VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Téměř třicet procent autobusů MHD v Písku vozí méně než pět lidí

Písek - Písek každoročně doplácí na městskou hromadnou dopravu přes šest milionů korun. K tomu, aby městská hromadná doprava byla rentabilní, muselo  by všemi spoji jezdit v průměru více než 25 cestujících.

20.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Archiv

V Písku však je pod hranicí rentability téměř 85 procent spojů, protože jimi jezdí málo cestujících.

Rozbor  vytíženosti  městské hromadné dopravy připravil pro radu města její provozovatel, kterým je společnost ČSAD Autobusy České Budějovice.
Řidič sám jezdí v průměru na téměř čtyřech procentech  spojů. Méně než tři cestující  vozí 17 procent autobusů.   

  Při současných nákladech na  každý  ujetý kilometr a při průměrné délce spoje 7,2 kilometru se nelze dostat na hranici rentability, pokud každým spojem necestuje v průměru pětadvacet lidí.

„To platí pouze za předpokladu, že by cestující nevyužívali žádné slevy. Všechny zvýhodněné tarify jako roční jízdné pro seniory, poloviční jízdné pro žáky a studenty i časové kupony ztrátu ještě zvyšují," uvádí se v rozboru  provozovatele písecké MHD.

Na základě zjištěných skutečností připravil dopravce návrh na redukci jízdních řádů MHD. Šlo hlavně o omezení četnosti málo využívaných spojů, což  by mělo  snížit počet najetých kilometrů o téměř 24 500.

Doporučení na optimalizaci dopravní obslužnosti obsahuje zrušení 24 nejméně vytížených spojů, další se omezují na dny školního vyučování, na druhé straně by mohlo být zavedeno  jedenáct nových.
Materiál byl informační, proto ho radní vzali na vědomí a nepřijali žádné usnesení.

„Městská hromadná doprava zřejmě nikdy nebude úplně rentabilní, jde o službu lidem. Na  druhé straně nelze ztráty přehlížet. V letošním rozpočtu máme na dotaci MHD vyčleněno 6,5 milionu korun a smlouva se společností ČSAD Autobusy České Budějovice je na 300 tisíc ujetých kilometrů," uvedl po jednání rady starosta Ondřej Veselý.

Procento spojů:
méně než 1 cestující 3,7 %
méně než 2 cestující 11,6 %
méně než 3 cestující 16,7 %
méně než 5 cestujících 28,8 %
méně než 10 cestujících 54,4 %
méně než 25 cestujících 84,7 %
Zdroj: ČSAD České Budějovice

Autor: Libuše Kolářová

20.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies