VYBERTE SI REGION

Z parkování na Hluboké jsou turisté zmatení

Hluboká nad Vltavou - Jedno z nejnavštěvovanějších měst v republice, kam ročně zavítají desetitisíce turistů, má drobnou vadu na kráse. 
A tou je parkování. To jediné, co se návštěvník přijíždějící do Hluboké nad Vltavou dozví, hlásá cedule s nápisem Parkovné Kč 90,-. Kde a jak má zaplatit, už však turista zjišťuje horko těžko.

3.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Alena Šatrová

Někteří se vydají cestou nejmenšího odporu a s parkovným si hlavu nelámou. „Já jsem zaparkoval, hledal jsem automat, a když jsem ho nenašel, tak jsem to neřešil. Buď dostanu papírek, nebo ne," řekl Lukáš Voves z Českých Budějovic, který přijel do Hluboké ve středu na procházku s přítelkyní a auto zaparkoval na Masarykově třídě.

Jiní si ale dají tu práci a po možnosti zaplatit za své auto na hlavní třídě se doslova pídí. Často zamíří na turistické informační centrum. „Denně se chodí ptát několik lidí, i teď v zimě. Jsou to převážně cizinci," potvrdila Veronika Švambergová z infocentra. Turistům pak vysvětluje, že
v zimě se parkování neplatí.

V letní sezoně dosud devadesátikorunový poplatek vybírali brigádníci, kteří po hlavní třídě jezdili na kole a řidiče zastavovali. Nefungovalo to ale stoprocentně.  „V létě jsme tu taky byli, a nikdo nás nezkasíroval, takže jsme neplatili. Já se nikoho nebudu doprošovat, beztak je to předražené," myslí si Lukáš Voves. Podle něj by bylo lepší, kdyby  na hlavní třídě byly rozmístěny automaty a platilo by se na hodinu třeba 30 korun, jak je zvyklý z jihočeské metropole.

Zástupci města uvažují 
o změnách parkovacího systému. Právě v těchto dnech město vypsalo výběrové řízení na provozovatele parkovacích ploch. A je připraveno vybírat z více možností. „Jsou dvě varianty. Buď budou parkovací plochy zajišťovat fyzické osoby jako doposud, nebo může soukromý investor nabídnout osazení parkovacími automaty," uvedl starosta Hluboké Tomáš Jirsa.

Pořízení parkovacích automatů na Masarykovu třídu 
a závoru s platebním terminálem na centrální parkoviště prosazuje například David Štastný, předseda komise cestovního ruchu v Hluboké nad Vltavou. „Teď turisté pobíhají zmateně po městě, chodí po infocentru a hledají, kde zaplatit," popisuje každodenní potíže ve městě Šťastný. Přínosem parkovacích automatů by  podle něj bylo i to, že by fungovaly celoročně a mohly by být i na eura. „Myslím si, že 
i výtěžnost by byla vyšší než teď," vyzdvihl další z pozitiv Šťastný.

Právě výši garantovaného výnosu si město stanovilo jako hlavní kritérium pro výběr provozovatele parkovacího systému. Dosud získávala Hluboká z parkování ročně jeden milion osm set tisíc korun, což by se směrem dolů nemělo změnit. Zůstane i výsada hlubockých obyvatel parkovat ve městě zdarma. Prvních třicet minut také neplatí lidé, kteří přijedou nakupovat do obchodů na hlavní třídě.

Vyřizovat nákupy tu byl ve středu dopoledne například Jiří Hanuš z Hluboké. „Průšvih je, že když tu lidi můžou parkovat zadarmo, tak přijedou 
v sedm  ráno a celý den tu blokují místo. A když chcete přijet nakoupit, na poštu nebo do bankomatu, tak tu nejsou místa, popisuje svou zkušenost Hanuš. I on je zastáncem automatů. „Myslím, že by chtělo přejít k parkovacímu systému automatů, jako je to v Budějovicích, kdy si člověk vybere, jak dlouho chce parkovat a pak tolik i platí. Tady musí turisté zaplatit plnou cenu, i když přijedou jen na kratší dobu," dodal Hanuš.

Místní lidé jsou ale za své výsady vděční. „Devadesát korun je docela dost, ale my tu můžeme parkovat zadarmo, tak to neřeším," poznamenala Jana Michelová, která si přijela vybrat na hlavní třídu peníze z bankomatu.

Autor: Daniela Procházková

3.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Ilustrační foto.
27 6

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies