VYBERTE SI REGION

Zima na jihu Čech je pro cestáře zatím dražší než předcházející

České Budějovice  – Údržba komunikací v první polovině zimy na jihu Čech byla podle prvních odhadů vedení správy a údržby silnic nákladnější než ve stejném období roku 2011. Sněhu sice tolik nebylo, ale cestáře i řidiče trápila především ledovka. Sníh, mráz, obleva a déšť pak na silnicích vytvořily výtluky.

6.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Počasí je teď neumožňuje kvalitně a včas spravit, řekl provozní náměstek jihočeské SÚS Miloslav Ouředník. Do větších oprav horkou obalovanou drtí se chce SÚS pustit 9. ledna, kdy bude v provozu obalovna v Kájově.

Silničáři na jihu Čech začali se zimní údržbou koncem října, v listopadu na ní proti stejnému období roku 2011 ušetřili, ale prosinec úspory zhatil, bude stát více peněz. V součtu jsou ale náklady nižší než při extrémní zimě roku 2010. „Třeba na Českobudějovicku přišla údržba v říjnu až prosinci 2011 na čtyři miliony, loni to bylo kolem šesti milionů, ale v roce 2010 to bylo milionů 12," uvedl Ouředník.

„Celkově byla první polovina zimy náročnější než v roce 2011," potvrzuje ředitel českobudějovické SÚS Petr Brom. „Pokud je náledí, tak vozovky sypeme také celý den, sníh není tak náročný na spotřebu materiálu, ale na potřebu pohonných hmot. Celkově byla první polovina zimy náročnější než předcházející," řekl.

Vozovky jsou podle něj proti loňsku až o 70 procent více poškozené. Řidiči si musí dát pozor třeba na silnici první třídy České Budějovice – Trhové Sviny – Nové Hrady, ale i jinde. Na komunikacích jsou úseky, které se zatím v létě nepodařilo kvalitně opravit a současné počasí jejich stav rychle zhoršuje.

„Když nám to klimatické podmínky dovolí, tak spravujeme. Musíme začít na silnicích první třídy. Už mezi svátky jsme prováděli opravy na silnici I/3 u Boršova, na I/23 v Třešovicích, na silnici 205 u Kočína. Veškeré opravy jsou ale prováděny studenou obalovanou drtí," shrnul Brom.

Příští týden chtějí cestáři koupit horkou obalovanou drť a nejděravější silnice frézovat a opravit. Taková technologie je o 70 procent kvalitnější a měla by vydržet celou zimu.

Také silničáři na Jindřichohradecku odhadují, že náklady budou vyšší než v předcházející zimě. Kvůli tvorbě ledovky vyjížděli častěji a za listopad a prosinec vysypali na silnice 2000 tun soli, což je asi o deset až 15 procent meziročně více.

Jihočeská SÚS se v zimě stará o více než 6000 kilometrů komunikací. Na zimu měla připraveno 66.970 tun posypového materiálu.

Autor: ČTK

6.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies