VYBERTE SI REGION

Trolejbus odstartoval revoluci, cesta do centra Budějovic bude rychlejší

České Budějovice – Na podzim čeká řidiče největší změna v českobudějovické dopravě za dlouhé roky. Město zřídí nový koridor pro zrychlení cesty MHD ze sídliště Máj na nádraží a dopravní podnik už zahájil testování revoluční novinky.

2.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

Jeden z trolejbusů již zkouší nové zařízení, které může napříště posílat autobusy a trolejbusy přednostně do křižovatek. Zatím se ale bude jednat hlavně o odbočování do preferenčních pruhů na trase sídliště Máj – nádraží. „Technologie pro dynamickou preferenci autobusů a trolejbusů se testuje," potvrdil za dopravní podnik Radek Filip, vedoucí oddělení strategie a řízení dopravy. Dodal, že v praxi se jedná o komunikaci mezi vozidly a zařízením, které řídí křižovatky. „Souvisí to s projektem koridoru MHD," doplnil Radek Filip.

Řidiči MHD se na změnu vesměs těší. „Pro nás je to příjemná novinka, myslím, že i cestující to ocení. Plynulost hromadné dopravy nebyla dlouho ideální, hlavně ve špičkách. Snad to pomůže," reagoval pro Deník jeden z řidičů, který jezdí na lince 12. Řidiči osobních vozidel už tak nadšení nejsou, jeden 
z nich, třicetiletý Zbyněk Lexa z Budějovic, se obává, že auta budou mít ve špičce ještě větší problémy než dosud. „Autem do centra musím a samozřejmě se mi moc nelíbí, že hromadná doprava dostane absolutní přednost," uvedl Zbyněk Lexa, který rozváží s dodávkou po centru zboží. Radnice chce totiž v rámci nového koridoru zároveň omezit pro osobní auta průjezd přes Sady.

Cesta trolejbusy bude rychlejší

Zrychlení v řádu minut na trase Máj – nádraží pro MHD na straně jedné a na druhé straně plánované zákazy odbočení do Husovy třídy ze Sadů nebo doleva do Rudolfovské třídy. To jsou dva hlavní argumenty, které provázejí v Českých Budějovicích debatu o výhodách či nevýhodách plánovaného zavedení preferenčních pruhů a tak zvaného koridoru MHD.

Jeden z regionálních dopravců, ČSAD Autobusy České Budějovice, by novinku uvítal. Podle generálního ředitele společnosti Vladimíra Homoly by stejný systém pomohl i jeho firmě. „Nevím, v jakém stádiu projekt je, ale pakliže by taková možnost existovala, rádi bychom se připojili k využití nové technologie," potvrzuje Vladimír Homola. Dodává, že stejnou pomoc provozu v krajské metropoli by mohla přinést i lepší koordinace MHD a regionální dopravy.

Rychlejší MHD by například mohla suplovat spoje do centra města. „Naše autobusy by mohly klidně končit v okrajových částech města nebo například U Zelené ratolesti, kde by cestující mohli přestoupit na MHD," dává příklad a dodává, že by takové opatření pomohlo oběma stranám, cestujícím a také dopravě v exponovaném centru Budějovic. „Mohli bychom otočit více autobusů a také by se ulevilo dopravě v centru," vysvětluje Vladimír Homola. Náklady na vybavení vozů MHD v první fázi projektu budou činit 3,5 milionu korun.
Ale systém se může i dále rozšířit.

Autor: Tadeáš Nový, Edwin Otta

2.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Volíte si sílu vody u bidetu
8

Spláchnou, zvednou prkénko, umyjí zadek - to jsou japonské záchodky

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies