VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Téměř třicet procent autobusů MHD v Písku vozí méně než pět lidí

Písek - Písek každoročně doplácí na městskou hromadnou dopravu přes šest milionů korun. K tomu, aby městská hromadná doprava byla rentabilní, muselo  by všemi spoji jezdit v průměru více než 25 cestujících.

20.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Archiv

V Písku však je pod hranicí rentability téměř 85 procent spojů, protože jimi jezdí málo cestujících.

Rozbor  vytíženosti  městské hromadné dopravy připravil pro radu města její provozovatel, kterým je společnost ČSAD Autobusy České Budějovice.
Řidič sám jezdí v průměru na téměř čtyřech procentech  spojů. Méně než tři cestující  vozí 17 procent autobusů.   

  Při současných nákladech na  každý  ujetý kilometr a při průměrné délce spoje 7,2 kilometru se nelze dostat na hranici rentability, pokud každým spojem necestuje v průměru pětadvacet lidí.

„To platí pouze za předpokladu, že by cestující nevyužívali žádné slevy. Všechny zvýhodněné tarify jako roční jízdné pro seniory, poloviční jízdné pro žáky a studenty i časové kupony ztrátu ještě zvyšují," uvádí se v rozboru  provozovatele písecké MHD.

Na základě zjištěných skutečností připravil dopravce návrh na redukci jízdních řádů MHD. Šlo hlavně o omezení četnosti málo využívaných spojů, což  by mělo  snížit počet najetých kilometrů o téměř 24 500.

Doporučení na optimalizaci dopravní obslužnosti obsahuje zrušení 24 nejméně vytížených spojů, další se omezují na dny školního vyučování, na druhé straně by mohlo být zavedeno  jedenáct nových.
Materiál byl informační, proto ho radní vzali na vědomí a nepřijali žádné usnesení.

„Městská hromadná doprava zřejmě nikdy nebude úplně rentabilní, jde o službu lidem. Na  druhé straně nelze ztráty přehlížet. V letošním rozpočtu máme na dotaci MHD vyčleněno 6,5 milionu korun a smlouva se společností ČSAD Autobusy České Budějovice je na 300 tisíc ujetých kilometrů," uvedl po jednání rady starosta Ondřej Veselý.

Procento spojů:
méně než 1 cestující 3,7 %
méně než 2 cestující 11,6 %
méně než 3 cestující 16,7 %
méně než 5 cestujících 28,8 %
méně než 10 cestujících 54,4 %
méně než 25 cestujících 84,7 %
Zdroj: ČSAD České Budějovice

Autor: Libuše Kolářová

20.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Tlačítko hlídá seniory. Šetří miliardy

Ilustrační foto

Za řecký dluh lze pořídit více než 11 milionů aut

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

VÍME PRVNÍ

Ministerstvo školství povolilo osm nových soukromých škol

Ačkoli ministerstvo školství klade důraz na kvalitní veřejné vzdělání, nehází klacky pod nohy ani tomu soukromému. Deník získal exkluzivní informaci, že nyní souhlasilo se zapsáním osmi nových privátních škol, z toho pěti základních a tří středních. Všechny začnou fungovat letos v září. V Praze jde o dvě ZŠ a jednu SŠ, konkrétně Gymnázium Sv. Augustina v Praze, které doplní stávající augustiniánskou mateřskou a základní školu.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

Teroristé v Egyptě hrozí dalšími útoky na křesťany

Egyptská teroristická skupina napojená na takzvaný Islámský stát (IS) dnes na internetu zveřejnila video sebevražedného atentátníka, který loni v prosinci v kostele v Káhiře zabil téměř 30 lidí. Dvacetiminutové video komentuje extremista, který tvrdí, že islámští radikálové útoky na koptské křesťany znásobí. .

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies