VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tábor má jako první v republice 10,5 metru dlouhý autobus

Tábor – Podle starosty Jiřího Fišera je možné atraktivitu MHD zvyšovat dvěma způsoby: zlevněním jízdného nebo nalákáním lidí do moderních a pohodlných vozů.

14.3.2015 1
SDÍLEJ:

Nové autobusy MHD v TábořeFoto: Alena Šatrová

„Zlevnění tarifů by muselo být za cenu extrémně navýšených dotací, proto vidím cestu v obsluze zón, kde se nově bydlí, nebo kde lidé dlouhodobě MHD chtějí, jako jsou teď třeba Čelkovice a Klokoty, a potom v kvalitě svezení," říká starosta, který občas na cestu mezi Žižkovým náměstím a nádražím využívá miniautobusů. Jeden nový teď přibyl.

Vedení společnosti Comett Plus včera představilo tři nové posily do vozového parku. Díky jednomu si Tábor dokonce připsala české prvenství. „Máme tu jako první republice autobus o délce 10,5 metru," představil ho provozní dispečer MHD Aleš Melich.
Tento autobus Urban Way, speciálně vyrobený pro táborský městský provoz, již také splňuje nejpřísnější evropskou normu na emise, na druhé straně ale kvůli své atypické délce má klimatizaci pouze u řidiče. Majiteli však nabídne jinou výhodu.
„Má sníženou hmotnost, což se projeví na spotřebě plynu, ale i tím, že může vézt 91 lidí stejně jako standardní vůz," doplňuje šéf divize MHD Petr Pistulka s tím, že Urban je posledním autobusem, který koupili bez klimatizace.
Zbylé dva nové vozy mohou mít stálou teplotu v celém prostoru, což cestující ocení především v létě. Jeden z nich je standardně dvanáctimetrový, druhý mini měří 7,5 metru. Jsou také nízkopodlažní.
Po aglomeraci lidi přepravuje celkem 38 autobusů, z nich je 34 vozů nízkopodlažních a 21 už na stlačený plyn. Průměrné stáří jednoho vychází na 6,8 roku.
„Pravděpodobně máme jeden z nejmladších vozových parků v republice a také jeden s největším podílem nízkopodlažních vozů a vozů na plyn," zmínil včera při projížďce novým autobusem generální ředitel Comett Plus Zdeněk Tuček.
Ročně autobusy na 15 linkách přepraví přes osm milionů cestujících. Provoz dotují města aglomerace, tedy Tábor, Sezimovo Ústí a Planá nad Lužnicí. Na letošní rok se podělily o 40 milionů, které dopravní společnost na systém městské hromadné dopravy potřebuje na jeden rok.

Autor: Alena Šatrová

14.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

Migranti pronikli na španělské území. Překonali šestimetrový plot

Na 360 migrantů dnes časně ráno proniklo z Maroka přes vysoký hraniční plot do španělské severoafrické enklávy Ceuta. Jde o druhý masový případ za posledních několik dnů. V pátek se takto dostalo na španělské území kolem 500 lidí.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies