VYBERTE SI REGION

Táborský Comett Plus je ve ztrátě. Následné zdražení se nejvíce dotkne seniorů

Táborsko - Vyšší daň, růst mezd, dražší nafta, snížení dotace od Tesca, splácení autobusů. Tyto položky o tři miliony prohlubují ztrátu v tržbách z městské dopravy. Vlastníci dopravní společnosti Comett Plus hledají řešení, čím tuto díru zalepit. Jeden z pilířů našli mezi seniory, kterým hodlají posunout hranici věku pro přiznání zvýhodněného jízdného.

25.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ Archiv

Tím se najdou dva miliony a další půjde z měšce dopravce, tedy Comettu Plus a Sdružení měst a obcí okresu Tábor.

„Zvyšování tarifů je nepříjemné, ale dosud vždy šlo jen na úkor aktivní populace a benefity pro seniory zůstávaly zachovány. Nyní jsme se shodli, že hranice věků pro jejich přiznání posuneme," řekl starosta Tábora Jiří Fišer.

Seniory tím ale hodně naštvou. Od prvního ledna by totiž zcela zadarmo jezdili až pětasedmdesátníci. Limit tak poskočí o pět let.

„Je mi třiasedmdesát, to znamená, že budu muset zase platit? To se mi pochopitelně nelíbí, každá koruna je znát. Špatně chodím, proto jezdím autobusem často, i jednu zastávku. Navíc mám nízký důchod, takže už teď mi pomáhají děti," běduje Blažena Veselá ze Sídliště nad Lužnicí.
Podobně na tom budou důchodci ze Sezimova Ústí i Plané nad Lužnicí. Ústečtí zastupitelé jako první již úpravu 
v úterý večer schválili.

„Další zvyšování tarifů 
u aktivních občanů by mohlo znamenat i další odliv cestujících," argumentoval starosta Martin Doležal.

Starosta Doležal dodal, že návrh opatření je ještě dostatečně sociálně citlivý a věří, že veřejnost ho bude akceptovat. Zatím ho bez odporu akceptovali zastupitelé. Až na jednoho – Jiřího Ryzku z KSČM, pro něj všichni zvedli ruku. „Ta opatření naprosto chápu. Ač jsem členem komunistické strany, plně s nimi souhlasím. S mnoha seniory jsem už mluvil a i oni to chápou," tvrdí zastupitel Josef Králík.

To v Táboře z týmu komunistů se ponese větší křik. Ladislav Šedivý píše o „asociálním" návrhu rady, v níž má většinu ČSSD. „Všechny (strany koalice, pozn. red.) mají v programu akcentována opatření na zkvalitnění života seniorů. Pokud nenajdou peníze na zvýšenou ztrátu MHD jinde než v peněženkách důchodců, pak by lidé měli dát svůj názor zřetelně znát v příštích komunálních volbách."

Šedivý věří, že se mu rozhodnutí podaří zvrátit. Podporu může získat od místostarostky Olgy Bastlové z ČSSD, která tvrdí, že úpravě své ano nedá.

Provoz MHD je trvale dotován z kas měst aglomerace. Ztráta dosahuje 35 milionů. Podle kalkulací má Tábor uhradit 28 milionů.

Za kolik mají senioři jezdit

Věk jízdné v Kč
• 65 – 70 let:                10 Kč bez
ohledu na vzdálenost
• 70 – 75:            5 Kč bez ohledu
na vzdálenost
• 75 a více: zdarma

Autor: Alena Šatrová

25.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
9

Česko stále dusí smog. Továrny musely omezit výrobu

Ilustrační foto.
17 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ústí nad Labem - Pátrání po pohřešované Michaele Patricii Muzikářové z Ústí nad Labem nepolevuje ani o víkendu. Kriminalisté vyhodnocují informace získané od veřejnosti. Kromě speciálního týmu se do pátrání zapojil rozšířený tým kriminalistů z jednotlivých územních odborů v kraji.

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725

Praha - Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725. Úřad by také mohl mít na konci roku o téměř 250 více civilních zaměstnanců. Na dotaz to sdělil Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Loni se v resortu zvýšil počet vojáků z povolání o 1214, přibylo také více než 120 občanských a státních zaměstnanců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies