Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusem na Nesyt? Pořád jen do čtyř

Hodonín - Přidat, nebo odmítnout? Takovou otázku řešili hodonínští zastupitelé při svém posledním zasedání. Obyvatelé místní části Nesyt totiž nejsou spokojení s rozvržením ani počtem spojů do centra města. Téměř padesátka z nich se proto podepsala pod petici.

26.6.2014
SDÍLEJ:

Zastávka autobusu v hodonínské místní části Nesyt.Foto: DENÍK/Petr Turek

Lidé požadovali upravit časy odjezdů šesti párů spojů autobusové dopravy a posílit ji o další čtyři linky. „Po konzultaci jsme došli k závěru, že by rozšíření tak, jak je v petici navrhováno, město vyšlo na zhruba pětadevadesát tisíc korun," sdělil vedoucí odboru dopravy a přestupků František Štěpánek.

Hodonínští radní voleným zástupcům přitom doporučili, aby s úpravou v jízdním řádu souhlasili, ale odmítli přidat další spoje. Někteří zastupitelé se však postavili na stranu lidí z Nesytu. „Pokud si obyvatelé města podají žádost na změnu časů, aby se mohli dostat k domovu, není co řešit. Měli bychom to odhlasovat tak, jak požadují," vyzvala kolegy Jana Gajošová (Šance pro Hodonín).

Jednu večerní linku chtěl k městské hromadné dopravě přidat Vítězslav Krabička (Změna). „Roční rozšíření jednoho spoje znamená pětadvacet tisíc korun. Poslední autobus z Nesytu do Hodonína jede v 16.05 a směrem na Nesyt v 15.45. Přimlouval bych se za to, abychom jeden odpolední spoj přidali," vyjádřil se Krabička.

Štěpánek však vysvětlil, že náklady na jednu jízdu není možné stanovit tak, že se vydělí pětadevadesát tisíc korun čtyřmi. „Nevím, zda je takový prostý výpočet možný. Provozovateli vznikají ztrátové přejezdy, pokud nemá autobusy k dispozici. Když jsme počítali, kolik kilometrů čisté jízdy by se zákazníky projeli, vyšlo nám navýšení šest tisíc tři sta padesát ujetých kilometrů ročně. To při současných nákladech znamená zmíněných pětadevadesát tisíc korun. Navíc je třeba počítat s přestávkami řidičů a posílením linek provozovatelem tak, aby byl schopný jejich počet udržet. I proto jsme navrhli pouze upravit časy jízd," vysvětlil Štěpánek. Přesto se zastupitelé dohodli, že nechají do dalšího jednání provést novou kalkulaci.

Podle zakladatele podpisové akce, Vlastislava Provázka, jde lidem z Nesytu hlavně o upravení spojů. Za den jich totiž do této místní části ležící dva kilometry za městem jezdí pouze šest. „První autobus odjíždí až v šest ráno, což je pro spoustu lidí na nic. V tu dobu už totiž musí být v práci, proto chodí pěšky, jezdí na kolech nebo auty, pokud je mají. Následně jede bus v sedm pro školáky a pak až o čtvrt na jedenáct. Jenže to je dost pozdě, zvlášť v zimě když jde člověk od lékaře či z injekcí. Potom jedou tři spoje odpoledne," přiblížil před časem Provázek.

Problém nastává také v době, kdy se děti vrací z kroužků. Protože se už do okrajové části města autobusem nedostanou, musí často po svých. „Stejně jako lidé, kteří jedou na nákupy. Obchod zde nemáme. Kdyby šlo aspoň ranní autobus posunout na dřívější hodinu a odpolední na později, budeme vděční," vzkázal zastupitelům Provázek.

Autor: Zuzana Černá

26.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
1 12

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Martin Kratochvíl.
9

Pohledem Martina Kratochvíla: Čunkovo překvapení

Letní stěhování národů vrcholí. O víkendu hrozí kolaps

/INFOGRAFIKA/ Poslední kolaps na oblíbených turistických trasách byl jen předehrou. O víkendu začínají prázdniny v Bádensko-Württembersku a Bavorsku, což jsou nejlidnatější německé státy s téměř 23 miliony obyvatel. Druhá várka turnusů vyrazí ze severoněmeckých zemí a z Nizozemska. Na cestu domů se naopak vydávají turisté z Brém, Saska, Saska a Skandinávie, kde dětem začíná škola.

Hlas z regionů: Ligu by měla vyhrát Slavia

/INFOGRAFIKA/ O setkání novináře a politika se toho napovídá hodně. Pravda, někdy to bohužel dopadne jinak, než má. Ale v tomto případě se žádné pikle nekonaly.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení