VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbus odstartoval revoluci, cesta do centra Budějovic bude rychlejší

České Budějovice – Na podzim čeká řidiče největší změna v českobudějovické dopravě za dlouhé roky. Město zřídí nový koridor pro zrychlení cesty MHD ze sídliště Máj na nádraží a dopravní podnik už zahájil testování revoluční novinky.

2.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

Jeden z trolejbusů již zkouší nové zařízení, které může napříště posílat autobusy a trolejbusy přednostně do křižovatek. Zatím se ale bude jednat hlavně o odbočování do preferenčních pruhů na trase sídliště Máj – nádraží. „Technologie pro dynamickou preferenci autobusů a trolejbusů se testuje," potvrdil za dopravní podnik Radek Filip, vedoucí oddělení strategie a řízení dopravy. Dodal, že v praxi se jedná o komunikaci mezi vozidly a zařízením, které řídí křižovatky. „Souvisí to s projektem koridoru MHD," doplnil Radek Filip.

Řidiči MHD se na změnu vesměs těší. „Pro nás je to příjemná novinka, myslím, že i cestující to ocení. Plynulost hromadné dopravy nebyla dlouho ideální, hlavně ve špičkách. Snad to pomůže," reagoval pro Deník jeden z řidičů, který jezdí na lince 12. Řidiči osobních vozidel už tak nadšení nejsou, jeden 
z nich, třicetiletý Zbyněk Lexa z Budějovic, se obává, že auta budou mít ve špičce ještě větší problémy než dosud. „Autem do centra musím a samozřejmě se mi moc nelíbí, že hromadná doprava dostane absolutní přednost," uvedl Zbyněk Lexa, který rozváží s dodávkou po centru zboží. Radnice chce totiž v rámci nového koridoru zároveň omezit pro osobní auta průjezd přes Sady.

Cesta trolejbusy bude rychlejší

Zrychlení v řádu minut na trase Máj – nádraží pro MHD na straně jedné a na druhé straně plánované zákazy odbočení do Husovy třídy ze Sadů nebo doleva do Rudolfovské třídy. To jsou dva hlavní argumenty, které provázejí v Českých Budějovicích debatu o výhodách či nevýhodách plánovaného zavedení preferenčních pruhů a tak zvaného koridoru MHD.

Jeden z regionálních dopravců, ČSAD Autobusy České Budějovice, by novinku uvítal. Podle generálního ředitele společnosti Vladimíra Homoly by stejný systém pomohl i jeho firmě. „Nevím, v jakém stádiu projekt je, ale pakliže by taková možnost existovala, rádi bychom se připojili k využití nové technologie," potvrzuje Vladimír Homola. Dodává, že stejnou pomoc provozu v krajské metropoli by mohla přinést i lepší koordinace MHD a regionální dopravy.

Rychlejší MHD by například mohla suplovat spoje do centra města. „Naše autobusy by mohly klidně končit v okrajových částech města nebo například U Zelené ratolesti, kde by cestující mohli přestoupit na MHD," dává příklad a dodává, že by takové opatření pomohlo oběma stranám, cestujícím a také dopravě v exponovaném centru Budějovic. „Mohli bychom otočit více autobusů a také by se ulevilo dopravě v centru," vysvětluje Vladimír Homola. Náklady na vybavení vozů MHD v první fázi projektu budou činit 3,5 milionu korun.
Ale systém se může i dále rozšířit.

Autor: Tadeáš Nový, Edwin Otta

2.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Asi pětasedmdesát zaměstnanců firmy Bauhaus protestovalo proti pomalému rozhodování soudu.
AKTUALIZUJEME
12

Bauhaus stojí neoprávněně. Inspektor nejednal s vlastníky pozemků

Michaela Marksová
1 5

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Dva muže zasypal a usmrtil sesuv zeminy u statku v Zahořanech nedaleko Přestavlk u Čerčan. Na pomoc dělníkům, které při výkopových pracích zasypal nenadálý sesuv svahu, pod nímž kopali, přijeli do Zahořan, hasiči ze širokého okolí.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Petr Jelínek z Jihlavy s přezdívkou Pstruh103 je na Vysočině vůbec prvním tvůrcem videí na internetu, takzvaným youtuberem, který skončil před soudem.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies