VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tábor má jako první v republice 10,5 metru dlouhý autobus

Tábor – Podle starosty Jiřího Fišera je možné atraktivitu MHD zvyšovat dvěma způsoby: zlevněním jízdného nebo nalákáním lidí do moderních a pohodlných vozů.

14.3.2015 1
SDÍLEJ:

Nové autobusy MHD v TábořeFoto: Alena Šatrová

„Zlevnění tarifů by muselo být za cenu extrémně navýšených dotací, proto vidím cestu v obsluze zón, kde se nově bydlí, nebo kde lidé dlouhodobě MHD chtějí, jako jsou teď třeba Čelkovice a Klokoty, a potom v kvalitě svezení," říká starosta, který občas na cestu mezi Žižkovým náměstím a nádražím využívá miniautobusů. Jeden nový teď přibyl.

Vedení společnosti Comett Plus včera představilo tři nové posily do vozového parku. Díky jednomu si Tábor dokonce připsala české prvenství. „Máme tu jako první republice autobus o délce 10,5 metru," představil ho provozní dispečer MHD Aleš Melich.
Tento autobus Urban Way, speciálně vyrobený pro táborský městský provoz, již také splňuje nejpřísnější evropskou normu na emise, na druhé straně ale kvůli své atypické délce má klimatizaci pouze u řidiče. Majiteli však nabídne jinou výhodu.
„Má sníženou hmotnost, což se projeví na spotřebě plynu, ale i tím, že může vézt 91 lidí stejně jako standardní vůz," doplňuje šéf divize MHD Petr Pistulka s tím, že Urban je posledním autobusem, který koupili bez klimatizace.
Zbylé dva nové vozy mohou mít stálou teplotu v celém prostoru, což cestující ocení především v létě. Jeden z nich je standardně dvanáctimetrový, druhý mini měří 7,5 metru. Jsou také nízkopodlažní.
Po aglomeraci lidi přepravuje celkem 38 autobusů, z nich je 34 vozů nízkopodlažních a 21 už na stlačený plyn. Průměrné stáří jednoho vychází na 6,8 roku.
„Pravděpodobně máme jeden z nejmladších vozových parků v republice a také jeden s největším podílem nízkopodlažních vozů a vozů na plyn," zmínil včera při projížďce novým autobusem generální ředitel Comett Plus Zdeněk Tuček.
Ročně autobusy na 15 linkách přepraví přes osm milionů cestujících. Provoz dotují města aglomerace, tedy Tábor, Sezimovo Ústí a Planá nad Lužnicí. Na letošní rok se podělily o 40 milionů, které dopravní společnost na systém městské hromadné dopravy potřebuje na jeden rok.

Autor: Alena Šatrová

14.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petr Nečas a Jana Nagyová (dnes Nečasová).
11 8

Jana Nečasová znovu stojí před soudem. Předchozí rozsudky byly zrušeny

Andrej Babiš.
5 18

Úřad v Černošicích začal prošetřovat Babišovo majetkové přiznání

Čeká vás smrt, vzkazuje Severní Korea Spojeným státům

Čínský prezident Si Ťin-Pching vyzval jak Spojené státy, tak Japonsko, aby se zdrželo neuvážených kroků. Reagoval tak na probíhající společné cvičení Japonska a USA v blízkosti Korejského poloostrova. Zúčastnila se ho americká letadlová loď Carl Vinson a další doprovodné lodě.

Zvýšování platů učitelů i růst rozpočtu vysokých škol. Valachová ocenila dohodu

Rozpočtové plány státu na příští tři roky zahrnují podle ministryně školství Kateřiny Valachové (ČSSD) navýšení financí na změny ve školství o 3,5 miliardy i další dvě miliardy na profesní podporu učitelů. S výsledkem dnešního jednání vlády je spokojena.

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 ve směru na Prahu u Domašova stojí. Blokuje ji nehoda

/FOTOGALERIE/- Kvůli nehodě stojí od pondělní půl deváté ráno dálnice D1 na 170. kilometru u Domašova. Srazily se tam kamion, dodávka a osobní auto.

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies