VYBERTE SI REGION

Táborský Comett Plus je ve ztrátě. Následné zdražení se nejvíce dotkne seniorů

Táborsko - Vyšší daň, růst mezd, dražší nafta, snížení dotace od Tesca, splácení autobusů. Tyto položky o tři miliony prohlubují ztrátu v tržbách z městské dopravy. Vlastníci dopravní společnosti Comett Plus hledají řešení, čím tuto díru zalepit. Jeden z pilířů našli mezi seniory, kterým hodlají posunout hranici věku pro přiznání zvýhodněného jízdného.

25.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ Archiv

Tím se najdou dva miliony a další půjde z měšce dopravce, tedy Comettu Plus a Sdružení měst a obcí okresu Tábor.

„Zvyšování tarifů je nepříjemné, ale dosud vždy šlo jen na úkor aktivní populace a benefity pro seniory zůstávaly zachovány. Nyní jsme se shodli, že hranice věků pro jejich přiznání posuneme," řekl starosta Tábora Jiří Fišer.

Seniory tím ale hodně naštvou. Od prvního ledna by totiž zcela zadarmo jezdili až pětasedmdesátníci. Limit tak poskočí o pět let.

„Je mi třiasedmdesát, to znamená, že budu muset zase platit? To se mi pochopitelně nelíbí, každá koruna je znát. Špatně chodím, proto jezdím autobusem často, i jednu zastávku. Navíc mám nízký důchod, takže už teď mi pomáhají děti," běduje Blažena Veselá ze Sídliště nad Lužnicí.
Podobně na tom budou důchodci ze Sezimova Ústí i Plané nad Lužnicí. Ústečtí zastupitelé jako první již úpravu 
v úterý večer schválili.

„Další zvyšování tarifů 
u aktivních občanů by mohlo znamenat i další odliv cestujících," argumentoval starosta Martin Doležal.

Starosta Doležal dodal, že návrh opatření je ještě dostatečně sociálně citlivý a věří, že veřejnost ho bude akceptovat. Zatím ho bez odporu akceptovali zastupitelé. Až na jednoho – Jiřího Ryzku z KSČM, pro něj všichni zvedli ruku. „Ta opatření naprosto chápu. Ač jsem členem komunistické strany, plně s nimi souhlasím. S mnoha seniory jsem už mluvil a i oni to chápou," tvrdí zastupitel Josef Králík.

To v Táboře z týmu komunistů se ponese větší křik. Ladislav Šedivý píše o „asociálním" návrhu rady, v níž má většinu ČSSD. „Všechny (strany koalice, pozn. red.) mají v programu akcentována opatření na zkvalitnění života seniorů. Pokud nenajdou peníze na zvýšenou ztrátu MHD jinde než v peněženkách důchodců, pak by lidé měli dát svůj názor zřetelně znát v příštích komunálních volbách."

Šedivý věří, že se mu rozhodnutí podaří zvrátit. Podporu může získat od místostarostky Olgy Bastlové z ČSSD, která tvrdí, že úpravě své ano nedá.

Provoz MHD je trvale dotován z kas měst aglomerace. Ztráta dosahuje 35 milionů. Podle kalkulací má Tábor uhradit 28 milionů.

Za kolik mají senioři jezdit

Věk jízdné v Kč
• 65 – 70 let:                10 Kč bez
ohledu na vzdálenost
• 70 – 75:            5 Kč bez ohledu
na vzdálenost
• 75 a více: zdarma

Autor: Alena Šatrová

25.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies