VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Téměř třicet procent autobusů MHD v Písku vozí méně než pět lidí

Písek - Písek každoročně doplácí na městskou hromadnou dopravu přes šest milionů korun. K tomu, aby městská hromadná doprava byla rentabilní, muselo  by všemi spoji jezdit v průměru více než 25 cestujících.

20.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Archiv

V Písku však je pod hranicí rentability téměř 85 procent spojů, protože jimi jezdí málo cestujících.

Rozbor  vytíženosti  městské hromadné dopravy připravil pro radu města její provozovatel, kterým je společnost ČSAD Autobusy České Budějovice.
Řidič sám jezdí v průměru na téměř čtyřech procentech  spojů. Méně než tři cestující  vozí 17 procent autobusů.   

  Při současných nákladech na  každý  ujetý kilometr a při průměrné délce spoje 7,2 kilometru se nelze dostat na hranici rentability, pokud každým spojem necestuje v průměru pětadvacet lidí.

„To platí pouze za předpokladu, že by cestující nevyužívali žádné slevy. Všechny zvýhodněné tarify jako roční jízdné pro seniory, poloviční jízdné pro žáky a studenty i časové kupony ztrátu ještě zvyšují," uvádí se v rozboru  provozovatele písecké MHD.

Na základě zjištěných skutečností připravil dopravce návrh na redukci jízdních řádů MHD. Šlo hlavně o omezení četnosti málo využívaných spojů, což  by mělo  snížit počet najetých kilometrů o téměř 24 500.

Doporučení na optimalizaci dopravní obslužnosti obsahuje zrušení 24 nejméně vytížených spojů, další se omezují na dny školního vyučování, na druhé straně by mohlo být zavedeno  jedenáct nových.
Materiál byl informační, proto ho radní vzali na vědomí a nepřijali žádné usnesení.

„Městská hromadná doprava zřejmě nikdy nebude úplně rentabilní, jde o službu lidem. Na  druhé straně nelze ztráty přehlížet. V letošním rozpočtu máme na dotaci MHD vyčleněno 6,5 milionu korun a smlouva se společností ČSAD Autobusy České Budějovice je na 300 tisíc ujetých kilometrů," uvedl po jednání rady starosta Ondřej Veselý.

Procento spojů:
méně než 1 cestující 3,7 %
méně než 2 cestující 11,6 %
méně než 3 cestující 16,7 %
méně než 5 cestujících 28,8 %
méně než 10 cestujících 54,4 %
méně než 25 cestujících 84,7 %
Zdroj: ČSAD České Budějovice

Autor: Libuše Kolářová

20.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

František Rajtoral
AKTUALIZUJEME
1 10

Smutná zpráva. Fotbalista Rajtoral spáchal sebevraždu

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

AKTUALIZOVÁNO

Dobrá zpráva pro Pardubice: Hokejová extraliga je zachráněna

Obrovská radost, vyprodaná hala na nohou, potlesk na otevřené scéně. Tak končil poslední zápas hokejistů Dynama v sezoně. V posledním utkání baráže porazili Jihlavu a odvrátili hrozbu pádu do první ligy. Takže nejvyšší hokejová soutěž je zachráněna!

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies