VYBERTE SI REGION

V novém člunu českokrumlovské záchranáře ani bouřka nepřekvapí

Dolní Vltavice - Je to jako jízda na motorce, anebo v autě. Tak vysvětlil šéf českokrumlovských vodních záchranářů Milan Bukáček rozdíl mezi dosavadními otevřenými čluny a novým kajutovým plavidlem, které záchranáři spolu se svými příznivci pokřtili v sobotu v Dolní Vltavici.

24.9.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
10 fotografií
Nový člun českokrumlovských vodních záchranářů nese od soboty, kdy jej slavnostně pokřtili, jméno Vltavice.

Nový člun českokrumlovských vodních záchranářů nese od soboty, kdy jej slavnostně pokřtili, jméno Vltavice.Foto: Deník/ Václav Pancer

Loď, kterou záchranáři mohli pořídit díky štědrosti Jihočeského kraje a jedné významné nadace, nenahradí žádné z již sloužících plavidel vodní záchranné služby, ale dosavadní flotilu doplní.

„Obdobná loď s kajutou už byla potřeba," potvrdil Milan Bukáček. „Často vyjíždíme zachraňovat lidi z vodní hladiny za silné bouřky, kdy kolem nás šlehají blesky, anebo za krupobití. To pak mnohdy ani nevidíme, kam jedeme. Díky kajutě tedy budeme ve větším bezpečí," doplnil šéf vodních záchranářů.

Neopomněl dodat, že větší komfort nové plavidlo zajistí i zachraňovaným lidem. „Když je třeba za deště převážíme ke břehu na otevřeném člunu, hrozí jim prochladnutí i poté, co je přikryjeme dekou. V kajutě budou hezky v suchu," porovnal Milan Bukáček.

Jeho kolega Jan Wimmer zdůraznil, že nové plavidlo, které pojme až deset osob, má i výkonnější motor než dosavadní čluny. „Dokáže vyvinout až osmdesátikilometrovou rychlost, což je oproti našim současným člunům nárůst asi o třetinu. Takže se na rozlehlé hladině Lipna k lidem v nesnázích anebo tonoucím dostaneme rychleji," vysvětlil Jan Wimmer. Dodal, že nový člun je také stabilnější a lépe se s ním na vodní hladině manévruje.

„Příště už by se také nemělo stát, že nám motor při zásahu vysadí. To už jsme zažili několikrát, přece jen s našimi menšími čluny jsme po Lipně najezdili tisíce kilometrů," dodal Milan Bukáček.

Do modernizace své flotily nebudou vodní záchranáři muset díky novému plavidlu v nejbližších letech výrazně investovat. Mají však spoustu dalších plánů, jejichž realizace se bez peněz neobejde.

„V Kyselově na druhé straně jezera, kde máme zatím provizorní zázemí v podobě garáží, bychom rádi vybudovali ještě molo a ošetřovnu. Často totiž zasahujeme nejen na vodě, ale i při úrazech cyklistů, a tak by se nám tam lepší zázemí hodilo," prozradil Milan Bukáček.

Autor: Martin Tröster

24.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Akciová burza v Torontu
6

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Hodný doktor, ale kritický komunální politik Jiří Biolek zpochybnil pověst Aleny Dernerové jako senátorky a kandidátky. „Velmi mě zklamal,“ řekla Dernerová.
6

"Ona selhala!" - "On manipuluje!" Biolek zaútočil na Dernerovou jako Trump

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Aby smrt nebyla tabu. Vyšla kniha "o posledních věcech člověka"

Ondřej Nezbeda, bývalý uznávaný novinář Respektu, se rozhodl radikálně změnit svoji profesi. Stal se pečovatelem domácího hospice Cesta domů. Své zkušenosti z péče o nevyléčitelně nemocné sepsal do knihy Průvodce smrtelníka: o posledních věcech člověka. Nedávno ji spolu s kolegy z hospice představil na besedě v Knihovně Václava Havla. 

Co by měly děti jíst, aby byly zdravé

Praha - Nutriční specialistka Jana Spáčilová radí, jak děti učit správným stravovacím návykům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies