Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Táboře začíná pád dalšího mostu

Tábor - Po pěti letech se pod „černé mosty“ vracejí komplikace. Od dubna začne výměna mostu ČD do Bechyně, a řidiče tak čekají omezení dopravy. Navíc v době, kdy se na druhém konci Budějovické ulice bude měnit Křižíkovo náměstí. Zcela zavřená bude Mostecká ulice.

1.4.2012
SDÍLEJ:

Původní železniční most do Českých Budějovic se k zemi snesl v roce 2007 při stavbě IV. železničního koridoru.Foto: Marian Šatra

„Určitě bude doprava kolabovat, měli to zorganizovat jinak,“ míní Pavel Lošťák z Tábora. To však podle vedoucí táborského odboru dopravy Štěpánky Voráčkové nešlo. „České dráhy plánují a projednávají výluky rok dopředu, proto tyto dvě akce nešlo zkoordinovat. Nicméně křižovatka Černé mosty se úplně uzavře pouze na dva dny, a to ještě přes noc,“ vysvětluje Voráčková. V ostatní dny budou k dispozici dva jízdní pruhy. Uzavírky jsou ohlášeny od prvního dubna do konce července. Mimo provoz bude křižovatka v noci na 6. května a na 31. května, vždy od 22 hodin večer do pěti do rána.

Pro občany, kteří cestují do Bechyně, skončí doprava vlakem druhého května a až do 26. června je bude tam i zpět vozit autobus.

Již v roce 2009 jsme informovali, že se schyluje k výměně mostu do Bechyně, ale že v plánu je i poslední z trojice, tedy most do Horní Cerekve. S jeho výměnou počítá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na příští rok.

Proč nejdou dolů oba mosty najednou, vysvětlil Jaroslav Volavka českobudějovické divize SŽDC.

„Jsou to finanční důvody. Pro most do Bechyně se zakázka soutěžila v loňském roce a pro letošní na něj máme peníze. Stejný model je pro zbývající most. Letos výběrové řízení a pro příští rok peníze, abychom mohli v klidu pracovat.“

K výměnám konstrukcí dochází především pro jejich špatný technický stav, u bechyňského je dokonce již zavarijní. Zároveň se ale rozšíří prostor na silnici. „Je to na základě požadavků města, aby se pod mosty vešly jak chodník, tak stezka pro cyklisty,“ dodal Volavka. Celou akci hradí Státní fond dopravní infrastruktury, který SŽDC pro bechyňský most vyčlenil 17,5 milionu korun. V době uzavírek se bude jezdit po vyznačených objízdných trasách, které využijí i autobusy MHD.

Zánovní mosty

Tábor zdědí ne zcela nové konstrukce mostů z trati Praha – Plzeň, které z provozu vyřadila modernizace trati v rámci výstavby III. železničního koridoru.

Trať do Bechyně dostane most o 88 let mladší, který vedl přes říčku Litavku na vjezdu do stanice Zdice.

Původní železniční most do Českých Budějovic se k zemi snesl v roce 2007 při stavbě IV. železničního koridoru.

Výměna mostů ČD v Táboře:
1. na České Budějovice r. 2007
2. do Bechyně r. 2012
3. na Horní Cerekev r. 2013

Autor: Alena Šatrová

1.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
5 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení