VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Auta na Blansku balancují nad propastí

Blansko– Listopadová jízda serpentinami po silnici vedoucí z Olomučan do Josefova na Blanensku málem pro posádku auta, ve kterém seděla Ludmila Jinková z Adamova, skončila tragédií. Auto po havárii zůstalo viset nad strží zachycené o strom.

30.12.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Karel Pech

„Strom, který nám zachránil život, ale lesáci pokáceli, padly i další dřeviny. Pokud bude náledí, jde v tomto úseku o život. Na silnici totiž nejsou ani svodidla,” upozornila Jinková. Není sama, kdo toto místo považuje za velmi nebezpečné. Silničáři však tvrdí, že nemohou nic dělat. Postavení svodidel totiž brání optický kabel.

Stromy, které ve stráni stály, sloužily jako přirozené zábrany. Nyní se v jedné ze zatáček otvírá hlubina. Řidiči se bojí. „O Dušičkách jsme vyjížděli po silnici nahoru a najednou se proti nám objevilo další auto. Řidič jel zřejmě příliš rychle a v zatáčce najel autem do středu silnice, takže se manžel lekl a strhl volant vpravo. Bohužel jsme kolem minuli silnici a sjeli jsme ze stráně. Naštěstí jsme zůstali viset nad strží zachycení za chladič a kolo o strom. Když ve stráni teď stromy nejsou, jde tam o život,” popsala Jinková.

Nezajištěná stráň znepokojuje dalšího řidiče, Jiřího Nesvatbu. „Stromy chybí zejména v zátočinách, kde nahrazovaly svodidla a zabraňovaly tak pádu aut z asi dvacetimetrového svahu. Při náledí je to tam velmi nebezpečné,” upozornil muž.

Nehody v zatáčkách

Cestu z Olomučan do Josefova považuje za problematickou také velitel blanenské hasičské stanice Roman Opluštil. „K nehodám na toto místo jezdíváme. Naštěstí tam ještě nikdo nepřišel o život. Je problém, že tam sráz nezajišťují svodidla. Pokud tam někdo vykácel stromy, měl zřejmě nejdříve vysadit nové a počkat, až dorostou,” míní Opluštil.

Stromy letos skáceli pracovníci Školního lesního podniku Křtiny. „Pokáceli starý porost, aby ustoupil novému, který bude ve svahu růst dalších sto let. Řídili se podle hospodářského plánu a rozhodně nedělali žádné úpravy na silnici. Problém je, že tam chybí svodidla, a to ve zvlášť nebezpečné zatáčce,” sdělil za podnik Pavel Mauer. O tom, že se tam stávají nehody, ví. Zaznamenal, že některá havarovaná auta dokonce skončila zachycená ve stráni.

Že je cesta v serpentinách místy životu nebezpečná, uznal také šéf blanenských silničářů Miloš Bažant. Svodidla ale na cestu dát nemůže. „Je pravda, že stromy ve svahu teď chybí. Svodidla však na silnici postavit nemůžeme z technických důvodů. V krajnici totiž vede optický kabel,” tvrdí Bažant. Podle něj je jediným řešením dát na silnici dopravní značku, která řidiče upozorní, aby byli opatrní a zpomalili.

Problém trápí i starostu Adamova. Někteří lidé si totiž chodí stěžovat na tamní radnici. „Bohužel se svodidly je problém. Kabel totiž vede v silnici téměř až do Adamova,” podotkl Roman Pilát.

Autor: Redakce

30.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
1 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies