VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusem na Nesyt? Pořád jen do čtyř

Hodonín - Přidat, nebo odmítnout? Takovou otázku řešili hodonínští zastupitelé při svém posledním zasedání. Obyvatelé místní části Nesyt totiž nejsou spokojení s rozvržením ani počtem spojů do centra města. Téměř padesátka z nich se proto podepsala pod petici.

26.6.2014
SDÍLEJ:

Zastávka autobusu v hodonínské místní části Nesyt.Foto: DENÍK/Petr Turek

Lidé požadovali upravit časy odjezdů šesti párů spojů autobusové dopravy a posílit ji o další čtyři linky. „Po konzultaci jsme došli k závěru, že by rozšíření tak, jak je v petici navrhováno, město vyšlo na zhruba pětadevadesát tisíc korun," sdělil vedoucí odboru dopravy a přestupků František Štěpánek.

Hodonínští radní voleným zástupcům přitom doporučili, aby s úpravou v jízdním řádu souhlasili, ale odmítli přidat další spoje. Někteří zastupitelé se však postavili na stranu lidí z Nesytu. „Pokud si obyvatelé města podají žádost na změnu časů, aby se mohli dostat k domovu, není co řešit. Měli bychom to odhlasovat tak, jak požadují," vyzvala kolegy Jana Gajošová (Šance pro Hodonín).

Jednu večerní linku chtěl k městské hromadné dopravě přidat Vítězslav Krabička (Změna). „Roční rozšíření jednoho spoje znamená pětadvacet tisíc korun. Poslední autobus z Nesytu do Hodonína jede v 16.05 a směrem na Nesyt v 15.45. Přimlouval bych se za to, abychom jeden odpolední spoj přidali," vyjádřil se Krabička.

Štěpánek však vysvětlil, že náklady na jednu jízdu není možné stanovit tak, že se vydělí pětadevadesát tisíc korun čtyřmi. „Nevím, zda je takový prostý výpočet možný. Provozovateli vznikají ztrátové přejezdy, pokud nemá autobusy k dispozici. Když jsme počítali, kolik kilometrů čisté jízdy by se zákazníky projeli, vyšlo nám navýšení šest tisíc tři sta padesát ujetých kilometrů ročně. To při současných nákladech znamená zmíněných pětadevadesát tisíc korun. Navíc je třeba počítat s přestávkami řidičů a posílením linek provozovatelem tak, aby byl schopný jejich počet udržet. I proto jsme navrhli pouze upravit časy jízd," vysvětlil Štěpánek. Přesto se zastupitelé dohodli, že nechají do dalšího jednání provést novou kalkulaci.

Podle zakladatele podpisové akce, Vlastislava Provázka, jde lidem z Nesytu hlavně o upravení spojů. Za den jich totiž do této místní části ležící dva kilometry za městem jezdí pouze šest. „První autobus odjíždí až v šest ráno, což je pro spoustu lidí na nic. V tu dobu už totiž musí být v práci, proto chodí pěšky, jezdí na kolech nebo auty, pokud je mají. Následně jede bus v sedm pro školáky a pak až o čtvrt na jedenáct. Jenže to je dost pozdě, zvlášť v zimě když jde člověk od lékaře či z injekcí. Potom jedou tři spoje odpoledne," přiblížil před časem Provázek.

Problém nastává také v době, kdy se děti vrací z kroužků. Protože se už do okrajové části města autobusem nedostanou, musí často po svých. „Stejně jako lidé, kteří jedou na nákupy. Obchod zde nemáme. Kdyby šlo aspoň ranní autobus posunout na dřívější hodinu a odpolední na později, budeme vděční," vzkázal zastupitelům Provázek.

Autor: Zuzana Černá

26.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Problémy britských aerolinek se protáhly až do neděle.
4

Líbánky ze všechny peníze. Problémy British Airways ještě nekončí

Mezi mrtvými v Mississippi byl i zasahující policista.

V Mississippi postřílel muž osm lidí. Zřejmě tahanice o děti

Zeman při setkání vyjádřil Valachové podporu, ta trvá na demisi

Prezident Miloš Zeman na dnešní schůzce v Brně seznámil odcházející ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) s podporou, které se jí dostává od učitelů a sportovců. Jak však uvedla následně ministryně novinářům, očekává, že prezident bude postupovat dle ústavy.

Vandal poškodil hrob generála a prezidenta Francie de Gaulla

Asi třicetiletý muž, jehož totožnost zatím policie nezná, se včera pokusil dostat do hrobu hrdiny francouzského odboje a slavného prezidenta Charlese de Gaulla v malé obci Colombey-les-Deux-Eglises v severním francouzském departamentu Haute-Marne.

Zlatou palmu v Cannes si odnesl Östlundův film The Square

Koprodukční drama švédského režiséra a scenáristy Rubena Östlunda The Square si odneslo nejvyšší cenu mezinárodního filmového festivalu v Cannes - Zlatou palmu. 

AUTOMIX.CZ

Čím jezdí legendy akčních filmů? Možná se budete divit

Filmový průmysl 80. a 90. let byl doslova továrnou na akční hrdiny, jejichž představitelé jsou dodnes legendami svého oboru. A často ve filmech jezdili zajímavými auty. Nás ale zajímal, jakými vozy tito herci jezdí ve skutečném světě. Vlastní stejně legendární vozy, jako jsou oni samotní a jejich role?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies