VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tábor má jako první v republice 10,5 metru dlouhý autobus

Tábor – Podle starosty Jiřího Fišera je možné atraktivitu MHD zvyšovat dvěma způsoby: zlevněním jízdného nebo nalákáním lidí do moderních a pohodlných vozů.

14.3.2015 1
SDÍLEJ:

Nové autobusy MHD v TábořeFoto: Alena Šatrová

„Zlevnění tarifů by muselo být za cenu extrémně navýšených dotací, proto vidím cestu v obsluze zón, kde se nově bydlí, nebo kde lidé dlouhodobě MHD chtějí, jako jsou teď třeba Čelkovice a Klokoty, a potom v kvalitě svezení," říká starosta, který občas na cestu mezi Žižkovým náměstím a nádražím využívá miniautobusů. Jeden nový teď přibyl.

Vedení společnosti Comett Plus včera představilo tři nové posily do vozového parku. Díky jednomu si Tábor dokonce připsala české prvenství. „Máme tu jako první republice autobus o délce 10,5 metru," představil ho provozní dispečer MHD Aleš Melich.
Tento autobus Urban Way, speciálně vyrobený pro táborský městský provoz, již také splňuje nejpřísnější evropskou normu na emise, na druhé straně ale kvůli své atypické délce má klimatizaci pouze u řidiče. Majiteli však nabídne jinou výhodu.
„Má sníženou hmotnost, což se projeví na spotřebě plynu, ale i tím, že může vézt 91 lidí stejně jako standardní vůz," doplňuje šéf divize MHD Petr Pistulka s tím, že Urban je posledním autobusem, který koupili bez klimatizace.
Zbylé dva nové vozy mohou mít stálou teplotu v celém prostoru, což cestující ocení především v létě. Jeden z nich je standardně dvanáctimetrový, druhý mini měří 7,5 metru. Jsou také nízkopodlažní.
Po aglomeraci lidi přepravuje celkem 38 autobusů, z nich je 34 vozů nízkopodlažních a 21 už na stlačený plyn. Průměrné stáří jednoho vychází na 6,8 roku.
„Pravděpodobně máme jeden z nejmladších vozových parků v republice a také jeden s největším podílem nízkopodlažních vozů a vozů na plyn," zmínil včera při projížďce novým autobusem generální ředitel Comett Plus Zdeněk Tuček.
Ročně autobusy na 15 linkách přepraví přes osm milionů cestujících. Provoz dotují města aglomerace, tedy Tábor, Sezimovo Ústí a Planá nad Lužnicí. Na letošní rok se podělily o 40 milionů, které dopravní společnost na systém městské hromadné dopravy potřebuje na jeden rok.

Autor: Alena Šatrová

14.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
7 15

Tři malí chlapci ubili plameňáka v zoo. Jejich rodiče se nyní omluvili

V Boleslavském Kauflandu byla nahlášena bomba.
2

V boleslavském Kauflandu je nahlášená bomba, pátrá po ní policejní pes

Útok v Londýně: terorista komunikoval přes WhatsApp. Jednal na příkaz?

Pachatel středečního teroristického útoku u britského parlamentu Khalid Masood komunikoval ještě dvě minuty před tím, než najel do chodců na Westminsterském mostě, s kýmsi prostřednictvím aplikace WhatsApp. Informoval o tom dnes bulvární list Daily Mail.

Drama na magistrátě: muž napadl strážného, poslal ho ke špatné přepážce

Neobvyklé pěstní drama se tento týden odehrálo v budově Magistrátu města Ostravy. Čtyřicetiletý muž, který si chtěl vyřídit pas, chtěl zlynčovat strážného.

AKTUALIZOVÁNO

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného dnes hlasy německé vládní koalice rozhodl Spolkový sněm. Opatření kritizované německou opozicí i některými evropskými státy se citelně dotkne i českých řidičů, kteří hojně využívají dálniční síť v sousední zemi.

Kritika Kremlu Voroněnkova zabil prý na Ukrajině ruský agent

Ukrajinské úřady dnes identifikovaly vraha bývalého ruského poslance a kritika Kremlu Denise Voroněnkova, který byl ve čtvrtek zastřelen v Kyjevě. Byl jím 28letý ukrajinský občan Pavel Paršov, který v minulosti sloužil v ukrajinské národní gardě, jež spadá pod ministerstvo vnitra. Podle poradce ukrajinského ministra vnitra citovaného agenturou AP byl vrah ruský agent, který absolvoval výcvik u ruských bezpečnostních sil. Moskva již ve čtvrtek jakýkoli podíl na smrti Voroněnkova odmítla.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies