VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Téměř třicet procent autobusů MHD v Písku vozí méně než pět lidí

Písek - Písek každoročně doplácí na městskou hromadnou dopravu přes šest milionů korun. K tomu, aby městská hromadná doprava byla rentabilní, muselo  by všemi spoji jezdit v průměru více než 25 cestujících.

20.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Archiv

V Písku však je pod hranicí rentability téměř 85 procent spojů, protože jimi jezdí málo cestujících.

Rozbor  vytíženosti  městské hromadné dopravy připravil pro radu města její provozovatel, kterým je společnost ČSAD Autobusy České Budějovice.
Řidič sám jezdí v průměru na téměř čtyřech procentech  spojů. Méně než tři cestující  vozí 17 procent autobusů.   

  Při současných nákladech na  každý  ujetý kilometr a při průměrné délce spoje 7,2 kilometru se nelze dostat na hranici rentability, pokud každým spojem necestuje v průměru pětadvacet lidí.

„To platí pouze za předpokladu, že by cestující nevyužívali žádné slevy. Všechny zvýhodněné tarify jako roční jízdné pro seniory, poloviční jízdné pro žáky a studenty i časové kupony ztrátu ještě zvyšují," uvádí se v rozboru  provozovatele písecké MHD.

Na základě zjištěných skutečností připravil dopravce návrh na redukci jízdních řádů MHD. Šlo hlavně o omezení četnosti málo využívaných spojů, což  by mělo  snížit počet najetých kilometrů o téměř 24 500.

Doporučení na optimalizaci dopravní obslužnosti obsahuje zrušení 24 nejméně vytížených spojů, další se omezují na dny školního vyučování, na druhé straně by mohlo být zavedeno  jedenáct nových.
Materiál byl informační, proto ho radní vzali na vědomí a nepřijali žádné usnesení.

„Městská hromadná doprava zřejmě nikdy nebude úplně rentabilní, jde o službu lidem. Na  druhé straně nelze ztráty přehlížet. V letošním rozpočtu máme na dotaci MHD vyčleněno 6,5 milionu korun a smlouva se společností ČSAD Autobusy České Budějovice je na 300 tisíc ujetých kilometrů," uvedl po jednání rady starosta Ondřej Veselý.

Procento spojů:
méně než 1 cestující 3,7 %
méně než 2 cestující 11,6 %
méně než 3 cestující 16,7 %
méně než 5 cestujících 28,8 %
méně než 10 cestujících 54,4 %
méně než 25 cestujících 84,7 %
Zdroj: ČSAD České Budějovice

Autor: Libuše Kolářová

20.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Britská policie provedla razii v Birminghamu

Britská policie dnes provedla razii v Birminghamu. Stalo se tak den po teroristickém útoku v Londýně. Zátah s tímto činem podle informací televize SkyNews souvisí, ačkoli to úřady oficiálně nepotvrdily. BBC v noci na dnešek uvedla, že je možné, že útočník si v Birminghamu vypůjčil auto. Tato informace ale ověřena nebyla.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies