u dálnice

Tábor - Veřejnost už deset let čeká na uzavření sporu mezi státem a majiteli soukromého motocentra u dálnice, která je kvůli němu dosud rozestavěná.

28.9.2016
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: Alena Šatrová

Silnice, obchvaty, dálnice. Na tyto projekty lákají kandidáti své voliče při každých volbách. Už roky slibují dokončení jihočeské D3, ale dosud na splnění nedošlo a ani hotový úsek přes Táborsko hotový vlastně dodnes není.

Motoristům stojí v cestě kauza Bratránkových, jejichž motocentrum přišlo stavbou dálnice o dopravní spojení. Sjezd z D3 se jim prosadit nepodařilo a jiná silnice k němu nevede. Dodnes nepadlo rozhodnutí, zda odříznutou firmu stát odškodní, nebo pro ni najde jiné řešení.

Teď se zdá, že by kauza mohla dospět do cíle. Posun naznačila jedna věta hejtmana Jiřího Zimoly, již pronesl 12. září v Českých Budějovicích: „Od Ředitelství silnic a dálnic jsem dostal ujištění, že tu věc chtějí v dohledné době definitivně vyřešit." A na svém facebookovém profilu pak připsal, že má indicie, které tuto větu potvrzují. Konkrétní však zatím být nechce. „Mohu potvrdit jen to, že skutečně mám informace o tom, že by se věc mohla posunout," řekl hejtman pro Táborský deník.

Od poloviny září jsme tedy začali zjišťovat, jaký vývoj v kauze motocentra by měl nastat. Dva týdny oficiální zdroje na Ministerstvu dopravy i ředitelství silnic ale mlčí. Neoficiálně jsme od dobře informovaného zdroje získali informaci, že stát chce majitelům stavby u dálnice vyplatit odškodnění, které by se mohlo pohybovat kolem 20 milionů.

„Na této úrovni se rozhodlo, že nemovitost u D3 od majitelů vykoupí stát, tedy nikoli kraj ani město, o čemž se také mluvilo, a že částka by se měla pohybovat kolem 20 milionů. Požadovaných čtyřicet to určitě nebude," upřesnil zdroj, jenž má k uvedeným institucím blízko. 

Vyplatí už stát motocentrum?

Jeden z majitelů motocentra, Pavel Bratránek, nadšení nepropadl, protože po těch letech sporů a slibů už nevěří, že by se odškodnění, či řešení, dočkali.

„To nebudu komentovat," rozhodl se jinak sdílný Pavel Bratránek, jeden ze čtyř majitelů areálu, před nímž z rozhodnutí soudu dálnice nemůže být dostavěná, dokud se ředitelství silnic s podnikateli nedomluví na přijatelném postupu.Jednou z možností, jak k provozovnám dostat provoz, je vybudování silnice vedené přes Měšice a louku k objektu prodejny a servisu. Tu však odmítají všichni: kraj, město, samospráva Měšic i samotní podnikatelé. Starosta Tábora Jiří Fišer by dohodu mezi podnikateli a státem už rád viděl.

„Nějaká dohoda už by samozřejmě být měla. Ale s hejtmanem v tomto máme názor stejný: budovat tam dnes alternativní přístupovou cestu přes zónu rodinných domů, je řešení špatné a byly by to vyhozené peníze," říká starosta. 

Nedávno svůj majetkový podíl v motocentru prodal Milan Stuparič firmě Taartrade, která se zabývá prodejem tabákových výrobků. „Jedná se o lukrativní nemovitost na zajímavém místě. Zkolaudovaný sjezd na dobu neurčitou tam je, a výstavbě dálnice, případně rychlostní komunikace nic nebrání, pokud bude sjezd zachován. Podle našich informací stačí snížit rychlost v pravém jízdním pruhu a je vše vyřešeno," říká spolumajitel společnosti Pavel Hrubeš. To nahrává obavám starosty Fišera. „Už jsem slyšel, že o motocentrum má někdo zájem, tak by tam mohlo být cokoli, třeba sklad. Pak by tam provoz mohl být velký."

K vyřešení kauzy u motocentra výkupem je zdrženlivý také předseda Sdružení pro výstavbu D3 Pavel Eybert. „To už jsem slyšel tolikrát… Že se někdo snaží, je asi pravda, ale ředitelství nemá reálný důvod ho vykupovat. Ke své činnosti to nepotřebuje, a to mu pak legislativa výkup neumožňuje," míní Pavel Eybert.

V současné době zatím platí, že uzavírku na D3 v Táboře ministerstvo dopravy prodloužilo až do listopadu roku 2019. Na urovnání sporu tak ŘSD dostalo o další dva roky navíc.


Autor: Alena Šatrová

28.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Spisovatel Jiří Stránský: Škoda každého dobrého slova, které se neřeklo

Praha /ROZHOVOR/ - Autorem oblíbených dětských knih O dešťovém kameni, Povídačky pro moje slunce nebo Perlorodky je spisovatel a scénárista Jiří Stránský (85). Čtenáři a diváci jej přitom znají více jako autora filmů Zdivočelé země, Bumerangu či Štěstí, zachycujících atmosféru komunistického režimu a života politických vězňů v kriminálech a lágrech. „Slíbil jsem ve vězení básníkovi Honzovi Zahradníčkovi, že podám svědectví o lidech, kteří s námi seděli," říká Jiří Stránský, který připravuje další tři scénáře, povídkové knížky a prozrazuje, že brzo vyjde kniha Doktor vězeňských věd, kterou napsali s novinářkou Renatou Kalenskou.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies